zoooo stressvol. Ik ga waarschijnlijk verhuizen, maar ben net zwanger. ik durf niet echt te tillen oid. we komen mankracht te kort. kan een beetje tillen kwaad?
Nee joh kan echt geen kwaad. Natuurlijk is het stressen een verhuizing, maar neem jezelf een beetje in acht. Het is op zich al vermoeiend genoeg. Maar het tiladvies voor zwangeren geldt meer voor verderop in de zwangerschap en vooral voor in je werk. dus wanneer je de hele dag door aan het sjouwen bent.
opzich kan het geen kwaad, ik ben zelf nog verhuisd met 25 weken. Let wel op dat je niet HEEL ERG zware dingen ga tillen!!
Ik zou de hele zware spullen overlaten aan de gespierde mannen maar verder kan het denk ik niet veel kwaad. Ik heb in mijn eerdere zwangerschap ook gewoon getild! XXXX
We zitten te wachten op het moment dat we horen of we gaan verhuizen. Ben nu 24 weken... Ik vind het wel stressen hoor. Het is of net voor de bevalling of net erna. Geen pretje, maar ik ga sowieso niks zwaars tillen. Laat dat maar aan de mannen over... Het is misschien moeilijk, maar toch proberen!
Nu kan je nog gewoon tillen hoor! Je verhuist op t juiste moment in je zw. Denk dat vermoeidheid vervelender zal zijn . Je kan jezelf of baby nu echt geen schade toebrengen met tillen. Haha dan zouden alle vrouwen in de zorg en kinderopvang of met kleine kinderen in huis direct grote problemen hebben. Succes met verhuizen
ook hier staat een verbouwing + verhuizing in de planning.. 28 mrt is de dag... ik ben dan 31/32 wkn zwanger ik laat het zware til werk aan de mannen over.. lichte dingen moet kunnen denk ik heel veel s6 en veel plezier in jullie nieuwe woning
Wij gaan verhuizen als ik 26 weken ben. We hebben er wel voor gekozen om een verhuisbedrijf in te schakelen om alles te verhuizen. De weken ervoor met klussen zal ik rustiger aan moeten doen dan ik eigenlijk zou willen maar het is niet anders. Liever nu (ruim) voor de bevalling verhuizen dan erna, dat lijkt mij helemaal niet fijn met zo'n kleintje.
Wij zijn met 37 weken een keer verhuisd...heb op mijn knieën zitten klussen en heb ook nog wel getild, het was meer dat mijn buik in de weg zat...verder ging het prima
We zijn verhuisd toen ik 14 weken zwanger was, heb gewoon mee geholpen met klussen, wel vaker pauze gehouden tussendoor. Het zware tillen heb ik.niet gedaan.
Ik ben ook verhuisd in het begin van mijn zwangerschap. Meubels heb ik niet getild, maar voor de rest gewoon meeverhuisd. Ik had meer last van de vermoeidheid en misselijkheid.
Ik ben verhuisd tijdens mijn zwangerschap, maar dat was wel wat later dan 5 weken. Rond 5 weken hielp ik echter mijn schoonouders bij verhuizen. Hoe pakte ik het aan? Vroeg in zwangerschap: Wijdt je meer aan de vrouwen-klusjes, maar gewone dingen tillen kan wel. Normaal til ik al het zware spul, alsof ik een bodybuilder ben, maar nu deed ik de kleinere dingen en zocht ik de lichtere zaken op. Schoonouders wisten toen nog van niks, dus ik voelde me echt rottig erover (wil altijd mijn best doen). Ze bleken echter niks te hebben gemerkt. O en ook broodjes smeren en voor koffie zorgen is een belangrijke taak! Ik tilde dus wel, maar niet te zwaar omdat ik bang was dat het mogelijk niet goed zou zijn. Nu kreeg ik later in mijn zwangerschap ook last van harde buiken bij zwaar tillen, dat is dan zeker een teken dat je het rustiger aan moet doen. Laat in zwangerschap: Ik had recentelijk iets gelezen dat je best wel kon tillen, tijdens de zwangerschap. Dus ik dacht, bij ons eigen verhuizing, dat ik mooi mee kon doen. Iedereen die meehielp stak daar echter een stokje voor. En wat was ik daar blij om, achteraf. Ik was na een paar uur verhuizen al zo verrekte moe, en dan had ik nog niet eens echt getild. De drukte van dat iedereen vraagt wat waar moet en 't feit dat je wel dingen inpakt enzo, dat was voor mij al flink vermoeiend. En ik heb heus een goede conditie. Verder heb ik ook achteraf nog een paar keer gehoord dat we alles zo goed verzorgd hadden (ik had bijvoorbeeld een lekkere lunch gemaakt), daar had ik normaliter veel minder aandacht aan kunnen besteden. Dus het heeft ook voordelen. Je lichaam geeft het dus haarfijn aan.
Ik heb met 37 weken nog een bed uit elkaar gehaald waar we doorheen waren gezakt en deze naar de gang getild. Met 28 weken heb ik zware bloempotten getild en zakken aarde. Als je een beetje op je zelf let kan het echt geen kwaad. Zeker niet zo vroeg in de zwangerschap.