Tips thuisbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mila1988, 27 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Klinkt allemaal goed en positief !

    Zijn er ook vrouwen die in bad willen gaan bevallen of zijn bevallen ?
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ja, ik ben van de tweede thuis in bad bevallen. Een hele mooie ervaring! (Eerste dezelfde wens maar werd medisch.)

    Mijn tip wat een bevalbad betreft: laat je partner oefenen met opzetten van tevoren. Mijn man riep steeds dat hij de instructies al had gelezen en dat het echt wel goed zou komen. Ik heb hem gedwongen om het toch ook echt te testen (niet laten vollopen, maar wel alles aansluiten) en dat was maar goed ook want hij is er ruim een anderhalf uur vloekend en tierend mee bezig geweest :roflmao: Dat had ik tijdens mijn weeën echt niet grappig gevonden :D
     
  3. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Bij de derde in bad bevallen. Bij de eerste en tweede wel in bad begonnen, bij de eerste medisch geworden, bij de tweede vond ik het bad helemaal niet fijn en ben ik op de baarkruk naast het bad bevallen. Was er zelf verbaasd over, was er zo van overtuigd dat ik in bad wilde bevallen. Uiteindelijk bij de derde dus gelukt.

    De bevalling van de eerste ging heel snel. We hadden het bevalbad al wel een keer opgezet voor proef, tijd opgenomen, dus dat zagen we wel zitten. Maar de bevalling ging redelijk snel, waardoor het opzetten van het bad heel lang leek te duren (viel best mee), ben tijdens het vullen al in bad gegaan met de slang op mijn buik.
    Bij de tweede en derde hebben we het bad met 36 weken (en een paar dagen) neergezet, afdekmat erover zodat er geen stof of zo in komt. Maar daar moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben.

    Na de geboorte lag ik op een gegeven moment op bed met baby, man sloot de dompelpomp aan zodat het bad leegliep. Terwijl ik douchte, lag hij met baby op bed. En daarna heeft hij samen met de kraamverzorgster de wegwerphoes weggegooid, en de rest van het bad aan de kant gezet. Later in de kraamweek in de doos gedaan en geretourneerd. Dus echt heel weinig omkijken naar. Verder ook bijna geen was omdat je bed nog helemaal schoon is.
     

Deel Deze Pagina