Hallo dames, Afgelopen woensdag heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad. Er zat een abces en ik had een pijnlijke kies, vandaar... Gisteren heb ik vreselijk veel pijn gehad en vandaag is m'n kaak/wang dik en opgezwollen. Wie heeft dit ook gehad? Gaat het vanzelf over? Ik slik al ibuprofen en spoel met Bocasan. Ik denk dat ik straks toch maar ff met de tandartsassistente ga bellen...
wel ervaring met wortel kanaal behandeling en weet dat t een erg pijnlijke gelegenheid is, zou idd voor de zekerheid even bellen. mocht je trouwens van de tandarts ibiproven slikken want dit is bloedverdunnend en dat vonden ze bij mij toen niet goed.
Ik heb het ook gehad en was er doodziek van. Dikke koorts gehad... Ik ben toen 2 keer teruggegaan en hebben ze mijn kies weer opengehaald, maar bij mij doet het gewoon meer pijn dan gemiddeld. Ik moest dus echt uitzieken en afwachten (en was zwanger, dus geen pijnstillers...)
Kamille thee maken, en die af laten koelen, en daarmee spoelen. (loop bij een natuurgeneeskundige, die zegt dat het helpt.. heb het laatst gevraagd ivm mn ontstoken verstandskies, maar niet uitgeprobeerd want het ging zo over..)
Ook ik heb ervarig met een WKB (ook een abces gehad) Nadat de verdoving was uitgewerkt heb ik flinke pijn gehad die ik kon onderukken met diclofinac. Dit is echter niet zomaar te verkrijgen(alleen op recept), deze medicijnen slik ik bij hevige rugklachten (scoliose) Iboprofen en paracetamol hielpen niet en ik moest toch wat. Wat ik wel weet is dat als je wang erg gaat opzetten dat je even contact op moet nemen. In mijn geval trok de zwelling na een dag weg na behandeling. Nu een jaar later is alsnog mijn kies verwijderd. Sterkte!
Ik heb ook bij mijn wortelkanaalbehandeling nooit pijn gehad, evenals mijn partner. De tandarts zei toen als het goed gedaan wordt hoor je ook geen pijn te hebben. Pijn in je mond is ook echt de vervelendste pijn. Ik hoop dat ze je kunnen helpen vanmiddag. Succes. Groetjes Elvira
ik heb er ook niets van gevoeld, was niet in een kies maar in mijn hoektand.. wil je heel veel succes wensen! en ik hoop dat je gauw van de pijn af bent! liefs
Heb vorig jaar een wortelkanaalbehandeling gehad, maar helemaal geen pijn of napijn gehad. Een aantal maanden geleden hebben ze weer een foto van die kies gemaakt ter controle en de ontsteking schijnt nog steeds niet helemaal weg te zijn. Moet dus naar de kaakchirurg nu.... IEUWWWWK! En dankzij deze topic wordt ik er weer aan herrinnerd dat ik daarvoor nog steeds een afspraak moet maken.
Nou, ik ben weer terug . Hij heeft de boel weer open gemaakt en schoongespoten, daarna met waterstofperoxide behandeld en ik heb een antibioticakuur gekregen. De pijn is nu gelukkig al een stuk minder.