Ik gebruik olie van de kapper maar je heb ze ook bij het kruidvat van andrelon of kruidvat zelf. Ik denk nietndat er verschil zit in olie. Je doet een paar druppels in jr handen en dan wrijf je het.over de punten. Elke 6 tot 8 weken punten laten knippen is ook belangrijk zei de kapper.
Een goede conditioner die je haar al wat gladder maakt (kom maar op met die siliconen!) kan al een hoop schelen. Dan BioSilk. Ik fohn m'n haar voornamelijk bij de aanzet, deels omdat het anders ook uren duurt voordat het droog is, de punten zo min mogelijk. En wat ik dan altijd doe, is mijn haar in een lage knot draaien, vast zetten met een klemmetje (geen elastiekje, want dan krijg je van die rare vouwen), en na een uurtje los halen. Dan valt het mooi glad. Eventueel nog een klein beetje niet plakkende haarspray, zodat het niet gaat pluizen als het buiten vochtig is. Maar pluizig haar blijft lastig
Hier goede ervaring met Arganolie en BioSilk. Ik heb in juli/augustus Braziliaanse keratine behandeling laten doen. Het is best prijzig maar mijn haar is nog nooit zo mooi, glanzend en stijl geweest!
Hallo xxx1976, Waar heb je de braziliaanse kerantine behandeling laten doen, bij de kapper? Hoeveel kost zoiets dan? Welk merk gebruik je van arganolie? Mijn dochter van 15 jaar heeft erg pluizig haar, daarom vraag ik het.
Ik heb het zelf heel goedkoop laten doen, tijdens mijn vakantie in het buitenland. Maar in Nederland is het stukken duurder. Vanaf prijs is rond de 100 euro, afhankelijk van de haarlengte (even Googlen). Ik was mijn haar wel met een speciale keratine shampoo en haarolie. Na het douchen kan ik mijn haar gewoon droog föhnen, en mijn haar wordt mooi stijl. Als het goed is blijft het +/- 6 maanden zitten. En ik heb ervaring met de arganolie van De Tuinen, +/- 20-25 euro voor een klein flesje. Best prijzig, maar het gaat heel lang mee.
Fohnen doe ik eigenlijk nooit, ik kam het goed door. Sinds kort met de anti klit borstel van mijn kinderen. Scheelt echt met borstelen , kom er stukken makkelijker doorheen. En daarna doe ik het vast idd met een elastiek. Die vouwen krijg ik er eigenlijk niet in. Maar anders is klem wel slim.
Heb ik ook even naar zitten kijken idd eigen merk van Kruidvat. Vraag me dan ook af of het verschil maakt. Misschien eerst maar eens eigen merk proberen. Anders leek me die fizz wel wat.