Ik hou sinds een weekje behoorlijk vocht vast. Heb het er maandag wel met mijn vk over gehad maar die gaf aan dat t ook wel bij mijn termijn hoorde. Nu 39 weken precies. Wel even urine inleveren bij de volgende controle maar meer voor de zekerheid dan dat ze er iets van denkt. Heeft er iemand nog tips?? Heb er echt behoorlijk last van. Voel echt de druk op mijn gewrichten en huid staat heel strak. Las al dat ananas zou helpen, eet me er 2 dagen ziek in en krijg alleen maar maagzuur van. Geen succes dus. Vandaag wel een voetreflex behandeling gehad. Was heerlijk en mijn voeten kregen weer een beetje vorm. Maar dat effect is al weer bijna weg. Ik hoorde ook dat een dag alleen maar fruit eten zou helpen. Dit vind ik wel heeeeel moeilijk dus wil hier alleen aan beginnen als ik ook zeker weet dat het werkt
Ik had dat ook. Heel veel water drinken. Maar bij 39 weken helpt niet zo veel meer. Ik had in week 38 compressie sokken gekocht. Dat hielp wel een beetje. Na de bevalling was het trouwens meteen weg. Hoop dat het bij jou ook zo is. Succes met de laatste loodjes en de bevalling. En veel plezier met jullie kindje!!
Veel water drinken, weinig zout eten. Alles wat vochtafdrijvend is, zoals bleekselderij en cranberries (of cranberrysap.) Benen zoveel mogelijk hoog leggen, zorgen dat je voldoende slaap krijgt. Van weinig slaap wordt t erger... Steunkousen aan, koude voetenbadjes (misschien niet ideaal in deze tijd van het jaar), omhoog masseren. Zwemmen helpt ook! Dat zijn wel ongeveer alle tips die ik bedenken kan. Maar eerlijk? Weg krijg je ze niet, hooguit minder. Alles helpt maar mondjesmaat. Het is echt heel vervelend, ik heb er altijd last van, al sinds mijn 14e. Wat wel écht verlicht is een drainagemassage. Maar lang niet elke fysiotherapeut of masseur voert die uit, moet je even kijken of dat bij jou in de buurt ook is. Succes ermee, de laatste loodjes.
groene thee, bleekselderij, veel blijven drinken, voeteneind omhoog, zo min mogelijk zout eten, benen veel omhoog, koude douche of benen in een bak met koud water helpt ook wel vaak. En verder inderdaad in de gaten blijven houden of je geen hoofdpijn en/of zere boven buik krijgt (band gevoel) en goed dat ze je urine even controleren de volgende keer.
Veel dingen zijn al genoemd: veel water drinken, groene sla eten, voeten hoog. Verder is bewegen vaak de sleutel, maar ik weet niet in hoeverre dat nog haalbaar is met jouw termijn
Nog bedankt voor jullie tips dames!! Heb er veel aan. Ik drink zo veel mogelijk, water en groene thee en of en toe iets anders voor de afwisseling. Verder eet ik een stuk minder ( af en toe nog wel iets lekkers hoor!) Wel veel bewuster en minder koolhydraten en zout. Lig zo veel mogelijk met de benen hoog als dat gaat met een dreumes. En douch zo koud als ik kan hebben. Eerst dacht ik dat t weinig deed, maar sinds gister gaat het wel een stuk beter! ik slaap ook weer wat meer dus of dit een wisselwerking is?! Bewegen deed ik altijd nog wel redelijk wat. Spelen met mijn dochter wandelen naar de supermarkt. Dansen op k3 enzo. Maar dit doe ik nu dus een stuk minder. Zwemmen durf ik niet meer aan. Dit deed ik altijd wel 1 keer per week tot 3 weken geleden, maar nu het idee al dat ik er heen moet en dat omkleden in die warmte!!. Phoe Stiekem hoop ik wel dat de bevalling niet zo lang meer op zich laat wachten want de dagen duren wel echt lang zo.
Gelukkig is het gauw weer voorbij na de bevalling! Ik hield ook echt liters vocht vast en in het ziekenhuis waarschuwden ze me al, dat ik zou gaan ontwateren. Nouuuu dat is net alsof je een plasbuis van een meter breed hebt en het water eruit loopt als een waterval. Hahaha. Was echt heerlijk haha! Een week/ander half na de bevalling was ik het vocht zo goed als kwijt. Succes nog fftjes, je bent er bijna!!!
Dankjewel karlijn!! Ik kan niet wachten op dat ontwateren haha Vandaag en gisteren was het toch wel weer wat erger. Dus het gaat op en af. Heb vandaag ook echt t gevoel dat ik nauwelijks plas, na hoeveel ik wel niet drink.