In 1 keer stoppen met papje 's avonds of niet?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dribbel, Nov 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is jullie ervaring daarmee? Ik wil stoppen met het avondpapje wat mijn zoontje iedere avond krijgt, maar is het beter om dat in 1 keer weg te laten of er steeds minder in te doen?
    Hij is trouwens 2,5 jaar...

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou er gewoon in 1 keer mee stoppen.
    Met 2,5 jaar hebben ze het niet echt meer nodig als ze gewoon met de pot mee eten.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#3 Cygnet2, Nov 23, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 23, 2010
    Pap hebben wij alleen gegeven met rijstebloem tot een maand of 7. De laatste keer dat hij een fles melk voor het slapengaan is de avond voor zijn 1e verjaardag geweest. Daarna niet meer gegeven.. nooit problemen mee gehad.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    sem wou rond de 7 maanden ineens geen pap meer dus dat was wel makkelijk haha

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Hier zijn we ook van de ene op de andere dag gestopt. Reden was dat beeb last van buikgriep had en ik tijdelijk helemaal geen melk gaf. Daarna gewoon niet meer aangeboden en nergens last van gehad....gewoon doen! Gaat vast goed.

6. Joely

Joely Lid

Apr 8, 2008
    80
    0
    0
    Wij hebben steeds een beetje minder erin gedaan, en zo in een week tijd afgebouwd.

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    hoi, wij hebben nooit pap gegeven (nou ja, wel eens geprobeerd, maar ze wilde niet), maar tot de laatste week van oktober kreeg ze nog wel een klein flesje melk voor het slapen gaan (vóór het tandenpoetsen ;)). In de herfstvakantie waren we weg en toen heb ik de fles in de ban gedaan, omdat ze weer een speen kapot gebeten had. En madam vond melk uit een beker 's avonds niet zo'n goed idee. Sindsdien hoeft ze dus geen melk meer....

Grappig is dat ze er af en toe wel over begint: "Is papa nou? Papa mek hale", maar als we echt met melk aankomen, heeft ze er na één slokje genoeg van. Dus geven we het nu niet meer.

Ik denk dat het met 2,5 ook echt een kwestie van gewenning is en dat hij het niet echt nodig heeft. Ik denk dat je er van de ene op de andere dag mee kunt stoppen.

8. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de rea's meiden!

Hij heeft het ook niet nodig, want hij eet meestal prima 's avonds. Ik denk dat ik sowieso iedere avond een toetje ga geven, zodat hij toch nog wat extra's heeft.
    Vanavond laat ik z'n papje weg en krijgt hij wat water ofzo.
    Ben benieuwd!

9. tulip

tulip Niet meer actief

wat je ook nog kunt proberen is thee als hij dat lekker vind. Dat is ook warm en misschien een minder grote overgang.

suc6:D

Share This Page