Tips tijdens je vruchtbare periode

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bebe11, 11 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bebe11

bebe11 Lid

25 mrt 2014
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Zwanger worden kan soms zo lang duren. In al die jaren heb ik een lijst samengesteld met allerlei tips. Of het heeft geholpen weet ik niet. Maar na het drinken van granaatappelsap heb ik er wel profijt van gehad.
    Vandaar dat ik mijn lijstje graag deel. Succes allemaal.

geen/zuinig met zuivel, heeft invloed op het baarmoederslijmvlies (advies acupuncturist)
    geen koffie (advies acupuncturist)
    thee (geen zwarte thee maar kruidenthee, bijvoorbeeld rooibosthee. Groene thee, maar niet teveel, zit ook cafeïne in)
    geen varkensvlees, sowieso niet te veel vlees (advies acupuncturist)
    geen light-drank of aspartaan
    geen tampons (advies acupuncturist)
    warm voedsel zoals soep (advies acupuncturist)
    seizoensgebonden groenten (advies acupuncturist)
    niet te actief sporten zoals spinning (dit is uitputting), maar ook niet niets doen (advies acupuncturist)
    niet te veel suiker (advies iriscopist)
    zelf getrokken runderbouillon
    handje noten per dag
    mediterraan dieet: veel noten, vis, groente, olie etc.
    extra vitaminen: A, B1, 3, 5, 6, foliumzuur, C, D,
    Extra mineralen: Calcium, IJzer, Koper, Magnesium, Seleen, Zink
    extra Omega 3
    tawekiemolie
    niet roken
    geen alcohol
    geen Ibruprofen of Aleve, alleen Paracetamol.

Tijdens vruchbare periode:

extra foliumzuur (dubbele dosis), iedere dag een groene paprika (foliumzuurrijk)
    B6
    geen citrusvruchten (zijn ‘koude’ vruchten en innesteling vraagt om warmte)
    Prednison (5mg), Omega 3 (750mg) en vit D (2000IE) als je immuunsysteem té actief is.

Zorg voor een warme buik/warme baarmoeder

acupunctuur ter ondersteuning van innesteling en doorbloeding baarmoeder
    zorg voor een warme buik/baarmoeder (geen koude drank, langzaam bolletje ijs oplikken, niet liter ijsdrank, geen naveltruitje, geen rauwkost, geen citrusvruchten, mijd koude voeten, warme dranken zoals thee van geraspte gember
    geen sauna, geen bad
    niet actief sporten (baarmoeder heeft bloed nodig, niet je benen) (advies acupuncturist)
    niet je hoofd koud laten worden na hetharenwassen (advies acupuncturist)

drink granaatappelsap 1/2 glaasje per dag

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hij staat ook al op het zwanger worden forum. Verder zie ik het wellicht te persoonlijk, maar ik heb er beetje moeite mee...

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik ben het helemaal met je eens, dacht precies hetzelfde. Op basis van dit lijstje had ik allang zwanger moeten zijn, want mijn levensstijl komt grotendeels overeen met het lijstje, maar helaas was het maar zo makkelijk................

4. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Dan ben ik toch niet gek. Had mijn post al even aangepast omdat ik dacht dat ik wellicht veel te emomreageerde. Zag dat de TS zelf ook de in de MMM heeft gezeten dus zal het ongetwijfeld niet zo bedoelen. Maar het voelde beetje naar. Ben blij dat jij dar ook hebt (of niet...nouja... je snapt wat ik bedoel)

5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    @Littlegirl1989 je hebt je tekst veranderd. je vorige verwoordde het iets beter vond ik ;)

6. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ja, ik veranderde hem. Dacht dat ik wellicht overreageerde nadat ik zag dat TS zelf ook door de MMM is geweest. Kan de oude post ook niet meer terughalen.

Strekking: volgens mij hebben de meeste meiden hier iets meer nodig dan een ijsje langzaam oplikken en voldoende soep eten.

7. bebe11

bebe11 Lid

25 mrt 2014
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Sorry als het verkeerd overkomt. is echt niet mijn bedoeling. Maar ik dacht misschien kan iemand anders er wat uit halen voor zichzelf.

Ik ben zelf ook al jaren in de mmm en het is ook allemaal niet zo makkelijk.

8. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Op het moment dat ik dit type zit ik toevallig een ijsje te eten en moet stiekem bekennen dat ik m toch wat langzamer opeet :rolleyes:

Ja TS zal het inderdaad goed bedoelen

9. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Zie je, meteen effect :p:p en volgende maand is het raak :rolleyes:

10. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Zo voelde ik het ook een beetje. En ik kreeg ook meteen het gevoel dat het mijn eigen schuld is dat ik nog niet zwanger ben, omdat ik alle punten van het lijstje volg behalve dat ik weleens een ijsje eet. Maar dan denk ik: dakloze drugsverslaafden worden ook zwanger, dus ik denk toch echt dat het vooral een kwestie van geluk hebben is.

11. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Die eten ook geen ijsjes, duh (grapje, sorry, je weet wie het zegt :rolleyes:)

12. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik mis een Like-knop :D.

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    :D

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    #14 Berte, 11 mei 2017
    Laatst bewerkt: 11 mei 2017
    Ik krijg gewoon jeuk als ik dit soort lijstjes zie.

En ik heb niet eens moeite om zwanger te worden.

Nu zijn er soortgelijke lijstjes om de problemen te voorkomen die ik met mijn kinderen heb. Die ik ook allemaal keurig opgevolgd heb, maar dus geen zier hielpen, omdat mijn zoons een aangeboren genetische afwijking blijken te hebben.

Ik kom overigens regelmatig in ziekenhuizen en op de één of andere manier heb ik nog nooit een standje met granaatappelsap naast de vruchtbaarheidspoli gezien, hoe zou dat nu toch komen?

Edit: en ook geen waarschuwingsbordje naast de ijsjes.

15. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ik vind dit soort lijstjes plaatsen (vooral in het MMM gedeelte) waar vrouwen zitten die al ontzettend veel moeite moeten doen om zwanger te worden, niet zo slim. Het zal vast niet rot bedoelt zijn maar ik kan er ook nooit zo goed tegen. En zoals eerder genoemd: drugsverslaafden raken ook zwanger, terwijl je je dan soms afvraagt van hoe is het in godsnaam mogelijk. Zelf leef je zo gezond mogelijk, niet roken, geen alcohol en allerlei middeltjes geprobeerd en het lukt gewoon niet.

Natuurlijk probeer je een zo gezond mogelijke leefstijl te hebben omdat dat een goede start is voor je toekomstige kindje. Maar verder is het in mijn ogen gewoon een kwestie van héél, héél veel geluk hebben.

Deel Deze Pagina