Tips tegen verbrandheid

Discussie in 'De lounge' gestart door kim1990, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    zoals hiervoor ook al gezegd is aloe vera gel! maar dan moet je wel uitkijken want wat je in de winkel koopt daar zit meestal niet zo heel veel aloe vera in! Ik heb hier een gel staan waar ruim 84% aloe vera in zit. pb me maar als je meer wilt weten!

2. En anders even een apotheek opzoeken die open is.
    Daar hebben ze vast wel iets, wat het kan verlichten.. En daar kunnen ze je ook goed adviseren, zonder dat je zelf gaat modderen met middeltjes...

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik gebruik ook altijd calendulan emulsie. Werkt geweldig!

4. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ik ben het hier helemaal mee eens!!
    Het beste is naar de huisarts gaan aangezien je blaasjes hebt!

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb ook altijd geleerd om er niks aan te doen. dat je anders problemen kan krijgen zoals ed ehbo dame ookal vertelde. ik wacht altijd gewoon rustig af tot het minder wordt maar ik probeer het ook te voorkomen, ik ben daar erg allert op. de kinderen vinden me een zeikerd soms. maar liever voorkomen dan op de blaren zitten.

ik neem altijd een gewone lauwe douche en als het heel erg trekt doe ik er wat babylotion op. maar liever gewoon niks voor bovenstaand verhaal.

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Auuw ziet er pijnlijk uit!
    De after sun van de hema is idd goed en komkommer schijfjes helpen ook goed.

7. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Hey meiden ,

Bedankt voor de tips ben er erg blij mee .

Vanmorgen was ik opgestaan met hele dikke ogen :(

Waarschijnlijk ook nog is een zonne-allergie erbij , vandaag heb ik weer in de zon moeten lopen en heb expres een truitje aangedaan wat dicht tegen me nek aan zit .

Ik brandde gewoon letterlijk weg , heb net aftersun opgedaan en calendulan in me gezicht het verkoelde wel iets maar kan me hele nek niet meer voelen zo'n pijn doet het .

*zucht* :(

Moet ik weer hebben :p

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

waarom ga je niet naar de zeeman. en koop je daar die katoenen witte t-shirts.. (mannen afdeling voor 2 euro ofzo)..

ik verbrand ook verschrikkelijk snel.. zoals jij eruit zien, dat heb ik al na een half uurtje..

ik gebruik ook echt altijd factor 50.. echt niet minder..
    en als ik toch verbrand dan leg ik er gewoon een natte theedoek op die het een klein beetje verkoeld.. meer kan je zelf toch niet doen. of je moet als het te erg is gewoon naar de huisarts gaan..

9. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aloë vera gel

Dr. Organic van de Tuinen is erg goed. (90% puur als ik het goed heb)

Wat betreft tandpasta; het kan best verkoelend voelen, maar het droogt de huid wel uit, en dat is het laatste wat je wil met een verbrande huid.

10. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    After Sun van Louis Widmer!! Deze is ongeparfumeerd en je kan hem in de koelkast leggen voor extra verkoeling.

Louis-Widmer / After Sun

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben doktersassistente in opleiding en als het tweede graads brandwonden zijn moet je echt even naar de HAP bellen. Kan op infectie is zeer groot als de blaasjes open geen, dus idd niks op smeren wat kan gaan infecteren....

Mosterd na de maaltijd, maar je moet het echt niet meer zover laten komen en al helemaal niet in de zon gaan nadat je verbrand bent. Verbranding is 1 van de grootste risicofactoren voor huidkanker..... Hoe vaker je verbrand, hoe meer risico.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het klinkt inderdaad als een allergie. ( met die witte puntjes en blaasjes ) morgen even naar de ha dus.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh meid, au au au. Ga alsjeblieft even naar je HA hiermee want dit klinkt niet goed, deze kan je iets geven om erger te voorkomen. En kijk uit voor een volgende keer, met jouw huid ben je de typische kandidaat voor huidkanker over 10,20 jaar. Dan maar geen kleurtje of iets minder bruin, té veel zon kan dodelijk zijn! Beterschap!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb vroeger 3e graads brandwonden opgelopen vd zon in mn gezicht, op mn rug schouders, nek en benen, en de littekens zie je op een paar plekken nog zitten. Mn gezicht was opgezwollen, de wonden waren wit weggetrokken met zwate puntjes erin en ik voelde er niets van, aangezien mn zenuwuiteinden verbrand waren. Op mn rug was alles knal en knalpaars met dikke kraters erin. Daarbij kreeg ik een zonnesteek en ben ik tot 4 keer aan toe knockout gegaan op school de 2e dag erna(moest mn boeken ophalen)

Heb veeeeel gesmeerd met aloevera gel, mn hele gezicht elk uur onder gesmeerd.

Dus ga aub naar de HAP.

15. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    als je heel erg bent verbrand helpt het ook om kampferspiritus erop te doen dat trekt de pijn weg dan voel je pijn van het verbranden niet meer gebruik het zelf ook als ik weer is zo rood ben als een kreeft

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Auwie, zou vandaag toch maar even de HA bellen!

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Aloe Vera!!!!
    Super spul is dat, 1 keer opspuiten, uitsmeren en je bent er vanaf.
    Ik had 1 rode arm en schouder haha *schuin gezeten aan de koffie bij buren* en 1 keer sprayen en het was weg na 2 uurtjes.
    Ben nu lekker bruin.
    Ik had het meegenomen zo'n fles uit Curacao, daar stonden de aloe vera planten voor de deur van het huisje, dus daar konden we het er puur op doen, moesten we de plant schillen en daarna over je huid halen.
    Je voelde het gewoon wegtrekken.

Sterkte met je verbrande huid!
    Oef denk idd een zonnenallergie.. zou even contact opnemen met de ha:(

18. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ik kom net bij de HA vandaan , en als ik nog 1 x zo in de volle zon ga staan dan krijg ik de blaren erop .

Ze zei ook pas op dat je geen allergische reactie krijgt , ik zeg zo van ja maar die heb ik al gehad :)

Gelukkig was er nu nog niks te zien maar ik moest wel gaan uitkijken, en eventueel factor 50 opsmeren zoals iemand ook al zei .

En om de brand heid weg te halen kon ik ook amandel creme erop doen , nog een tip dus (zelf nog nooit van gehoord :p)

Maar ook vooral doorgaan met aftersun erop smeren , en mocht geen calendulan gebruiken:(

Daarbij moest ik wel zo veel mogelijk ervan af blijven , dat deed ik al want het doet zo'n pijn;)

19. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe

Dat is omdat je blaasjes hebt, dan mag je idd geen calendulan gebruiken.

Bah wat vervelend meid. Als ik jou was zou ik mezelf insmeren met factor 50 en voorlopig zoveel mogelijk uit de zon blijven om je huid tot rust te laten komen.

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Voorlopig even niet met je verbrande plekken de zon in dan:(
    Hoop dat het snel over is want een verbrande huid trekt.

Deel Deze Pagina