Nou bisolvon werkt hier degelijk hoor! Haalt de hoest niet weg nee, maar maakt wel het vastzittende slijm goed los zodat ze het goesd weg kan hoesten. Maar eem hoestdrank die de hoest meteen stopt heb ik ook nog niet meegemaakt, maar dat bestaat ook niet volgens mij.
Neehoor, gewone stroop die je ook op de pannenkoeken doet..En dan met peper uit een busje. Ik gebruik witte, die is iets milder dan de zwarte. Je doet wat stroop op een theelepel en tikt daar wat peper op. Niet tè zuinig (moeilijk om vanaf een toetsenbord de verhoudingen uit te leggen. Ik doe ook altijd maar wat hoor, heb gaan pasklare hoeveelheid). Ik doe meestal een streepje van de voorkant van het lepeltje naar het steeltje toe. Dat roer ik met een satéprikker door elkaar en geef het aan mijn zoontje. Geef het 10 minuutjes de tijd, als het goed is is daarna het hoesten (zo goed als) verdwenen.. Mijn zoon heeft zo'n 3x per jaar last van hoesten. En niet een klein beetje, je denk haast dat hij erin blijft. Hoestdrank helpt minimaal, stroop veel beter. Het is alleen niet zo goed voor de tanden natuurlijk, dus ik geef het echt alleen als het niet anders kan. En 's ochtends niet vergeten tanden te poetsen.. (tip komt trouwens van Klazien uut Zalk)
Hier werken slijmoplossers ook prima inderdaad (wij gebruiken alleen die van Dampo). Het haalt inderdaad de hoest niet weg, maar wel dat nare taaie slijm..
Eva is sinds gisteren weer flink aan het hoesten, de vorige verkoudheid was nog niet eens helemaal weg... dus ze hoestte de afgelopen weken elke nacht wel een beetje, heel sneu. Ging verder wel ook gewoon weer slapen. Gisteravond was echt sneu, ze sliep pas na anderhalf uur hoesten, vannacht ook 2 keer wakker en na een uur hoesten maar heel even bij me laten liggen (totdat ze na een kwartiertje zei dat ze klaar was met slapen , heb haar toen maar weer in bed gelegd en toen heeft ze nog 3 uur geslapen ). Wij hebben hoestdrank van het Kruidvat (soort bisolvon) en als ze dan 's nachts veel hoest tijmsiroop om haar keel te verzachten. Maar ik had niet echt het idee dat het echt veel hielp. Vandaag overdag ook weer veel gehoest. Vanavond haar in bed gelegd met een doorgesneden ui naast haar bed en ze heeft nog helemaal niet gehoest! Het stinkt wel behoorlijk op haar kamer nu . Ik weet niet of het toeval is, maar ik had deze tip wel eens gelezen en ik zag zo'n nacht als afgelopen nacht niet zitten (gelukkig heb ik vanmiddag tegelijk met Eva ook lekker 3 uurtjes geslapen )
Hier ook een verkouden meisje. Het vervelende is dat ze snachts hoest en al het slijm naar boven komt en ze dus iedere nacht heel veel slijm overgeeft. Het verstoord haar nachtritme goed want ze word erg overstuur van het spugen en valt dan halverwege bij mij op schoot weer in slaap. En dit gebeurt een paar keer per nacht. Ik ben al bij de huisarts geweest aangezien het nu al 2 weken aan de gang is. Die zegt alleen stomen...maar dat helpt echt niet. Heeft iemand misschien een tip???
Een lepeltje honing, liefst boekweithoning. Was een tip van een franse arts en werkt tot nu toe prima bij ons. google maar eens op honing+hoesten
ik heb net een topic geopend ,want ik werd er gek van dat gehoest van mij schatje en heb veel tips gelezen hier honing geprobeerd maar hielp niks heb hoestdrank van apotheek ,eigen merk helpt ook nog niet maar de tip van siroop en peper had ik nog niet van gehoord dat ga ik proberen , allen nu geen siroo in huis wel appelstroop zo zielig he de kleintjes van ons , ik kan wel huilen als hem zo rood zien aan lopen van hoesten
Mijn zoontje heeft vandaag een puffertje gekregen van de huisarts. Met Ventolin, hopelijk helpt m dit in de nacht...
Mijn dochter hoest ook heel erg sinds een paar dagen/nachten maar ik krijg er geen hoestdrank in! Ze spuugt het weer uit, gisteren vermengt met haar melkfles maar dat wilde ze ook niet....Gisteravond een ui onder haar bed gelegd, zoutoplossing gespoten in haar neus (dat lost de slijm op in haar neus/luchtpijp/oren) en Luuf gesmeerd op haar borst, het ging al stukken beter.
Die tip van stroop met peper ga ik onthouden! ik hoest zelf momenteel heel veel dus ga het eerst op mij zelf testen Mijn moeder zegt ook altijd Koffie met stroop drinken! Maar ja dat geef je je kind nog niet toch? Ik las laatst een tip (zelf nog niet geprobeerd) maar Luuf onder de voeten smeren voor de nacht en dan sokken er over heen en zo op bed brengen... geen idee of het helpt maar je kan het eens proberen. Van de apotheek heb ik hoestdrank gekregen die Tuclase heet dit heb ik mijn zoon 3 nachten achterelkaar gegeven laatst en het hoesten was over (na 6 weken hoesten en een kuurtje).
mijn dochter heeft het ook altijd in het begin van de winter,ze hoest totaan kokhalzen toe,en als hoogtepunt lijkt wel of ze stikt in haar eigen slijm,heel eng. Wij hebben toen balsoclase zetpillen gehaald en dat helpt super. De arts raadde luuf af,want dat kan tegen gaan werken en het hoesten erger maken. groetjes