Inleiding: eerst vliezen breken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Druif, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hallo dames,

weten jullie de volgorde van handelen bij een ingeleide bevalling?

Als de bmm riip is (gemaakt), krijg je dan daarna weeenopwekkers of proberen ze de bevalling eerst op te wekken door het breken van de vliezen?

2. bigjo

bigjo Lid

25 jul 2010
    13
    0
    0
    Ik heb eerst weeën opwekkers gekregen en dan hebben ze de vliezen gebroken. Het hangde vooral af aan het aantal cm ontsluiting.

3. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    eerst krijg je een tablet of gel ingebracht die moet zorgen voor ontsluiting... bij mij hebben ze gel gebruikt. ik had toen al 2 centimeter.. na de gel was het 3 en hebben ze de vliezen gebroken. omdat bij mij alles vanzelf op gang kwam, heb ik geen weeenopwekkers gehad..

4. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Ik heb eerst die gel voor die BMM gehad en toen gingen ze mijn vliezen breken en derna kreeg ik ruggeprik..

ik heb geen weeenopwekkers gehad want dat had de gel al voor mij gedaan. het kan zijn dat je van de gel zelf alleen al bevalt.

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik had al 1,5 a 2cm ontsluiting dus bij mij hebben ze gelijk de vliezen gebroken en me aan de weeénopwekkers gezet en het feest ging gelijk vol beginnen haha.

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Bij mij begonnen ze direct al met de vliezen breken..
    Ze voelde bij mij al 3 cm ontsluiting en na het breken van de vliezen zat ik op 4 cm.
    Ik heb geen weeen opwekkers gehad omdat ik het zonder infuus wilde doen.
    We hebben dus eerst afgewacht of de weeen vanzelf zouden gaan beginnen na het breken van de vliezen.
    Gelukkig gebeurde dit waardoor ik dus zonder weeen opwekkers verder mocht :)

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij mij zouden ze eerst de vleizen breken zat al op 2 cm. Alleen braken de vliezen snachts nog vanzelf

8. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik heb eerst een gel gekregen om de bmm te laten "rijpen". Want zelfs na 42 weken zat alles bij mij nog potdicht.
    Maar gelukkig bleken weeenopwekkers niet nodig te zijn, want mijn lichaam nam het vrijwel direcht na die gel over en na een paar uurtjes had ik mijn zoon al in mijn armen!

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

bij mij was de bm al rijp.
    ik had 1 cm ontsluiting en ze hebben toen gelijk de vliezen gebroken.
    ik kreeg toen al lichte weeen.
    een uur later hebben ze me aan de weeenopwekkers gelegd
    en 4 uur en 42 minuten daarna had ik mijn dochter op mijn buik

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier eerste keer:
    Gel 2x, s avonds laat spontaan vliezen gebroken en volop weeen, midden in de nacht alsnog opwekkers gehad

Tweede keer:
    Gel, weeen (van de gel) maar geen ontsluiting, volg ochtend wel ontsluiting, vliezen kunstmatig gebroken, geen weeen meer, toen opwekkers gehad

Deel Deze Pagina