Wanneer in bad? voor welke fles?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Suzannes, May 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Vraagje:

Onze dochter sliep eerst door van 23:00 ( na laatste fles) tot 7:00. Dit is al even niet meer het geval, ze werd 's nachts steeds wakker en nachtflesje/speentje leek niet te werken, hierdoor waren we vanaf uurtje of 3:00 's nachts tot 's ochtends met haar bezig.

We hebben de afgelopen dagen haar nu na fles van 19:00 in bed gelegd en laten slapen totdat ze vanzelf weer kwam. Dit was meestal rond 1:45, gaven we dus de fles ( dus eigenlijk verlate avondvoeding) en dan sliep ze weer door tot 6:30/7:00 ( wij ook dus eindelijk wat kunnen bijslapen)

nu willen we weer proberen haar de fles om 23:00 te geven, om te kijken hoe het nu gaat en of ze weer doorslaapt ( gezien we dat nu niet kunnen checken, omdat ze nu voeding 's nachts nu MOET ( omdat het eigenlijk verlate avondvoeding is). We twijfelen alleen, gezien we haar om 19:30 altijd op bed leggen omdat ze moe is, of we haar nu om 19:00 ( voor fles) in bad moeten doen of om 22:45 voor laatste fles.

Ik zou zeggen: om 18:45 bad, dan fles, dan slapen, dan 23:00 fles en dan weer slapen.

Mijn man zegt: 19:00 fles, laten slapen, om 22:15 wakker maken, in bad, daarna 23:00 fles en weer slapen.
    Hij denkt dat ze dan weer meer in de lange ruk slaap voor de nacht zit en ze dan misschien ook extra honger heeft van badje en extra moe is en dus beter doorslaapt.

Wat denken jullie?

2. mugje

mugje Actief lid

Jul 28, 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat als je je dochter zo laat wakker maakt en in bad doet dat je haar dan juist uit haar diepe slaap haalt omdat ze er dan al een aantal uur op heeft zitten.
    Ik zou het dus op jouw manier doen. Denk dat je op die manier toch makkelijker op een gegeven moment naar 4 flessen gaat.

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Wat Mugje zegt.

Vind je man het niet een raar tijdstip, om zo laat nog jullie dochtertje in bad te doen?

4. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me indenken dat je man zo denkt. Zou ook best kunnen werken. Maar toch zou ik het niet doen. Ik zou jouw ritme aanhouden. Of sochtends badderen (zoals het uitkomt). :)

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij badderen of douchen altijd 's morgens op een vrije dag. Dus de ochtendvoeding, nog even lekker liggen en als het eten wat gezakt is in bad of onder de douche. Ze gaat 2 keer per week en we zwemmen ook 1 keer per week, vaker vind ik niet nodig....

Op de andere dagen wassen we haar met een washandje 's avonds voor het slapen en 's morgens voor het aankleden.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou hetook voor de fles van 19.00 uur doen... buiten dat het uiteindelijk praktischer is, hadden wij zelf ook geen puf meer, om om 22.30 nog een baby in bad te moeten doen ;)

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier zelfde badder ritueel.

sjaak is van 4 tot 5 maanden ook weer 's nachts wakker geworden, nadat hij al een aantal weken doorsliep van 7 tot 7. hier was de oplossing rijstebloem in de laatste fles. zijn we met 5m mee begonnen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou het ook niet om 23.00 doen. Dan haal je haar uit een diepe slaap. Die fles kunnen ze lekker half slapend opdrinken..

Nou werd mijn jochie altijd hyper van het badje. Dus we deden dat een uurtje na de ochtendfles. En dan 2a3 keer per week vanwege zijn droge huid. en alle avonden wasten we hem met een washandje.

9. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    onze dochter gaat ook rond 19.00 u in bad, daarna fles en op bed!
    dan maken we haar rond 0.00 u wakker voor fles en daarna meld ze zich wel weer als ze honger heeft!
    dat is vaak rond 6 u!
    vind haar om 22.30 nog in bad zon gedoe....

10. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Thanks voor de tips, dames! We houden het dus inderdaad voor 19:00 flesje!

Share This Page