Hallo, Ik ben een beetje ten einde raad. Bij m'n eerste icsi poging hebben ze bij de punctie 21 eitjes geoogsd, waarvan 18 rijp, 15 bevrucht. Op dag 3 zijn er 2 mooie 8-cellige embryo's teruggeplaatst, maar helaas allebei niet blijven plakken. Nu heb ik echter van al die embryo's die "over" waren maar 1 cryo. Ik snap niet hoe dat kan. Sowieso zo verdrietig over de mislukte verse tp, maar dit is echt dubbel slecht nieuws. Ik ben nu ook zo bang dat dat bij een volgende poging weer zo gaat zijn. Ik ben echt een beetje ten einde raad. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat er zo weinig overblijft??? Liefs, C.
De eisen voor cryo's zijn heel hoog. Ze vriezen alleen die embryo's in die voldoen aan de hoge eisen. Want ze moeten wel kans maken het bevriezen en ontdooien te overleven. Embryo's die iets achter lopen vallen af terwijl die als verse terugplaatsing wel kans zouden maken. Heel jammer dat er zoveel afvallen. Das gevoelsmatig een enorme domper.
Bij veel eitjes gaat soms kwaliteit helaas achteruit. Misschien wordt die cryo het wel. Beter 1 goede dan helemaal niets. Maar ik snap dat de teleurstelling groot is Ik duim voor de cryo
Exact wat panter zegt helaas.. Wij hadden in Zwolle 3 jaar terug een trial lopen dat ze alle embryo's invoeren ondanks de kwaliteit Onze eerste icsi (voor die trail) eindigde in 1 verse tp en 0 cryo) (niet zwanger) Tweede icsi met die trail in 1 verse tp en 1 zeer slechte cryo (verse tp zwanger en miskraam en de slechte cryo werd niks) Derde icsi met trial had ik 1 verse tp van 2 embryo's, 1 daarvan is mijn zoon geworden van nu bijna 2. En 4 embryo's werden ingevroren. 2 van 7 cellen en 2 van 6 cellen met fragmentatie. In maart dit jaar werden ze ontdooid, die van 7 cellen deden niks en de eerste van 6 cellen met fragmentatie bleef leven. Al hadden ze er geen hoop voor. Toch ligt dat kleine meisje nu in mn armen na een flesje melk.. Hebben ze die trial bij jullie misschien ook? Ik geloof dat hij FASE heette. Ik zat in Zwolle. Ik wil hiermee ook zeggen. Houdt die hoop en kracht. Ik verloor hem ook, omdat we zo snel door onze pogingen gingen. Maar toch is het eindresultaat het mooiste in mn leven. Hopelijk bij jullie ook !!♡
Dank je. Heb er zo weinig vertrouwen in, ook voor de volgende poging. En ook zo bang dat ik bij die 50% hoor waarvan de cryo niet goed ontdooit. Heb tot nu toe zo weinig geluk gehad dat het moeilijk is te geloven dat ik nu wel een keer aan de goede kant van de kans zit zeg maar.
Ja, het voelt als enorme verspilling van kansen. En dat het ze nooit allemaal zouden worden heb ik altijd wel geweten, maar 4-5 van de 11 die na verse tp over waren. Is dat teveel gevraagd? Kennelijk wel
Niemand heeft iets gezegd over deze studie. Weet je waar FASE voor staat? Als ik google kan ik hem niet vinden. Het voelt als zo'n verspilling. Misschien moet je er dan meer ontdooien, maar inderdaad al zit er maar 1 bij zoals bij jullie die wel een baby wordt. Al die embryo's waar nu niks mee gebeurt is worden sowieso geen baby's.
Het kan de volgende poging anders zijn. Hier eerste poging 9 eicellen 7 bevruchtingen en 3 cryo's. De ene cryo ontdooide niet goed. 2de poging 6 follikels en maar 3 eicellen gevonden. Alle 3 bevrucht en 2 cryo's. 2x zwanger geweest van die poging waarvan m'n zoontje ook is. Echt, ondanks dat het heel naar voelt, je hebt maar 1 topper nodig om een kindje te krijgen. Cryo's zijn al een extra kans, maar 1 op de 3 stellen heeft het geluk cryo's over te houden. Wat dat betreft zit je dus on the good side, al voelt dat niet zo nu.
Ik begrijp je gevoel enorm. Wij hadden hetzelfde maar men zegt dus dat een cryo van mindere waarde niks kan worden(wat dus wel kan blijkt maar weer) Ik weet het niet meer.. het was sowieso F.A.S.E. misschien dat dat verschil maakt maar het was ook 3 jaar geleden. En het duurde ook niet heel lang geloof ik. Misschien kun je het Is als vragen? Het is een kwestie van geluk meis. Ik ben 2 keer zwanger geweest van een verse tp. En 1 x van een cryo. Het kan nog alle kanten op.
Hoi met een de kwestie van geluk ben ik het niet helemaal eens. Natuurlijk, je hebt in dit traject heeeeul veel geluk nodig maar dit was nu precies het verschil tussen Nederland en het buitenland. Wij hadden ook slechte scores en veel eitjes maar met met wisselingen in medicatie, hoeveelheden, protocollen, en zelfs technieken tijdens punctie en daarna bevruchting, kunnen wel een enorm verschil maken in de embrofase. Simpelweg denk ik; pas je in het standaard protocol en zijn de resultaten volgens verwachting, lekker in Nederland blijven, maar als dat niet hebt geval is, dan geen pogingen in NL verspillen.... misschien reageer ik zo omdat ik er nog steeds rillingen van krijg omdat het zo vaak tegen ons gezegd is Nederland. Elke ronde zeiden ze dat weer, daarna zelfs een ronde met total failure (17 eitje 0 bevrucht) toen heeft België compleet het roer omgegooid en nu hebben we wel kwalitatief sterke embryos, waarvan ik van eentje zeven weken zwanger zwanger ben geweest (de andere hebben we nog) Het beleid van deze ronde was in Nederland nooit mogelijk geweest dus ik ben er van overtuigd dat we niet deze kans hadden gekregen als we hier waren gebleven.
Mag ik vragen wat er bij jullie gebeurd is bij de behandelingen in NL en België? Ik heb 4-2 evaluatie bij de gyn en wil daar bespreken wat er evt anders kan. Heb zelf eerlijk gezegd weinig idee...
Ik denk dat vooral de insteek anders is, ze gaan echt in op je vraag en trekken daarbij alles uit de kast. De laatste keer was een zware ronde, maar ik kan oprecht zeggen dat we (arts en wij) er alles uit hebben gehaald. Alleen dat al geeft een ander gevoel. T is lastig aan te geven wat ze allemaal kunnen maar denk aan vooraf onderzoeken, scratch, AOA, tp op dag 5, kinderasperine bij tp maar ik zie net dat ik eroverheen heb gelezen dat het je eerste ronde is. Dan kan je nog wel zeggen dat het pech was en gaat het de volgende keer beter. Het blijft helaas een afvalrace maar als t minder is dan jij en je arts hadden gedacht zou het buitenland misschien wel een optie zijn. Veel sterkte voor nu iig, hopelijk is je cryo al een wondertje
Herkenbaar je gevoel! Eerste icsi 6 tal eitjes bevrucht waar maar 1 vers van over bleef. 2de icsi 6 embryo’s in totaal waarvan 1 verse en 5 cryo’s waarvan 1 de ontdooiing niet heeft overleefd. 3e icsi eerste keer tot 5 dagen laten doorgroeien en 1 vers over. 4e icsi ook tot 5 dagen laten door groeien. 9 eicellen, 7 bevrucht en uiteindelijk weer maar 1 verse overgebleven en zie banner
Ik begrijp je teleurstelling, helaas hoort dit bij de mmm. Ik heb veel pogingen gehad. Heb pogingen gehad met 9 eitjes 7 en 8 bevruchtingen en cryos maar ook zonder cryos. Zelfs helemaal geen bevruchtingen. Deze poging maar 3 eitjes uit de follikels, 2 bevrucht, 1 in mijn buik en de ander in de vriezer. Conclusie, er is serieus geen pijl op te trekken. Vroeger vroren ze dag 3 vaak in, tegenwoordig dag 5 bij de meeste zh en klinieken pas en helaas is dat vaak een grote afvalrace. Maar je hebt er tenminste nog 1, als dat de plakker is, heb je het nooit meer over maar 1 cryo hoor je hebt uiteindelijk meer aan 1 topper dan 10 die niet lukken!
Weet je wat mijn gyn ook zei.. beter dat ze op voorhand al afvallen dan toch terugplaatsen met negatief resultaat. Ik heb 2vroege mk gehad telkens na cryo tp. Hij zei toen van als we die embryo’s hadden laten doorgroeien tot dag 5 waren ze wrs afgevallen. Heb geprobeerd om altijd zo te denken al blijft de teleurstelling groot als je niks over houdt. Vrienden van ons hadden bijna nooit iets over en zelfs 2x na een pu totaal geen bevruchting. Bij de allerlaatste poging (pu6) waren ze zwanger.
Ik vond het ook zo'n afvalrace en werd er bang en verdrietig van. Bij de punctie 13 eitjes, waarvan 6 bevrucht. Daarvan zijn er 5 gaan delen. Op de dag van de terugplaatsing, dag 5, waren er nog 2 embryo's over. Eentje daarvan was gestopt met groeien, ze gaven 'm even de kans om de draad weer op te pakken en als ie dat deed zouden ze 'm invriezen. De andere, de allerbeste, kreeg ik teruggeplaatst. Die potentiële cryo stopte er definitief mee dus werd niet ingevroren, en zo had ik van de 13 geoogste eicellen maar eentje over. En die ene viert komende week z'n tweede verjaardag dus echt, je hebt maar één goede nodig!
Jullie hebben gelijk dat je maar 1 goede nodig hebt, maar het voelt zo ongrijpbaar allemaal. Hoe kan het dat het dan zoveel kennelijk niet goed zijn. De gyn zei ook tegen mij dat ze eigenlijk helemaal niet weten of die embryo's die tussen dag 3 en dag 5 afvallen in de baarmoeder niet gewoon wel hadden kunnen overleven en baby's hadden kunnen worden. Loopt nu studie, maar kunnen ze nu nog niks van zeggen. Dus ja...
Precies dit dus.. Pas je in het protocollen beleid van NL helemaal goed anders maken dat je wegkomt.. Eerst België geweest daarna dusseldorf en die hebben bij mij zoveelste gevonden.. mogen en kunnen meer.. twee wonders liggen te slapen en nog 8 cryos wie weet op nog een kadootje <3