tips tegen nagelbijten

Discussion in 'De lounge' started by Blue Bird, Apr 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shaas

Shaas Actief lid

Feb 23, 2008
    136
    0
    0
    ik ben sinds ik zwanger ben gestopt met nagels bijten omdat ik mezelf wijsmaakte dat er bacterien tussen me nagels zitten en dat ik die dan binnenkrijg het resultaat: prachtige mooie lange nagels hihi.. En byt-X heb ik ook gebruikt m'n moeder smeerde het altijd op m'n nagels maar als ik dan brood ofzo ging eten en me nagel kwam tegen me brood aan zat die smaak ook gelijk op het brood en dan smaakte het allemaal bitter daarom is ze daar maar mee gestopt

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Hoe herkenbaar allemaal...
    Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik ben begonnen met nagelbijten. Mijn moeder en oma deden het ook altijd, en ik als kind ook al. Geen stress of wat, gewoon bezigheidstherapie dat nagelbijten van mij.
    Niets hielp:
    Bytex beet ik er eerst zorgvuldig af, en kloof dan verder.
    Nagellak beet ik er ook zorgvuldig af, en kloof dan verder.
    Heb pleisters rond al mijn vingers geprobeerd. Die sloopte ik er eerst af en kloof dan verder.
    Handschoenen waren vervelend, die trok ik uit en ik kloof weer verder.
    Ben zelfs nog bij zon 'bestraler/heler/watdanook geweest, en dat hielp ook allemaal niet.
    Ik schaamde me er wel voor, want het stond niet netjes als je kloof, en mijn nagels zagen er ook niet uit. Als ik iets aan wilde wijzen, wees ik soms zelfs met mijn pink, omdat daar dan toevallig mijn mooiste nagel op zat (op dat moment).
    Op de middelbare school ben ik bij een nagelstyliste gekomen die mijn nagels verhardde en verlengde met acryl en ze mooi ging lakken. Ik was er zo trots op, dat ik er niet op beet. Mijn eigen nagels groeiden wel, maar toen ik stopte met acrylnagels scheurden mijn dunne nagels weer en begon ik weer te bijten.
    Daarna weer naar een andere styliste geweest. Zelfde effect, ik vond mijn nagels mooi en ik beet niet meer. Maar op een gegeven moment een flinke tegenslag gehad, en ik beet mijn acrylnagels er gewoon af. Ik was weer terug bij af, en had het idee dat ik niet geholpen kon worden. De enige die dit gebijt van mij kan stoppen, dat ben ikzelf!
    Nu koop ik kunstnagels van Broadway of Sally Hansen bij een parfumerie. Die plak ik zelf op en houd ik zelf bij. Als er 1 afbreekt, lijm ik deze er zsm weer op zodat ik geen kans heb ze af te bijten. Mijn eigen nagels zijn onder deze nagels aan het groeien en als ik ze lang genoeg vind, ga ik stoppen met kunstnagels en verharder en mooie nagellak gebruiken om mijn eigen nagels mooi te houden.
    Ik zeg 'ga' ik doen, niet 'probeer' ik te doen, want ik wil sterk genoeg zijn om het zelf te kunnen. Mijn vader is gestopt met roken omdat hij vond dat hij sterk genoeg was om het zonder pillen/pleisters/nicotinekauwgom te kunnen. En nu vind ik dat ik sterk genoeg ben om op eigen kracht mooie nagels te houden. Hopen dat een sterke wil helpt, en misschien helpt het jullie ook.

3. lyts

lyts Lid

Jan 22, 2008
    51
    0
    0
    activiteitenbegeleider
    friesland
    Hoi,

Ik ben ook een fanatieke nagelbijter, nou heb ik eindelijk een beetje nagel (sinds deze week), dit komt doordat ik bezig blijf en als ik dan zit dan ga ik op mijn vingers zitten.

Ik heb wel een tip om ervan af te komen, tenminste dat werkte bij mij, niet voor het nagelbijten maar voor duimpje zuigen(toen ik wat jonger was).
    Ga vingerhaken, dat kun je doen zonder te kijken en geeft je minder snel het gevoel om te gaan bijten.
    sucses met stoppen met nagelbijten.

liefs lyts

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    gewoon afblijven ;)

succes

5. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Nou daar ben ik dus mee bezig.... en hopelijk houd ik nu wel vol....

6. Remmar

Remmar VIP lid

Mar 25, 2008
    5,181
    0
    0
    Overijssel
    haha.. ja, maaaaar... deze was wel echt heeeeel erg vies! haha...

Share This Page