geslacht pas weten bij de geboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door emma1983, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma1983

emma1983 Lid

11 jun 2014
    35
    0
    0
    Zijn er meer stellen die niet van te voren het geslacht van de baby willen weten? Ik heb zo onderhand het idee dat dit erg zeldzaam is. Het lijkt mij heel erg leuk en spannend!

Groetjes Erica

2. friendlygirl

25 feb 2013
    9
    0
    0
    Het lijkt ons ook erg leuk om pas bij de geboorte te zien 'wat het is'. Ik hoor van veel mensen idd dat dat erg zeldzaam is. Maar wij vinden het juist leuk zo! 😁

3. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Wij hebben nog wel eens getwijfeld maar nee wij willen het toch al weten. Toch hoor je het inderdaad niet meer zo vaak, dat mensen willen wachten tot de bevalling. Tja....iets van tegenwoordig of zo denk ik?

4. leutjj

leutjj Niet meer actief

Bij de eerste wisten wij het niet. Ml wou het opzich wel graag weten.
    Nu bij de tweede weten we het wel. Met de 20weken echo op een kaartje laten zetten. Zelf wou ik het niet weten maar ml wel. Deze keer dus gekozen om het wel te weten.
    Als we nog een kindje mogen krijgen wil ik het graag niet weten!

Vind het zelf wel leuke verrassing bij de geboorte!
    Het is idderdaad erg zeldzaam tegenwoordig, veel mensen geloven ook het ook niet als ze vragen wat het word en jij zegt dat jullie het geslacht niet weten.

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Wij wisten t niet bij dl.
    En om nou te zeggen dat t daardoor extra spannend was of dat het iets toegevoegde... Nee.
    Dus. Nu weten we t wel, haha

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wij wisten het bij ons eerste zoontje ook niet. Was via ivf en er was al zoveel 'gepland' dat we dat stukje nog een verrassing wilden laten. Uiteindelijk had ik zo'n steek voorgevoel dat het een jongetje zou zijn dat het niet echt een verrassing was dat het ook echt een ventje bleek. Maar het was wel bijzonder. 9 maanden lang kun je beide kanten op fantaseren. En iedereen maar raden. Of zelfs zeggen: je weet het wel maar je wilt het niet zeggen.
    Mensen wilden niet geloven dat we het echt niet wisten.

Deze keer weten we het wel. Ik wilde het allebei eens meemaken.

7. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik ben gewoon zo ontzettend nieuwsgierig aangelegd! Wetende dat we het kúnnen weten, maakt dat wij t ook wíllen weten!

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    #8 Cammy, 19 jun 2015
    Laatst bewerkt: 19 jun 2015
    Bij onze zoon wisten we het niet en wij vonden dat heel speciaal! Zou het echt iedereen aanraden:D En inderdaad, het was vrij zeldzaam in onze omgeving. Het leuke was dat iedereen om ons heen ook zoooo nieuwsgierig was en daardoor veel meer met ons mee leefden haha. Maar wij wilden ook allebei een keer meemaken dus nu weten we het wel.

En wat betreft de praktische kant van het verhaal...onzin, je kunt ook veel kanten op met neutrale kleuren. Voor een tweede kindje vind ik het juist praktischer om te weten wat het wordt dan bij een eerste. Je hebt na de bevalling minder tijd omdat je nog een kindje rond hebt lopen dat aandacht nodig heeft, je weer wat je eventueel bij moet kopen of dat alle kleertjes die je hebt gewoon doorgeschoven kunnen worden.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Mensen die het niet willen weten lijken bijna een uitstervend ras. Wij wisten het ook niet bij onze dochter. En dan geloven sommige ook niet als je zegt dat je het niet weet. Zelfs mijn eigen moeder zat op een gegeven moment hé je zei 'hij'. Enhh ja dat doen we aldoor al. Moet ik dan 'het' zeggen?

Persoonlijk vind ik egt erg speciaal als je dan na de "gedane arbeid" te horen krijgt wat het is. Onze insteek is nu ook dat we het niet willen weten maar ik ben nu wel nieuwsgieriger dan de vorige keer.

Grappig dat de mensen die hier gereageerd hebben veelal bij de 1e het niet wisten en bij de 2e wel. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan bij de 20 wk echo ;)

10. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind de unisex kleertjes, dekentjes, kamertjes etc gewoon niet zo leuk. Ik vind gericht shoppen veel makkelijker! En ik ben gewoon stiknieuwsgierig aangelegd ;)

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Dat kan natuurlijk.

Maar ach je krijgt zoveel kleding dat unisex is zo weg. En qua kamer, tjsa wij hebben zonnig geel met wit.
    Ik ben juist niet zo van het roze en blauw, dus ik heb daar geen moeite mee. Bovendien als je een 2e wil+krijgt en het is het andere geslacht ga je dan alles in de andere kleur kopen ?

12. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Hier wisten we het bij beide zwangerschappen. Ik ben te nieuwsgierig :) en deze zwangerschap was al een hele grote verassing op zich.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij wisten het bij onze dochter wel.
    nu kiezen we voor niet.
    ikzelf vind het wel moeilijk ben gewoon erg nieuwsgierig naar wat er in zit.
    ml heeft mij bij onze dochter mijn zin gegeven door het wel te weten en vroeg of ik nu hem zijn zin wou geven door het een verassing te laten.
    vooral omdat we waarschijnlijk klaar zijn met kids als de baby er is.
    vind het wel lastig hoor omdat ik sowieso nog 2 groeiecho's krijg maar zal mijn nieuwsgierigheid maar moeten bedwingen

14. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Wij wisten het bij de eerste 2 kids niet wat we kregen... Enorm leuk!! Die verrassing... En ik denk dat we nu ook het niet willen weten... Die verrassing is zooo leuk :)

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bewondering voor de mensen die hun nieuwsgierigheid kunnen bedwingen. Ik kan dat absoluut niet. Bij onze eerste dochter wisten we het en nu ook weer. Voor mij voelt het veel persoonlijker, te weten dat er een klein meisje in m'n buik zit.
    Zo zie je maar weer: voor iedereen is het weer anders!

16. VSC

VSC Niet meer actief

Het zijn idd nog weinig mensen. Ik snap de "verrassing" ook nooit zo. Het is toch sowieso een verrassing, of t nou met 20wk of de geboorte is. Het ene moment is alleen wat eerder.
    Ik vond t juist mooi, EN het moment van het geslacht weten EN op een ander moment de geboorte, 2 mooie gebeurtenissen :)

17. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Het lijkt me ook echt spannend als je het niet weet. Misschien ooit bij een tweede dat we het een verrassing laten. Als het aan mijn partner lag was dat al zo bij de eerste maar ik kon me echt niet bedwingen. Wilde het zo graag weten!!
    Volgens mij duurt je zwangerschap dan voor je gevoel nog 10x zo lang hahaha

18. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wij weten het niet, vind het super leuk!
    Alleen krijg je wel veel de reactie: jullie weten het wel, maar zeggen het niet..
    Dat vind ik echt irritant!

En tis maar goed dat ik het niet weet, zou me echt niet in kunnen houden met shoppen, haha!

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij weten het niet. Ben wel echt super nieuwsgierig!
    En we krijgen regelmatig te horen hoe "stoer" het is dat we niet weten wat het word lekker oldskool.

20. Birdies

Birdies Actief lid

18 jul 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij weten het ook niet, erg spannend maar bij een 2e zou ik het denk ik wel willen weten :)

Ik vind het opvallend dat de generatie 55+ het ontzettend leuk vindt dat wij het een verassing houden. mensen van mijn eigen leeftijd vinden het vaak een bijzondere keus juist.

Deel Deze Pagina