Aankomende zaterdag vier ik mijn verjaardag en ga ik lekker uitgebreid koken voor vriendinnen. Ik vind het leuk om me echt een beetje uit te sloven in de keuken. Nu loop ik er tegenaan dat ik nogal wat dieetwensen heb om rekening mee te houden. Een vegetariër, een zwangere, een glutenallergie, een lactoseallergie en dan liefst ook nog suikervrij.... Ik heb een amuse en voorgerecht al bedacht, ik zoek nog een tussengerecht (bijzonder soepje), een hoofdgerecht en (de moeilijkste!) een nagerecht. Wie vindt het leuk om met me mee te denken? Er zijn hier vast dames die graag koken!
Als dessert kan je misschien merengue maken met fruit en evt slagroom apart voor de liefhebber of een gele room maken met soja of amandelmelk.. Recept bakketbakkersroom staat in veelvoud op 24kitchen gaat wel suiker in maar kan vast ook wel met stevia Als soep kan je een flespompoensoep maken (Jamie oliver heeft voor allerhande een lekkere gemaakt maar dan zonder spekjes..) of courgettesoepje met gerookte forelstukjes is ook jammie Hoofdgerecht ratatouille? Lekker met frietjes en evt vis of vlees... Maar dan wel mooie plakjes maken van de ratatouille en kan je ook van te voren maken
Focus on Foodies - Gezond leven en eten, met een focus op Glutenvrij, Suikervrij en Zuivelvrij Op deze website staan veel gerechten die glutenvrij/lactosevrij/vegan/suikervrij zijn. Misschien vind je hier iets lekkers?
Bedankt voor jullie reacties. Kirrebir, ik ga daar eens snuffelen, bedankt! Loesje, die courgettesoep klinkt erg goed! Gerookte forel uit de supermarkt, mag je die eigenlijk wel hebben als je zwanger bent? Of valt dat in de categorie gerookte zalm?
Evt een soep maken die iedereen naar wens kan opleuken? Dus bakjes met vis, vlees, room etc etc? Kan iedereen pakken wat zij mag/wil en waar op dat moment zin in is?
Op Smakelijck gezond & gevarieerd staan ook veel gerechten! Je moet dan even het kopje blog aanklikken en naar de receptenindex gaan, daar staat achter elk gerecht of het suiker, glutenvrij ed is.
Wat een leuke website, daar kan ik wel iets vandaan halen! Goede tip! Iedereen bedankt voor het meedenken! Meer tips blijven welkom, ik ben benieuwd naar jullie succesrecepten (vooral nagerechten!)
Ik heb ooit als soepje paprika soep gemaakt, was echt super lekker en opzicht ook makkelijk te maken met rode paprika, ui en nog wat dingen. Misschien een lekker idee?
Paprika soep met een beetje room in het midden, een uitgeholde paprika als kommetje gebruiken heerlijk
Vegetariërs eten geen vlees en geen vis. Paleo bevat veel vlees, maar de baksels natuurlijk niet en die zijn wel lactose en glutenvrij.