Bijna kleuter is erg moe de hele dag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Citroentje, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Even wat dingen op een rijtje

- Tim slaapt al sinds een jaar niet meer 's middags en trekt dit goed
    - sinds een maandje is hij erg moe, zegt al een uur nadat hij uit bed is dat hij zo moe is en wil slapen.
    - Sinds 2 weken gaat hij regelmatig 's middags naar bed en de laatste dagen zelfs elke dag.
    - hij slaapt dan geen uurtje maar 3 tot 4 uur
    - HIj slaapt 's nachts soms wat onrustig (laatste dagen.. sint? verjaardag? naar school?)
    - gaat rond 7 uur / half 8 naar bed en slaapt dat zo'n 12 uur
    - hij is nu 1 keer gaan oefenen op de kleuterschool en voor de rest 2 x per week dagdeel naar de psz. De andere dagen ben ik thuis en doen we weinig omdat broertje 's middags nog slaapt (knutselen, tekenen, bakken of gewoon filmpje kijken oid), ik kan dus niet zeggen dat Tim zo'n drukke week heeft dat hij daardoor zo moe is.

2 weken terug bij de huisarts geweest en bloed laten prikken en foto van z'n buik omdat hij ook buikpijn aangaf. Uitslag: buik zit vol ontlasting en bloedwaarden geven onsteking aan (wat niet gek is want de dag van prikken had hij ook net koorts) Advies van de arts was afwachten en als hij meer klachten krijgt terug komen.

Vandaag moesten we weg om 11 uur naar de ha voor broertje en Tim begon zo erg te huilen dat hij moe was en naar bed wilde maar dit ging dus niet. Was voor mij wel reden om nog eens aan te kaarten bij de ha maar er was te weinig tijd. Ha zag wel dat er nog geen urine gecontroleerd was dus dat vandaag nog gedaan. DIe was schoon dus nu een afspraak voor morgen gemaakt om nog eens te kijken wat we kunnen doen.

Pff heel verhaal maar wilde even zoveel mogelijk info geven.
    Nu het volgende, heeft iemand ervaring met een (bijna) kleuter die ook zo moe is / is geweest? Welke onderzoeken zijn er gedaan? Is er wat uit de onderzoeken gekomen?

Ik heb nl zelf geen idee wat voor onderzoek er nog gedaan kan worden maar vind het niet acceptabel als ik naar huis wordt gestuurd dat we maar moeten bekijken hoe het verloopt. Over 3 weken mag hij naar school maar dat gaat hij zo zeker niet trekken..

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mijn zusje heeft het ook heel lang gehad. Vaak laten bloedprikken, haar HB was telkens net op het randje (floradix gaan slikken), voor de rest erg weinig kunnen vinden. Dit heeft denk 4jaar geduurd, vaak ziek/te moe om naar school te kunnen, toen is ze er overheen gegroeid en nu is ze een gezonde hollandse meid

3. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Herkenbaar. HIer ook zo, hoewel net wat minder erg als bij Tim, maar op de dagen dat ze bij het kdv is lijkt ze het ook beter te trekken als thuis. Ik heb er laatst nog iets over op fb gezet...
    Hier iig dus geen actie. Ha dacht dat het goed kon komen door een groeispurt waar ze in zou zitten. Bij de ka later die week bleek idd dat ze voor haar doen ontzettend goed gegroeid was, dus ik was wel weer wat gerustgesteld. Na een hele middag slapen ging het een paar dagen wat beter, maar het kakt daarna toch weer in. Maar moest van de ha 3 weken aankijken voordat we bloed mogen prikken.
    Maar ook hier huilen van moeheid en willen slapen op het moment dat we weg willen gaan. Zelfs ook zo erg dat ik haar naar de auto moet dragen omdat ze zelf aangeeft te moe te zijn om te lopen.

offtopic: wat gaat het afvallen goed! Knap hoor!

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Suuzje denk dat wij vanwege de buikpijn ook eerder mochten laten prikken. Had het laatst idd gelezen op fb, volgens mij rond de tijd dat we met Tim voor de 1e keer naar de ha gingen. Maar jij had toch een idee waardoor het zou kunnen komen? Tim is verder eigenlijk nooit ziek (ja eens een keer verkouden) het is echt iets van de laatste tijd, hij heeft nu dus in 2 weken ook 2 keer koorts gehad, de dag van de 1e keer ha en afgelopen zondag, zo een dagje en dan is het weer over.
    Ben benieuwd morgen, tja als ze verder niks kunnen doen zal ik het er ook mee moeten doen natuurlijk...
    Tim is trouwens wel goed gegroeid maar dat doet hij al vanaf geboorte...

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Dank je!

6. Loe

Loe Niet meer actief

denk toch opnieuw onstekingswaarden laten prikken en hb.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier een ventje van 2 jaar wat echt altijd dood en doodmoe was. Hij bleek een extreem vitamine D tekort te hebben ondanks de Davitamon pilletjes. Nu elke dag 3 dubbele dosis geven en het gaat stukken beter! Hij neemt alle vitamines niet zo goed op, net als ik.

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn overbuurmeisje van nu 4 jaar, had dit vorig jaar ook. De buuf heeft wat afgetobt met haar en achteraf bleek, dat ze pfeifer had gehad. Misschien daar eens op laten testen? Daar kunnen ze ook koorts van hebben.

9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Daar is hij al op getest 2 weken terug.

@all Bedankt alvast voor de andere reacties!

10. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat sneu voor je zoontje zeg!

Als ik je bericht lees zijn er al twee dingen vastgesteld:
    - Buik vol ontlasting
    - Hoge ontstekingswaarde in bloed gevonden.
    In hoeverre deze twee met elkaar in verband staan zou ik verder laten onderzoeken door de huisarts. Maar volgens mij kunnen kinderen hier ook koorts van krijgen, dit weet ik echter niet zeker.

Wel heb ik ervaring met obstipatie bij mijn dochter. Zij durfde niet te poepen op de wc en hield haar ontlasting op. Als zij buikpijn had en haar buik vol ontlasting had was ze ook ontzettend moe. Dan sliep ze inderdaad de hele middag of viel ze zomaar in slaap tegen ons aan. Heeft je zoontje ook pijn bij het poepen?

Obstipatie hangt vaak samen met stress en spanning. Hij is bijna jarig, hij gaat voor het eerst naar school. Allemaal ervaringen die onrust geven bij kinderen. Hierdoor kan zijn stoelgang veranderen.

Waar je op moet letten: voldoende drinken, vezelrijk eten (volkoren brood, zilvervliesrijst). Ontspanning is ook belangrijk. Samen praten over school, verjaardag en sinterklaas helpt ook goed. Om de vicieuze cirkel te doorbreken kan je vragen om forlax. Dit is een poedertje dat er voor zorgt dat de ontlasting zachter wordt en hierdoor kan je zoontje makkelijker poepen. Hierdoor kan hij zijn ontlasting kwijt en heeft hij minder buikpijn is hij minder moe.

Succes en sterkte ermee!

11. Karoke

Karoke Niet meer actief

Waar ik, door eigen ervaring, aan moet denken is, zijn allergieën al getest en uitgesloten?

Hiervan kan je ook behoorlijke buikpijn/ constipatie krijgen en kunnen je ontstekingswaarden ook verhoogd zijn.

Al kan het inderdaad wel van alles zijn, zoals Line ook al aangeeft, zou het ook enkel en alleen stress kunnen zijn.

Ik hoop dat je snel vindt wat het mag zijn! :)

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Bedankt voor de tips alweer!

We zijn vanmorgen bij de ha geweest, weer helemaal nagekeken (dat doen ze standaard bij kinderen) longen, hart en buikje voelde goed, oren zagen er wat onrustig uit maar zeker niet ontstoken, keel geen bijzonderheden. Flink opgezette klieren in z'n hals.
    Hij klaagt niet echt meer over buikpijn maar heeft in de tussentijd ook niet echt extra gepoept oid dus die ontlasting zit er nog wel neem ik aan.

We hebben nu afgesproken dat we over een week nog een keer laten prikken en nu wordt ook suiker meegenomen (maar was in de urinetest ook goed). Keuze voor volgende week is omdat hij van het weekend nog koorts heeft gehad en dus de waardes nog wat verhoogd kunnen zijn. Verder heb ik zelf nog wat actie ondernomen, een multivitamine gehaald voor hem, een middeltje van vsm wat de ontlasting wat zachter maakt en melatonine omdat hij 's nachts regelmatig onrustig is (afgelopen dagen 3 a 4 keer per nacht dat we hem horen) Hoop dat het hem wat gaat helpen.

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Nee allergien zijn nog niet getest, iets om te onthouden dus. (hij heeft toen hij ruim 1,5 was een flinke allergische reactie op iets gehad, we denken pinda, dus het zou best kunnen dat dat nog meespeelt want in veel fabrieken worden ook pinda's verwerkt en voedingsmiddelen waar dat op staat krijgt hij wel gewoon omdat we daar geen problemen hebben gemerkt...dachten we. Pindakaas lust hij niet en pinda's krijgt hij niet)

14. Karoke

Karoke Niet meer actief

Door ondervinding weet ik dat een allergie ook dergelijk vage klachten (of algemene) klachten kan geven dat het niet echt opvalt. Bij mij was het ook voornamelijk moe zijn, buikpijn, spierpijn en gewrichtspijn waar ik last van had.

Nu weet ik natuurlijk niet of elke allergie dergelijke klachten kan veroorzaken (bij mij zijn het eieren en melk), maar je weet het natuurlijk nooit. En bij mij duurde het jaren voordat iemand op het idee (ikzelf uiteindelijk :D) kwam om eens te kijken of er geen allergieën in het spel waren. Dus nu geef ik nogal snel de raad om dit uit te sluiten, het is gewoon zuur om onnodig ziek te zijn. :)

Deel Deze Pagina