Hoihoi, Wil even wat advies vragen. Vrijdag gaan we met mijn schoonmoeder/zusje naar Landal. Daar delen we een huisje. Nou rookt mijn schoonzusje. Dit zal ze niet doen als Milan er bij is. Maar weet zeker dat ze als ze snachts terug komt en gedronken heeft toch gaat roken. Ondanks dat ik gezegd heb dat ik dat niet wil. Mijn vriend wil niet dat ik daar dan iets van zeg, maar ik weet gewoon dat ik daar boos om zal worden. Is dit overdreven?? Ik weet dat ze er veel rookt en die rook dan nog de hele dag in het huisje blijft hangen. wat zeggen jullie ervan?
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou me daar nu nog niet zo druk over maken. Ik zou je zus duidelijk maken dat je niet wilt dat ze rookt, ook niet als ze s'avonds thuis komt. Afspreken dat ze buiten gaat roken, of in haar eigen slaapkamer ofzo. En als ze het wel doet, dan kun je toch zeggen dat je hebt afgesproken dat ze buiten zou roken. Ben zelf niet zo panisch met het roken, als Valerie even in een ruimte komt waar gerookt is, dan is dat niet anders.
Is dat zo ja? We doen dit elk jaar, en er wordt eigenlijk altijd binnen gerookt. Maar nu Milan mee is vind ik het een ander verhaal. misschien overdrijf ik wel een beetje, maar ik wil gewoon niet dat hij in de rook zit. En weet zeker dat mijn schoonzus helemaal uit haar plaat vliegt als ik daar wat van ga zeggen. Dus ben nog een beetje in dubio.
Volgens mij mag er ook niet gerookt worden in de huisjes, ik zou het even navragen. Verder zou ik me ook van tevoren niet te druk maken, spreek het met haar af, dat ze niet rookt, doet ze het wel.. kan je er dan nog druk om maken. Anders ga je er ook niet met een lekker gevoel heen.
effe op de site kijken. Maar voor zover ik weet mag er niet gerookt worden in de huisjes. Wij gaan altijd naar landal en het mag niet. Veel mensen hebben er wel maling aan. Welk park ga je dan kan ik ook eens kijken.
nee in die huisjes mag niet gerookt worden, die lucht trekt in de meubels ed. het kost zo een park teveel geld om dit ooit weer schoon te krijgen. als ze toch gaat roken, misschien toch de gulden middenweg, niet roken waar de kids bij zijn en anders ff buiten? ik zou het toch proberen bespreekbaar te maken, misschien valt het dan mee. succes in ieder geval. joyce
als het dus toch zo is dan dat je niet in de huisjes mag roken kan ze het daarop gooien. Alle bijkomende schoonmaakkosten zijn voor jouw rekening. En het mag gewoonweg niet. Dus lekker buiten roken.
volgens kan je kiezen uit een rokers of niet rokers huisje, wij hebben laatst nog een huisje geboekt voor juli en ik kon kiezen, heb niet rokers gekozen. ik zou het afwachten en pas zeggen als het ook daadwerkelijk gebeurd, meestal valt het allemaal heel erg mee achteraf.
Misschien dat ze alleen rookt als ze terug komt van uitgaan, dus niet direct bij de kleine. Al zou ik het ook echt niet fijn vinden! Dus misschien van te voren even benoemen dat je (liever) niet wilt dat er gerookt wordt in het huisje nu Milan erbij is. Waarom wil je vriend niet dat je er iets van gaat zeggen dan? Of ken ie zijn (schoon)zus ook en issi 'bang' voor haar reactie? Lijkt me dat de gezondheid van jullie kindje voor gaat. Ik dacht ook dat er niet gerookt mag worden in de parkhuisjes! Misschien maak je je wel druk om niets en moet je het op je af laten komen. Maar ik ken je gevoel en zou me er nu ook al druk om maken..
Ik zou me er nu niet te druk om maken, je geeft zelf aan dat ze niet in de buurt van je kleine zal roken. Tja misschien als ze s'nachts thuis komt en misschien een glaasje teveel op hebt er 1 opsteekt in de woonkamer. Maar dit is niet direct naast je kleine toch? Laat het gewoon op z'n beloop wie weet gebeurd het wel helemaal niet?
Ik kom regelmatig op duc du brabant en daar zijn huisjes waar je wel mag roken en huisjes die rookvrij zijn. In de laatste mag je niet roken. Misschien dat dit park anders is, omdat heel veel van deze huisjes van mensen zijn en er ook veel mensen permanent wonen? Maar ik denk dat het voor alle parken gelden. Wij boeken altijd een niet rokers huisje. Ik zou het denk ik voor een weekendje er niet al te veel van zeggen. Zeker omdat je zegt dat ze uit haar plaat gaat. Wel als Milan wakker is, maarn je zegt al dat ze alleen 1s nachts zal roken. Milan ligt dan natuurlijk lekker in bed. Kijk als het altijd zo was zou ik er veel feller op zijn, zou nu de vrede willen bewaren.
misschien lekker de schuifdeuren open zetten 'snachts als ze in het huisje gaat roken... snapt ze de hint niet en wordt er gemopperd over kou/tocht... kan je aangeven dat je liever niet hebt dat er gerookt wordt in het huisje (misschien omdat het een niet rokers huisje is) of omdat je denkt dat Milan zo zijn nachtflesje moet hebben en je liever in de frisse lucht zit.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik er nu maar even niets van zeg. Milan krijgt geen nachtvoeding, dus hoeft er snachts ook niet in te zitten. En weet dat ze het overdag niet zal doen als Milan beneden is. maar weet gewoon dat als ze rookt het ook altijd erg veel is. Maar dan kan ik altijd nog wat vroeger naar beneden gaan om het raam open te zetten voordat Milan uit bed komt. Maar mijn vriend gaat daar echt niets van zeggen hoor. Die zal alles doen om te voorkomen dat hij zijn moeder of zusje tegen moet spreken. maar idd, laat ik het maar even afwachten. Dan kunnen we altijd nog zien.
Blijft lastig: het verhaal van rokende mensen bij jouw kindje, maar ook de mannen die niet tegen mams of zussen in durft te gaan...! herkenbaar! Succes en toch een heel fijn weekendje!
Ik zou ook anders afspreken: niet roken waar Milan bij is en als ze het daarna echt niet kunnen laten kunnen ze het wel, maar als er een paar raampjes open staan, zodat het lekker kan doorluchten.