onze meid (gister 9 maanden) is echt een schat van een meid, helemaal papa gek. is dus echt niet bij papa weg te krijgen maar als ze samen op de bank zitten krijgt papa elke keer een mep in zn gezicht en draait ze zich om naar mij en ik krijg een over heerlijke natte klapkus. voor mij natuurlijk heel leuk en lief maar vind dat voor papa altijd zo zielig. ervaringen??????
Ik denk niet dat dat echt bewust slaan is ? Esmay deed het ook weleens en ik zie het nu soms ook nog wel eens op het KDV maar dat is dan (bij haar in ieder geval ) een soort van aaien alleen heeft ze nog niet in de gaten dat het eigenlijk geen aaien is (hoewel ze ook wel gewoon lief en zachtjes kan aaien ) Toen ze de leeftijd had van 9 maanden deed ze ook regelmatig "slaan" maar dat was uit enthousiasme.... Dus ik vraag me af of het wel echt slaan is ? Misschien dat je kan zeggen "Nee" of "Au" of zoiets ?
Hier slaat ze ook iedereen in hun gezicht. Doet ze niet bewust om te slaan/pijn te doen. Wel zeg ik steeds als ze dat doet "aaien" en daarbij aai ik dan met haar handje over mijn gezicht. Ik hoop dat ze dat dan wel een keer afleert ook al zit er geen slechte bedoeling achter..
Mijn zoontje slaat op alles wat ie leuk/lief vind.Dat doed hij niet bewust,het is voor hem een soort van aaien ofzo.Pak dan zijn handje en zeg zachtjes doen.
Dat is denk ik eerder enthousiasme. Handje zachtjes pakken en zeggen 'aai' + voordoen. Maar dat zal voorlopig nog geen effect hebben hoor
Idd, ze bedoelen dit meer als aaien. Hier doet hij het sinds kort écht als aaien... Wij namen zijn handje dan zacht vast en maakten een aaibeweging en begonnen dan hard te lachen om aan te tonen dat we dat erg leuk vonden.
Hier bijt, krabt, slaat en knijpt ventje erop los, vooral als hij heel erg blij is om ons te zien... 10 maanden is hij, en absoluut geen spoortje van agressie hoor! Is gewoon zijn manier van het uiten van enthousiasme. Ik ga hem daarin nu ook nog niets verbieden.