Wie heeft ook een gastouder aan huis?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Caithlin79, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Volgende week begin ik weer met werken en we krijgen een gastouder aan huis voor 2 of 3 dagen per week.
    Het lijkt me echt heerlijk om het huis te kunnen verlaten zonder eerst de kinderen weg te hoeven brengen en ze gewoon in hun vertrouwde omgeving te laten blijven.

Zijn er hier meer moeders die gebruik maken van een gastouder aan huis?
    Hoe bevalt het jullie en hoeveel betalen jullie hiervoor?
    Betalen jullie ook een vast bedrag per uur ongeacht het aantal kinderen, en zo ja, hoe berekenen jullie dat voor de kinderopvangtoeslag?

2. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

Feb 11, 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Kijk eens hier Betaalbaar

Ik weet niet of het werkgebied in jou buurt is maar zo kun je in ieder geval zien wanneer het volgens hun proefberekening voordeliger is.

3. Me81

Me81 Bekend lid

May 9, 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is een gastouder aan huis duurder dan een gastouder waar de kinderen heen gaan. Ik begreep van mijn gastouderbureau dat als je naar de kinderen toegaat, de ouders je het minimumloon moeten betalen. En dat ligt hoger dan die paar euro per uur.

4. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

Feb 11, 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Zoals ik t lees heeft ze 3 kinderen als je ze wegbrengt betaald je ook +/- 3x €5,- totaal €15,- per uur dus daar kun je het minimumloon makkelijk van betalen.

Met 3 kinderen zou ik zeker iemand zoeken die bij mij thuis zou komen, scheelt enorm in tijd!

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Dat klopt idd! Alleen is het wel zo dat de 2 oudsten niet de gehele dag afnemen omdat ze ook naar school gaan.
    Dus we moeten in de praktijk even kijken hoe dat gaat met de vergoeding.

6. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

Feb 11, 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Op toeslagen.nl kun je per kind het aantal uren invoeren, dan weet je wat je per maand terugkrijgt aan toeslag. (of je voert voor 1 dag in, dan hoef je minder te rekenen)

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik ken het, het is alleen een beetje lastig rekenen in dit geval.
    Aangezien ze een totaalbedrag per uur krijgt. Als de oudsten ook nog volledig thuis waren kon ik dat bedrag gewoon door 3 delen, maar dat gaat in dit geval niet.

Share This Page