Tips tegen onkruid tussen tegels

Discussion in 'De lounge' started by DastyQueen, Apr 7, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,170
    3,817
    113
    Dan zou ik voor de kinderinhuur- of tuinmanoptie gaan ;) Ik heb sinds kort een tuin en ervaar sinds dit weekeinde hoe fijn het is om te genieten van een zonnige tuin, die genoegens wil ik je natuurlijk niet afpakken. Overigens staat er hier heel weinig onkruid tussen de tegels maar geen idee hoe de vorige bewoners dat voor elkaar gekregen hebben, haha.

DastyQueen likes this.
  2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik heb zo mijn momenten :roflmao:

DastyQueen likes this.
  3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Rioolwater is wat anders dan grond/oppervlaktewater. Het 1 gaat rechtstreeks het milieu in, de ander niet.

Kippen nemen, helpt ook. Of een wat natuurlijkere tuin aanleggen, zodat een beetje groen tussen de tegels niet misstaat. We hebben allemaal onze mond vol over het milieu en de dieren die verdwijnen. Tijd om de natuur een handje te helpen ipv steriele tuintjes aanleggen.

Juul75, Snoopy1979, Triangel and 2 others like this.
  4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Als je gaat voegen krijg je weer een afwateringsprobleem, heb je dat weer...

DastyQueen likes this.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Heb je zo’n stoomreinger met spuit? Werkt ook goed.
    Gemeente komt hier ook altijd langs over de stoepen met een groot stoomapparaat, en de rest branden ze weg.

DastyQueen likes this.
  6. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    De gemeente heeft van die mega bosmaaiers met onkruidborstel, dat is echt een plezier volgens mij. Moet je maar eens een filmpje van googelen (bosmaaier onkruid en dan 1e hit) wat dat doet met je onkruid haha.
    Ware het niet dat je daarvoor een hele krachtige bosmaaier nodig hebt, anders had ik het al lang gekocht

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Oh dat voegen klinkt erg fijn, als wij ooit de tuin laten doen wil ik dat ook! Hier zowel voor- als achtertuin kleine rottegeltjes met overal onkruid.. Als ik alles gedaan heb kan ik zo van voor af aan weer beginnen.. Azijn vind ik stinken dus gebruik ik niet, onkruidspul spuit ik bussen van leeg, maar helpt niet of zeer tijdelijk.. Zodra we genoeg gespaard hebben gaat de hele boel op de schop haha

8. Manque

Manque Niet meer actief

Wat eigenlijk het allerbeste helpt is... op de knieën, met de hand, alles er met wortel en al uittrekken :p ROTKLUS!

Ben nu al 3,5 uur bezig met een oprit van 28 meter en ik ben bijna klaar... Nog een kleine break, boterhammetje appelstroop zodat ik minder duizelig word van het bukken, en dan straks knallen voor die laatste paar meter. En dan ben ik zomerklaar :)

Chocolat and DastyQueen like this.
  9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Haha ja dat heb ik ook gedaan in t begin van mijn zwangerschapsverlof 2 jaar geleden; 2 volle dagen bezig geweest met alles weg te krabben. Helaas heeft het daarna 2 maanden geregend, toen het weer mooi weer werd kon ik opnieuw beginnen :cry:

DastyQueen likes this.
  10. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb het even aan mijn man gevraagd (stratenmaker) en die zei de tegels voegen.
    er schijnt voegsel te bestaan dat lijkt een beetje op rubber (zoals kit, wat je bijv. in de badkamer gebruikt) dat zal vast wel te koop zijn bij de bouwmarkt.
    of wegbranden, maar ja dan blijft het ook niet weg helaas..

DastyQueen likes this.
  11. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je hebt ook van die staalborstels aan een lange stok. Werkt ook goed.

Chocolat and DastyQueen like this.
  12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat is waar, had ik nog niet over nagedacht!

13. DastyQueen

Ja dat heb ik! Die ga ik proberen als er nu weer wat op komt :thumup:

14. DastyQueen

Dat heb ik gisteren ook nog gedaan, voor jou mostert na de maaltijd maar ik heb het zittend op een skateboard gedaan, kon ik makkelijk telkens een stukje schuiven en zit wat comfortabeler dan op de grond op je knieen ;)

15. DastyQueen

dat heb ik geprobeerd maar we hebben sierbestrating in wildverband liggen dus geen 1 gleuf is langer dan 1,5 meter. Met tegels die recht liggen zal dat lekker gaan maar met al die kleine voegjes die verspringen is dat haast niet te doen.

merah likes this.
  16. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Niet naar jou persoonlijk, maar dat is inderdaad tegenwoordig een groot probleem in tuinen. Mensen willen het perfecte tuintje zonder onkruid en realiseren dat door overal te bestraten (gevolg: problemen met water natuurlijk afvoeren) en het onkruid dat daar onhandig tussen kruipt te bestrijden met tonnen gif en ander gevaarlijk spul.

Resultaat: weg fauna en flora in kleine tuintjes, maar daar lijkt niemand om te malen. Terwijl dat een even grote last op de schouders van je kind legt als pakweg een slechte school, of niet de juiste voeding geven. Zaken waarover op dit forum hartstochtelijk gedebatteerd wordt. Gek, vind ik toch.

17. beebj

beebj Niet meer actief

Denk dat ik de milieu vriendelijkste manier heb:D:D Wij hebben twee konijnen los lopen & ik zie nooit 1 sprietje onkruid:p

merah, DastyQueen, famofthree and 3 others like this.
  18. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik kan me er niet zo druk om maken. De grote plukken haal ik weg, en dan houd het op.

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Een buurvrouw van mij schrobt on de paar weken de tegels net bleek. Ze hebben alles bestraat.
    Voor kan ik het af met zo'n speciale onkruidborstel en achter een mesje of azijn.

DastyQueen likes this.
  20. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,314
    17,216
    113
    Als het heel hoog is: met de grasmaaier er over heen :roflmao: je hebt dan wel niet alles weg maar het toont stuk beter.

DastyQueen and Triangel like this.

Share This Page