Azijn. Niet alleen slecht, maar ook gewoon verboden, net als zout. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bestrijdingsmiddelen/vraag-en-antwoord/kan-ik-azijn-zout-of-chloor-gebruiken-tegen-onkruid
Ik had ook niet verwacht dat natuur azijn slecht zou zijn voor de natuur. Het is dat jij het hier neer zet anders had ik gedacht heel goed bezig te zijn!
Voegen! Nooit meer onkruid . We hebben het zelf nog niet, vrienden van ons wel en het is echt ideaal. Als we volgend jaar de tuin aanpakken gaan wij zeker ook voegen.
Ik had ook niet verwacht dat azijn slecht zou zijn..Wij gebruiken het juist omdat onze dieren er ook overheen lopen en ander zooi voor hun puur vergif is. Net na azijn laten we ze een paar uur binnen. Branden dus , buurjongen het erui laten halen , voegen of de tegels eruit en een beton laagje .
Wij slaan een spijker in een oude bezemsteel. Dan kun je rechtopstaand met die spijker het onkruid tussen de tegels weg krabben. Daarna vegen en klaar. Ik doe de oprit meestal als de kinderen voor het huis in de speeltuin zijn. Een paar keer een uurtje en het is weer klaar.
Ik doe het altijd met de hogedrukspuit, maar we hebben nu een pup die het erg leuk vindt om het onkruid tussen de tegels vandaan te trekken. Scheelt mij dus weer werk, maar om nou elk jaar een pup te nemen is weer wat overdreven.
Ik zie hier niet staan dat het slecht is voor het milieu, maar dat het effect niet is beoordeeld. Wel dat je het niet mag gebruiken inderdaad.
Hier vind je meer informatie over waarom azijn schadelijk is: http://velt.nu/nieuws/azijn-zout-tegen-onkruid-geen-goed-idee
Strooizout! Uitvegen met een bezem, nat maken en eventjes geduld hebben. Wij hebben drie jaar lang geen onkruid gehad. Er is ook een soort voegmiddel voor tussen de tegels, voegmortel heet dat. Dan kan er ook geen onkruid meer groeien.
Wij hebben tegels zonder facet, strak tegen elkaar aangelegd, scheelt echt heel erg veel onkruid. Wist ook niet dat azijn zo slecht was trouwens.
Ik wist idd dat azijn niet mag, maar ik vroeg me ineens af of het wel gebruikt mag worden om het bad schoon te maken, in de wasmachine etc. Dan komt het toch ook in het water? Of is dat genoeg verdund?
Dat is echt geen optie vind het lelijk en onverzorgt. Dan kan ik niet meer rustig genieten van de tuin op een zonnige dag!