Beste dames,ik wil even weten of mijn kleine meisje in een sprong zit. Volgend het boek is dit rond de 18-20 weken,nu weet ik dat mijn oudste dit met 16.5 weken kreeg. Mijn jongste wordt over 10 daagjes 4 maanden(16 weken) en sinds vorige week donderdag drinkt ze haar flessen niet leeg,zodat ze eerder komt.Haar hoofdje moet ondersteund worden en ze praat ook ineens minder.Slaapt overdag heel erg weinig en slecht en huilt heel hard als je haar in bed legt..... Maar kan dit ook al met 15 weken???
Volgens mij begint deze sprong vroeg en kan deze lang duren! Hier ook rond de 16 weken ander kind. Soms kan ik hem in bed leggen en gaat hij gelijk slapen en soms tijdje kletsen en dan huilen, als ik hem dan oppak is hij gelijk stil. Bij mijn eerste merkte ik geen sprongen en vond het onzin maar nu begin ik er toch echt in te geloven
Zou best kunnen! Niet ieder kind is het zelfde... Bij pittige/gevoelige kindjes merk je dit meestal het beste. En niet iedere sprong maakt ieder kindje even heftig mee (is mijn ervaring) Volgens mij zijn wij zonder slag of stoot door deze sprong gekomen. Althans... het heeft anders maar heel even geduurd (OF we hebben hem nog tegoed??? L was 3 weken te vroeg) Volgens zijn uitgerekende datum zouden we er nu middenin moeten zitten??? Het enige wat we merken is dat hij zijn flessen niet leeg drinkt. Maar dat kan ook komen doordat hij vorige maand zo'n groeispurt heeft gehad... dat dit nu weer even "normaal" is. De vorige sprongen merkten we véél beter.
Kan.. Is je kindje te laat geboren? Wij hebben ook niks van die sprong gemerkt.. We zitten nu weer in een sprong (6mnd) en die merken we des te meer.. Ik pin me er niet op vast hoor. Gewoon mee gaan met je kindje en hem lekker alle aandacht geven die hij vraagt/nodig heeft.
eerlijk gezegd heb ik nooit gelet op de weken/maaden dat er een sprongetje zou 'moeten' komen maar ik laat het gewoon gebeuren. ik merk vanzelf wel verandering in gedrag en dan denk ik: zal wel sprongetje zijn! haha! is ook per kind weer verschillend...
hij begon hier met precies 4 maanden oud en heeft geduurd tot precies 6 maanden. toen was ie weer wat mee te genieten en sliep hij weer goed. en met 6 maanden kon ie ineens heel veel nieuwe gingen (bijv. de dag dat ie 6 maanden was ineens alle kanten op rollen) dus duidelijk merkbaar
Een fantastisch boek om alles beter te begrijpen wat er met je kindje gebeurd tijdens een sprong en rondom welke week: Oei, ik groei! Voor mij is het al een hele grote hulp geweest om daar mijn eigen ervaringen terug te vinden.
Ik vermoede al dat ze een sprongetje zou hebben,maar mijn man zei al van niet. Ik denk dat ze daar 2 weken last van zal hebben. Ondanks dat als ik haar bed breng dat ze heel hard huilt,slaapt ze binnen 5 minuten in.Dat was bij de oudste anders. Toen mijn oudste 4 maanden was,dronk ze ook slecht en ik kon haar niet in een wipstoel bij me zetten.als ik haar droeg huilde ze de hele tijd.alleen papa kon haar stil krijgen en natuurlijk huilde ze zeker 30 minuten tot 1 uur voordat ze sliep.Drama. Gelukkig kan ik de kleinste wel in de wipstoel bij me zetten en krijg ik ze stil.