Hoi, Ik heb het vermoeden dat Thijmen last heeft van wagenziekte. Gister gingen we naar zeeland en hij moest een paar keer overgeven in de auto (bleehhhh). Hij was niet ziek, geen verhoging en toen hij daar was schoongemaakt was alles prima en ging hij spelen en eten. Nu wil ik dit soort dingen voor de volgende keer voorkomen, al kan het misschien een one-off zijn (hij was moe, had een drukke dag achter de rug etc). Maar goed, wat ik dus wil weten: - vanaf wanneer hadden jullie kindjes last van wagenziekte? - wat doen jullie hieraan? Zijn er al middeltjes die je met 2 mag geven? - gaan jullie nog wel weg voor langere ritten? Thijmen heeft het tot nu toe alleen bij langere ritten, vreemd genoeg wel aan het begin van een lange rit en dus niet aan het begin van een korte rit Ik zie het nu allemaal een beetje somber in, omdat zowel mijn ouders als die van mijn vriend ver weg wonen... Groet Rosa
Kinderinfo.nl - Spelen en leren - Vakantie - Wagenziekte (1) (kleuter) Kinderinfo.nl - Spelen en leren - Vakantie - Wagenziekte (2) (kleuter) ik heb zelf geen kind dat wagen ziek is maar misschien heb je wat aan dit artikel.
hoi rosa, oooo ik hoop toch niet dat het wagenziekte is hoor.... ik heb het zelf al vanaf geboorte (volgens m'n moeder dan he) en ben er nooit over heen gegroeid . Wat trouwens wel de algemene gedachte is, kinderen groeien er overheen. wat tips: - maak het niet te warm in de auto (frisse lucht) - luchtige kleding aan - licht eten en drinken (niet meteen na het eten vertrekken) - ik kan zelf absoluut niet tegen achterin zitten, maar met kinderen kan het vaak niet anders - rijd zoveel mogelijk autoweg (haarspeldbochten zijn funest) er is wel medicatie maar kinderen mogen niet alles slikken, vraag het even na bij de apotheek. ik zelf gebruik cyclizine (heeft geen bijwerkingen en voel me niet na de reis nog drie dagen brak, had ik bij de primatour bijvoorbeeld wel veel last van) je zou ook nog seabands kunnen proberen, twee armbandjes met magneetjes, vaak verkrijgbaar in je reformzaak veel succes!!
Ik heb het ook al sinds dat ik me kan herinneren. Wat bij mij helpt: Geen snoep of zoetigheid. lekker op een sopestengel knabbelen. zo heb ik toch steeds iets in mn maag. Niets lezen en goed vooruit kijken. Wel lastig voor zo'n kleintje hoor succes ermee!
Het is inderdaad even afwachten of het wagenziekte is. Eva heeft 2 keer overgegeven in de auto, met ruim een jaar en een maandje geleden. Wij dachten ook aan wagenziekte, maar dan zou ze er toch vaker last van moeten hebben.... Maar verder spuugt ze echt nooit, dus zal toch wel met het autorijden te maken hebben. Heel fijn, autostoel helemaal uit elkaar en alles zo stinken.... gadver!
We hebben hem zondag een kwart primatour gegeven en toen had hij nergens last van. Hij was onwijs wild en brabbelig... Ik heb zelf de primatour ook wel eens gebruikt, maar ik kan me niet herinneren dat het zo goed werkt Heb nu ook maar een hoes voor de autostoel gekocht en een tas met doekjes enzo in de auto gezet voor de zekerheid. Morgen gaan we naar de efteling, dus weer een lange rit. Denk dat ik hem toch voor de zekerheid maar wat geef. Thnx voor de tips!
Tristan heeft het ook, maar ik ben altijd een beetje huiverig voor medicijnen. en ik heb voor hem polsbandjes gehaald, die heten: sea-band. gewoon net een soort zweetbandjes, je doet ze om beide polsjes, zit een beschijving bij waar ze precies moeten. en hij heeft er nog gene last weer van gehad, gewoon omdoen als je de auto instapt, dus geen gedoe met shit medicijnen vergeten ofzo. en je hoeft er niks voor te slikken. superhandig, je haalts ze gewoon bij drogist of apotheek. zijn nog in verschillende kleuren ook. Tristan heeft de knaloranje
Onze kleine heeft ook ontzettend last van wagenziekte. Het is bij haar vooral het rijden, optrekken, bochtje enz waar ze veel last van heeft. Nu hebben we de hoofdsteun van de bijrijders-stoel eraf gehaald zodat ze vooruit door het raam kan kijken. Dat helpt tot nu toe heel erg goed....
ja Tristan is wel een stuk ouder natuurlijk he, die is al 6. maar als je ze misschien "verstopt" onder de mouwen van jas/shirt?