Tips & Tricks om zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PJO1983, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    randjesfietsen is wat anders dan op je rug liggen en fietsbewegingen maken
    je moet t maar eens op google opzoeken;)

2. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik gebruik wel foliumzuur maar geen kussentjes of met de billen omhoog :) blijf altijd wel een uurtje of langer liggen na het klussen en ga vooral de eerste tijd niet naar de wc. :);)

3. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Randjesfietsen :(... weer wat geleerd...:)

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland

oke ben ik daarom vaak snel zwanger hahaha

5. flowerpower50

Hihi oja randjesfietsen doe ik ook! Wist niet dat het zo genoemd werd.
    Maar mijn vriend drinkt elke dag 1 glas alcohol is dat slecht?

6. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ook geen erwten eten! Dit schijnt niet goed te zijn voor je vruchtbaarheid.

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    alcohol schijnt geen goede invloed op sperma te hebben.

8. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    ...had ik ook nog nooit van gehoord. Zal moeilijk gaan...ik heb nog nooit een hoogtepunt gehad.

9. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    randjesfietsen is mij teveel werk haha
    wat erg voor je als je nog nooit een hoogtepunt heb gehad,mss kan je t zo leren voor jezelf zonder druk
    succes

10. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    #30 missymaaike, 28 dec 2011
    Laatst bewerkt: 28 dec 2011
    alochol heeft een slechte invloed op sperma hieronder een link van fertiliteit info over alchol en zwanger worden voor zowel vrouw als man

Alcohol en zwangerschap - Fertiliteit.info

van de site :
    Onlangs kwam de Gezondheidsraad in Nederland met advies aan stellen die zwanger proberen te worden om geen alcohol te drinken. Alcoholgebruik zou zowel de vruchtbaarheid van de man, als de vruchtbaarheid van de vrouw verminderen. Tijdens de zwangerschap kan de man natuurlijk weer alcohol gebruiken, maar de vrouw moet zich blijven onthouden van alcoholgebruik, ook tijdens de periode dat ze borstvoeding geeft.

Nederland

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de enige veilige optie is: niet drinken. Ook voorafgaand aan de conceptie is niet drinken, ditmaal door beide partners, de enige keuze die schadelijke effecten uitsluit. Na de conceptie kan alcoholgebruik door de man de vrucht uiteraard niet meer schaden. Voor zwangere en zogende vrouwen ligt dat anders. Alcohol in het bloed bereikt via de placenta het ongeboren kind. Via borstvoeding kan de baby ook alcohol binnenkrijgen. In beide gevallen kunnen al bij matig gebruik negatieve effecten optreden. Vrouwen doen er dan ook goed aan af te zien van alcohol tot ze stoppen met borstvoeding. Dat schrijft de Gezondheidsraad in een advies dat vandaag wordt aangeboden aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en aan de minister van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit.

11. flowerpower50

Dat is wel balen zeg! Nou dan maar wat minderen voor hem!
    Ikzelf drink geen alcohol.
    Misschien is een glaasje per dag wel niet super slecht, als je ziet dat soms mensen met een drugs of drank probleem ook gewoon zwanger worden. Maar of alles dan goed is met het kindje is een tweede.

12. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    als ik jullie was zou ik kijken of hij kan minderen , ik ken echt mensen waarbij het sperma slecht was en toen ze stopte met drinken het echt een stuk beter werd .
    ik vind dat je een vreemde vergelijking trekt ( beetje je hoofd in het zand steken zeg maar ) , het maakt toch niet uit wat andere doen , maar het gaat toch om jullie kindje en daar bij is zijn zaad ook nodig!

dus als ik jullie was zou ik maar gewoon kijken of hij wilt minderen zodat zijn zaad goed op kracht kan komen , zo ie zo duurt het +/- 90 dagen voordat het voledig uit je man / vriend zijn zaad is ( een man heeft een zo genaamde cyclus van 90 dagen elke 90 dagen word er nieuw zaad aangemaakt......)

13. flowerpower50

Bedankt voor je reactie.
    Wat ik zei komt inderdaad een beetje vreemd over, mijn vriend dronk ook gewoon alcohol toen ik zwanger raakte van ons zoontje (nu bijna 3 jaar),hij drinkt niet veel hoor, en toen ook niet, af en toe een glaasje.
    Hopelijk is het ons deze keer weer gegunt, en hij gaat zowiezo minderen, misschien 1 in het weekend. :)

14. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hahah ik weet wat het is met mannen , mijn vriend heeft er ook een tijdje moeilijk mee gehad en heb hem toch ook wel nadrukkelijk gevraagt om te minderen , bij hem kwam namelijk wel naar voren dat ze zaad vermindert was ( niet slecht maar alles bij elkaar op geteld net aan de onder grens zeg maar )
    maar als hij nu een drankje pakt is het af en toe en heb ik niet meer zo iets van hallo zwanger worden doen wij samen ... juist nu voelt het echt of we het met ze tweeen doen ;)

15. flowerpower50

Haha, het is inderdaad wat met mannen. Vooral als er een leuk tv programma ofzo op is! Ikzelf drink geen alcohol, heel af en toe eens met een feestje, maar zelfs dan nog niet altijd.

Ik zie aan je onderschrift dat jullie al erg veel rondes gehad hebben, en 2 miskramen, wat verschrikkelijk meid! :( ik hoop dat het voor jullie snel raak is!

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ja wij zijn al een tijdje bezig.... maar opzich in 16 ronde,s tijd 2 keer zwanger zijn geweest is niet echt slecht toch ;)

zit nu op het wachtbankje .... en heb wel wat tekens maar wil me er niet aan over geven om dat ik bang ben dat ik het a in beeld of b gewoon ongesteld word.

weet je het leven is soms heel erg hard , maar ook daaruit leer je weer dingen ... en hoe slecht en vervelend het ook is ik kan en wil niet in het negatieve blijven hangen en wil graag vooruit ;)
    dus kortom wij wachten weer netjes af en hopen dat 2012 ons jaar word

17. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    @sem frummel, ik vind het niet erg dat ik nooit een hoogtepunt heb gehad. Zolang het niet nodig is om zwanger te worden en mijn vriend ze wel heeft vind ik het prima zo ;)

18. flowerpower50

Nee, natuurlijk is dat niet slecht. Ik vind het knap dat je zo positief bent! Je hebt waarschijnlijk engelengeduld. ;) Al kan ik me ook heel goed voorstellen dat je soms ook wel even negatief bent! 2 keer een miskraam is niet niks! Ik duim ook voor jullie dat 2012 het jaar voor jullie is! :D

Zelf ben ik 2x zwanger geweest, de 1e een ma met 11 weken en de 2e is een prachtig jongentje geworden! Er zat 5 maanden tussen de zwangerschappen.

19. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    weet je een miskraam is niet niks, en dat weet jij uit eigen ervaring denk ik ook wel .... maar elke keer begin je weer overnieuw met nieuwe kracht, daar door geloof ik ook niet echt in tips en trucks... tuurlijk is het zo dat door gezond leven en sex hebben op je vruchtbare dagen en je aan een aantal leef regels te houden , dat je de kansen vergroot om zwanger te raken ..... maar ik heb wel geleerd dat het puur gelukkig is , en geluk laat zich niet afdwingen ....

en ik blijf er gewoon in geloven dat er tussen hoop en herinnering groeit geluk!

20. flowerpower50

Ja ik begrijp je helemaal.
    Elke ronde weer spannend, er is hoop maar ook eigenlijk durf je niet te hopen. Kwaaltjes wil je eigenlijk niet voelen, bang dat je (nog meer) teleurgesteld wordt.
    Gebruik je ook ovulatietesten, of voel je je eisprong altijd?

Deel Deze Pagina