Tips & tricks Dyson airwrap

Discussion in 'De lounge' started by kadootje, Sep 20, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kadootje

kadootje Actief lid

Jan 9, 2010
    471
    170
    43
    Hoihoi

Gisteren heb ik mijn dyson airwrap binnen gekregen...

Het is wel even wennen, maar merk wel dat ik er nu al gelukkig van wordt!

Ik weet dat je het beste kan stylen met vochtig haar....maar verder.....moet alles nog ontdekken....

Om niet helemaal het wiel uit te moeten vinden hoop ik dat er hier meiden zijn met ervaring....welke mousse of spray kan er het beste bij gebruiken zodat alles zo lang mogelijk blijft zitten...en waar vind ik goede filmpjes om te bekijken ....

Of heb je misschien andere tips waar je zelf gaandeweg achter bent gekomen?

Alvast bedankt!!!

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,181
    113
    Brabant
    Oehhhh leuk!
    Ik lees mee.
    Ik gebruik hem nu als heerlijke föhn.
    Ik heb zo'n dun dun dun haar dat krullen er maar raar uit ziet. Maar ik lees echt mee!(3 dochters met prachtig haar, dus hij wordt wel gebruikt)

kadootje likes this.
  3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

Aug 15, 2021
    3,239
    4,194
    113
    Female
    Ik lees van ook mee! Heb hem zelf niet, maar hoor er goede verhalen over. Hier licht krullend haar wat ik föhn met een goedkope diffuserfohn.

ik vraag mij af: werkt de dyson Airwrap echt zo goed dat ie zijn geld echt waard is?

kadootje likes this.
  4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,183
    113
    Volmondig ja! Ik gebruik hem iedere dag en als hij vandaag kapot gaat moet ik morgen echt een nieuwe hebben

kadootje and mamabri like this.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    Ja helemaal mee eens. Dochter en ik gebruiken hem allebei zeker 3x per week en ik zou vandaag nog naar de winkel gaan als hij stuk is.

Maar hangt ook wel van je haar af wellicht? Wij hebben allebei heel dik haar en met andere föhns duurt het ook vaak een eeuwigheid voor het droog is.

@ts: wat wil je graag bereiken qua haar?
    Ik gebruik zelf nooit mousse oid namelijk.

kadootje and mamabri like this.
  6. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,181
    113
    Brabant
    Rn wat doe je ermee?
    Ik ben echt een 0.
    Dus föhn m'n haar ermee.droog en evt met de borstel wat volume erin

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,183
    113
    Ik heb zelf krullen dus fohn mijn haar meestal droog met de diffuser erop. Maar soms maak ik het juist ook stijl met de borstel of ik maak slag of grove krul, heel veel variatie in mijn geval.
    Mijn dochter fohnt het stijl of juist met een slag of krul erin.
    Mijn haar is sws echt veel sneller droog met de dyson en veel minder beschadigd sinds ik hem gebruik

8. kadootje

kadootje Actief lid

Jan 9, 2010
    471
    170
    43
    Sorry...weinig tijd voor forum gehad....

Heb de airwrap nu een paar weken in gebruik...voornamelijk als föhn...
    Voor de dames die hem dagelijks gebruiken....wordt jullie haar er niet statisch of sneller vet van?

Ik waste mijn haar altijd dagelijks..ik weet het, beter van niet......nu probeer ik al een tijdje om de dag...maar dan heb ik het op de 2e dag best vettig...en regelmatig statisch....komt misschien ook door het weer...nu het kouder word...
    Ik heb al speciale shampoo bij de kapper gehaald, voor gekleurd haar voor extra hydratatie...

Ik heb bv nog nooit droogshampoo gebruikt...weet dat sommigen dat ook doen...
    Maar voor mij voelt dat viezig...weet niet...als het vet is wil ik het wassen...en niet maskeren met producten.....maar zo blijf ik in de cirkel van vaak wassen.....Iemand tips?

Merk ook dat ik ongeduldig word van,dat ik naar mijn idee, nog niet goed genoeg om kan gaan met de verschillende tools...

Waar kan ik de beste filmpjes bekijken? En gebruiken jullie ook heatprotector?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    Mijn haar wordt pas na 3 a 4 dagen vet, dus dat zal mi niet aan de airwrap liggen. Kan ook hormonaal zijn. Droogshampoo gebruik ik eigenlijk nooit, een heel enkele keer, maar vind ik ook vies.
    Op insta kun je heel veel filmpjes vinden en ik gebruik altijd een heatprotector.

kadootje likes this.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    Over omgaan met de verschillende tools, gewoon eens een paar keer voor gaan zitten. Ben zelf vooral ook weg van de ronde borstel, daar krijg ik mijn haar zo glad mee en dan even op een bepaalde manier draaien en dan zit het supermooi.

kadootje likes this.
  11. kadootje

kadootje Actief lid

Jan 9, 2010
    471
    170
    43
    Het zal idd per persoon verschillen, hoe snel dat je haar vettig wordt...en misschien maakt het ook uit in welke periode van de maand je zit...
    Denk niet dat ik aan droogshampoo ga beginnen...douche elke avond...dan maar een keer vaker wassen...

suus1983 likes this.
  12. kadootje

kadootje Actief lid

Jan 9, 2010
    471
    170
    43
    Ik ga nog eens op zoek naar filmpjes:D....ben al wel wat aan het prutsen geweest, maar krijg dan niet voor elkaar wat ik zou willen...bv met de ronde borstel en dan zo'n lok maken van je pony....afgelopen dagen was ik d'r helemaal klaar mee, want bij elke aanraking werd m'n haar statischer :cry:o_O

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    Mijn pony doe ik of met de ronde borstel of met de krul opzetstukken. Föhn het dan weg van mijn gezicht en zet ze dan even vast met een roller. Klein beetje haarlak en dan valt het heel mooi.

kadootje likes this.
  14. kadootje

kadootje Actief lid

Jan 9, 2010
    471
    170
    43
    M'n haar föhn ik nu wel droog na het douchen...eerst even drogen in de handdoek en dan het laatste drogen met de dyson..
    M'n haar voelt dan zo fijn aan...zo anders dan met een gewone föhn....daar alleen al super blij mee! Moet nog wel heatprotector halen...:thumup:

Share This Page