tips/trucs om bevalling op te wekken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bunchy, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Voor de ervaringsdeskundigen... hebben jullie nou iets gedaan wat ook echt effect had (althans wat je denkt) om de bevalling op te wekken???
    je juist heel rustig houden of lekker actief zijn indien mogelijk de verlofperiode? etc etc?

2. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hahaha prachtig, ik lees mee : p

3. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Ik lees ook mee;)
    Heb net een pizza met hete pepers gegeten, misschien schiet ie dan is een beetje op:p

4. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb werkelijk waar (bijna) alle bakerpraatjes geprobeerd, ik was een week overtijd en zou ingeleid gaan worden.
    Ik heb zeker wel 3 verse ananassen gegeten, pittig en vettig eten, tonic gedronken, hele liters, drop geprobeerd etc
    maar helemaal niets... dus geloof er niets meer van....
    toen ik ingeleid werd (was niet eens mijn baarmoedermond week) maar misschien dat het bij andere wel lukte ;)

5. Mamani

Mamani Lid

2 dec 2007
    97
    0
    6
    Ik heb een keer als tip van verloskundige gekregen om veel te lopen, misschien dat dat helpt. Ik had uiteindelijk 4/5 cm ontsluiting zonder te weten en tijdens de bezoek aan verloskundige begonnen me weeen, 1 uur later was me kleine geboren. Dus veel lopen, en wanneer je iets voelt dan moet je niet gaan zitten en uitrusten want dan heb je kans dat je weeen weer afzakken.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb de dag voor mn bevalling sex gehad en ik heb gewerkt. (was een noodgeval) Diezelfde avond braken mn vliezen. Toeval? Ik weet niet, maar voor alles geld wel dat het pas helpt als je lichaam er klaar voor is.

7. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    De dag dat mijn vliezen braken: 'sochtends seks gehad (werd wakker met de gedachte dat het wel is voorlopig de laatste keer zou kunnen zijn:D) en bijna 2 liter bitterlemon gedronken (had er zo'n trek in, wilde ook echt niks anders!). Dus niet eens bewust gedaan omdat ik graag wilde bevallen en of het echt heeft geholpen?!

Mijn lichaam was er ook wel klaar voor denk ik (40+1) want ik had al een paar dagen behoorlijk slijmerige afscheiding en mijn buik rommelde al een paar dagen....

Om nog maar is met een cliche te strooien... er is er nog nooit 1 blijven zitten:x (heb een hekel aan cliche's)

oaj, blijf lekker bezig! Maak een to do lijstje met de worst case scenario; 2 weken overtijd lopen... ik wilde bijvoorbeeld mijn babyfoto's gaan inscannen. Ben er niet eens aan toegekomen:D Een paar weken alleen maar wachten lijkt me verschrikkelijk...

8. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    De dag dat mijn vliezen braken: 'sochtends seks gehad (werd wakker met de gedachte dat het wel is voorlopig de laatste keer zou kunnen zijn:D) en bijna 2 liter bitterlemon gedronken (had er zo'n trek in, wilde ook echt niks anders!). Dus niet eens bewust gedaan omdat ik graag wilde bevallen en of het echt heeft geholpen?!

Mijn lichaam was er ook wel klaar voor denk ik (40+1) want ik had al een paar dagen behoorlijk slijmerige afscheiding en mijn buik rommelde al een paar dagen....

Om nog maar is met een cliche te strooien... er is er nog nooit 1 blijven zitten:x (heb een hekel aan cliche's)

oaj, blijf lekker bezig! Maak een to do lijstje met de worst case scenario; 2 weken overtijd lopen... ik wilde bijvoorbeeld mijn babyfoto's gaan inscannen. Ben er niet eens aan toegekomen:D Een paar weken alleen maar wachten lijkt me verschrikkelijk...

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    TS Hoop je nou echt een tip te krijgen die helpt?

Dan moet ik je teleur stellen ben ik bang.

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    you never know... haha!
    was gewoon benieuwd en vele mede-forummers met mij!
    maar ben nog niet zover hoor.. kindje moet nog even blijven zitten..

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Volgens mij zijn hier sinds gisteren al 3 topics over gekomen hahaha

Ze zeggen ananas(hart) en bitterlemon.
    Daar zit een stof in die in grote hoeveelheden aborterend werkt.
    Maar of je nou wilt aborteren?!?!?!

Ik zou het ff afwachten..

12. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ik hoorde van een kennis dat ze persee op de uitgerekende datum wilde bevallen...
    ze heeft de ouderwetse wonderolie gedronken hihih
    en gelijk weeen

ze zoude het vroeger gebruiken ofzo en je kan het nog kopen bij een natuurwinkel..

13. Lauri

Lauri Actief lid

20 jul 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Adem door je neus in. Door je mond uit en ontspan. Tijdens het uitademen in je hoofd herhalen: Open van onderen. Je ontspant dan enorm, en misschien zakt je kindje daardoor wel extra naar beneden.

14. Tennes

Tennes Niet meer actief

Hahahahaha :D:D:D

15. smile17

smile17 Niet meer actief

haha

Ook ik heb aan de verse ananas gezeten en de dag erna braken mijn vliezen!

16. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    touwtje springen? haha
    Denk toch dat het het beste is als de baby komt wanneer hij dat wil!

x

17. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Bij mij waren de vliezen al drie dagen gebroken maar de bevalling kwam ondanks 3 pogingen om in te leiden niet op gang. Ik had wel al die dagen weeen maar die deden niets, geen ontsluiting.
    Uiteindelijk werd een keizersnede gepland en kreeg ik de avond daarvoor een injectie met pijnstiller+slaapmiddel. Na 4 uur hield ik het echt niet meer uit van de pijn en bleek dat ik 8 cm ontsluiting had. Een paar uur later is Marijn geboren, zonder keizersnee!

Volgens de verloskundige kwam de bevalling uiteindelijk spontaan op gang omdat ik genoeg ontspannen was. Ze zagen vaker dat vrouwen de avond voor een geplande keizersnee alsnog spontaan bevielen, dat kwam dan omdat ze er niet meer zo ontzettend op gefocust waren.

Mijn tip is dus: zorg dat je goed ontspannen bent, bijvoorbeeld door yoga-oefeningen te doen.

18. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    haha leuk om te lezen allemaal. Van de ananas moet je toch het binnenste hart opeten? Ach de kleine komt wanneer hij/zij wil en dat is denk ik maar goed ook. Maar van die ontspanning klopt wel. Boek wat ik net gelezen heb van VK Beatrijs Smulders vertelt ook dat weeen vaak stoppen of niet op gang komen als vrouwen zich niet prettig voelen of te gespannen zijn.

Dus lekker relaxen, goed boek, bad, douche, lekker wandeling, muziek, filmpje en maar denken straks is de kleine er en nu nog even van de dikke buik genieten. En als het begint te rommelen je er lekker aan overgeven en het dan ook ontspannend maken. Is mijn tactiek denk ik, of het ook zo zal gaan is een tweede. Maar ik heb het zo redelijk mooi bedacht voor mezelf denk ik:D

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb van alles gedaan, zelfs 2 keer gestript, maar niks!
    De avond van te voren wel gewone verse ananas gegeten (geen hart), maar ik geloof nooit dat dat het zetje heeft gegeven. Het begon gewoon vanzelf...

20. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    de kans dat een "wondermiddeltje" helpt wordt natuurlijk steeds groter naarmate je verder bent. Niet omdat het wondermiddeltje echt helpt, maar omdat de kans dat je gaat bevallen steeds groter wordt, al is het maar omdat er op een gegeven moment geen officiele tijd meer over is (bij 2 weken overtijd!)

Deel Deze Pagina