He ladies, Gisterenavond moest ik hals overderkop naar de eerste hulp.... Ze dachten aan nierstenen! Gelukkig geen nierstenen, nierbekkenontstekking of blaasontsteking, maar een gigantische verstopping in mijn darmen. (komt vaker voor bij zwangerschap werd mij verteld). Nu thuis met buikpijn, een doos met klysma's, een lactosedrankje waar je tanden van uit je mond vallen en de mededeling dat ik op een vezelrijkdieet moet. Wat zijn dingen die ik nu met een gerust hart kan gaan eten, zodat mijn tanden het einde van mijn zwangerschap gaan halen? Thanks
Thanks, sinaasappelkuur heb ik aan begonnen, ontbijtkoek is ook erg lekker (mag toch wel met roomboter), maar de kiwi's waag ik mij niet aan! Moest daar voor de zwangerschap al van kokhalzen.... Ik denk dat ik ook aan de havermoutpap ga, heb ergens gelezen dat dat ook goed is.
Roosvicee Laxo verder veel drinken, volkoren brood, volkoren pasta etc. fruit. Een kop koffie wil ook nog wel eens wonderen doen. Althans hier
Roosvicee laxo! Aanmaken als limonade maar ipv koud water, lauw warm water, opdrinken op de nuchtere maag en na het opdrinken ontbijten. Ik neem het elke dag, t is even wennen omdat het warm is ipv koud. Bij de ene supermarkt staat het bij de limonade, bij de andere bij de babyvoeding of in het zonnaturavak Suc6
hallo, ik heb dit ook gehad ineens mega buikpijn en ook verstopping er werd mij geadviseert om 's avonds een sinasappel te eten met velletjes dus niet er allemaal afpeuteren. ;s morgens 2 glazen lauw water en een kiwi nu moet ik zeggen dat ik kiwi;s ook niet te eten vind maar het helpt en dan maar even op de tanden bijten en opeten het werkt echt verder veel drinken en blijven bewegen hoop dat je hier wat aan hebt groetjes babs
van de week ook het gevoel gehad dat ik een vierkante baksteen door een rond gaatje moest persen Mij hielp een sapje van pruimen van de biowinkel. Goor maar hielp als de beste!
bij de aldi hebben ze doosjes gedroogde pruimen... smaken heerlijk, en poepen kun je er als de beste van !! helpt mij ook
pas wel op met ontbijtkoek, daar zitten kruiden in de niet goed zijn in grote hoeveelheden in de zwangerschap..
Dank jullie allemaal. Ik ga morgen naar de ah voor de roosvicee. Gedroogde pruimen ga ik ook proberen en wat koffie betreft, daar was ik eigenlijk mee gestopt, maar ga daar morgenochtend toch mee beginnen. Hoeveel dagen kan ik de klysma's gebruiken? Wat is verstandig?
Kreeg al tip van mijn verloskundige om door mijn melk een klein drupje olijfolie te doen... Zeker niet lekker,maar kon weer als een nieuwe naar het toilet
Vorige week kon ik ook een aantal dagen bijna niet naar de wc en heb toen over de hele dag 6 stuks fruit op...voornamelijk kiwi's en mandarijnen. Ging de volgende dag gelijk 3x...
idd alles wat er al geadviseerd wordt. over de klysma´s, die heeft mijn dochtertje ook en het is verstandig deze alleen in uiterste nood te gebruiken, dus als je echt niet kunt en je buikpijn krijgt. je darmen kunnen lui worden van te vaak klysma´s namelijk. vezelrijk eten zet je darmen aan het werk waardoor ze beter alles naar buiten kneden klinkt stom maar ik heb net in juni een opleiding afgerond en daar kwam dit in voor.
Oh, ik was vergeten wat voor een stenen je moet poepen bij een zwangerschap Vreselijk, hier ook 12 weken en verstopt! Dan ga ik dagen niet en dan moet het en dan is het inderdaad een grote steen. AUW. Ik heb de vorige keer ook metamucil gebruikt. Maar daar werd ik nog misselijker van. Superfijn, wat wil ik, nog misselijker en minder verstopt, of dan maar allebei redelijk erg? Bleh. :x
zemelen en lijnzaad werken ook geweldig (zonatura vak) ik doe elke dag een schepje door mijn yoghurt heen, smaak verandert niet, helpt super!