Uitgerekende datum komt niet zo uit

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rosanna04, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hai hai,
    ik ben op 20 oktober uitgerekend van ons tweede kindje.
    Heel leuk, maar precies in die periode heeft onze dochter van 6 jaar herfstvakantie. Ivm BI ben ik nu al niet zo heel mobiel meer en verwacht tegen die tijd nog minder mobiel te zijn.
    Nu staan er voor mij nog twee groeiecho's gepland met 31 en 36/37 weken, omdat mijn dochter onverwacht erg groot bleek (9 pond, 56 cm bevallen bij 42 w). Ik weet ook nog niet of mijn placenta is weggeschoven van de bmm, met de 20w echo lag er een slip voor de uitgang.
    Wij hebben een eigen onderneming, mijn man kan dus niet voor onze dochter zorgen want dan hebben -even kort door de bocht- niet te eten.
    Qua oppas is het hier ook drama, alleen mijn ouders wonen in de buurt en daar moet je oppas schriftelijk in 3-voud 6 maanden van tevoren aanvragen en dan nog is het de vraag of ze over hun hart strijken (ja jammer he...vind ik nou ook).
    Wat zouden jullie doen?
    Dit aangeven bij de vlos?
    Ik weet het ff niet, zie het ook niet zitten om complete dagen straks met de baby en Isa gelijk thuis te zijn want dan komt er veel kraambezoek die ik anders in de schooltijden gepland had zodat zij niet extreem jaloers wordt :) en wanneer zij de hele dagen thuis is en iedereen voor de baby komt ken ik mijn dochter goed genoeg dat zij daardoor heel onzeker en dwars gaat worden, ondanks de grabbelton die ik nu voor haar maak (baby kadootje, zij grabbelen).
    Dusse, wat zouden jullie doen in mijn geval?
    Alvast bedankt voor jullie inzicht!

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik zou me er niet al te druk over maken.

Als de baby idd op tijd komt, dan heb je kraamhulp. Gaat het nog niet zo goed, en speelt je BI nog erg, dan kan zij zonder problemen bijindiceren. tot 10 dagen na de geboorte en hele dagen. (bijv. 8 uur pd)

Succes!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het meeste bezoek even wat uitstellen tot wanneer je dochter weer naar school gaat. Verder heb je echt veel aan je kraamhulp natuurlijk. Ik zag ook enorm op tegen de kraamperiode met een dwarse peuter maar het is me enorm meegevallen ondanks dat mijn man gewoon moest werken. Ik ben half 12 s'middags bevallen, kwam rond 18.00 uur thuis en ben toen de hele avond tot een uur of 23.00 zelfs alleen geweest omdat mijn man nog moest werken, ook de volgende ochtend moest hij gewoon weer aan het werk. Had ook geen oppas of iets in de buurt maar het is dus echt goed gegaan. Kraamhulp besteedde ook veel aandacht aan dr en kon ook lekker met dr op de bank zitten en een boekje lezen of iets omdat de baby toch veel slaapt en je geen huishouden hoeft te doen.

4. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ah dank je wel meiden, ik weet niet wat het is om een kraamhulp te hebben want na de bevalling van Isa moesten we allebei 8 dagen in het ziekenhuis blijven en kreeg ik dus geen kraamhulp meer :(.
    Dat is dan ook wel zo dat de kraamhulp er ook voor de rest van het gezin is, ze heeft het er namelijk best moeilijk mee dat ze haar plekje moet gaan delen, hoe erg ze ook uitkijkt naar de komst van de babyboy.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou eens bij je verzekering informeren of je geen recht hebt op kinderopvang bij ziekte. Soms is dat het geval...

Succes!

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    ik denk niet dat je ingeleid zou worden omdat het ivm de herfstvakantie niet zo goed uitkomt.

Je krijgt als je thuis bent kraamhulp die weten best goed broertjes en zusjes bij de nieuwe baby te betrekken.

7. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Het scheelt voor je bekken toch juist dat je dochter al 6 is en in elk geval zelf kan lopen enz. Kun je haar niet juist dingen laten doen, waardoor ze zich groot en belangrijk voelt?
    Hier vond ik het juist wel handig dat het voorjaarvakantie was, de meiden hebben 'geholpen' (nou ja kunnen ze ook wel echt, want ze zijn al 9 en 11 jaar) en ik vond het juist wel handig dat ze niet naar school hoefden te worden gebracht en gehaald (school is ver weg). Ook wij hebben een eigen bedrijf en het is inderdaad lastig, want niet werken is inderdaad geen inkomen.
    Het is te hopen dat het deze keer beter gaat, maar de kans bestaat toch dat je nu weer naar het ziekenhuis moet. Wat doe je dan met je dochter, dat lijkt me wel echt iets wat geregeld moet worden. Stel je moet ineens 's nachts naar het ziekenhuis, dan moet je haast wel iemand hebben waar je op terug kunt vallen. Wij hadden hiervoor oma, maar ook de ouders van klasgenootjes achter de hand. Is er geen vriendinnetje uit de klas waar ze eventueel kan logeren? Toen ik hier aangaf dat mijn moeder niet altijd beschikbaar was, boden zich spontaan 3 moeders aan om desnoods in de nacht de kinderen te komen halen. Gelukkig was het niet nodig, maar wel fijn, want je moet wel een beetje gerust je bevalling ingaan en dan niet over je andere kind(eren) in moeten zitten.
    Succes, vraag even goed rond, vaak zijn er best hele lieve behulpzame mensen in de buurt als ze maar weten dat je hulp nodig hebt!

8. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    meiden bedankt voor het meedenken en jullie inzichten.
    Kinderopvang heb ik nog niet van gehoord, maar ik ben basis verzekerd dus daar zal het zowiezo wel niet inzitten :D bovendien wil ik Isa niet "dumpen", kijk, als ze op school zit is voor haar niet anders dan anders.
    Mijn ouders staan wel standby voor de bevalling, dus wanneer het middenin de nacht is gaan Isa en onze hond even daarheen of een van mijn ouders komt hiernaartoe.
    Het is meer de dagen daarna. Aan de andere kant heeft ze ook tijd om optimaal te wennen aan haar broertje en het is ook niet zeker dat ik exact in die 8 dagen herfstvakantie zal bevallen.
    Wellicht word ik namelijk wel ingeleid vanwege een groot kind, ik heb vannacht er nog eens over nagedacht en ik kom uit op dat ik er toch geen controle op kan hebben. We passen er gewoon een mouw aan, dingen gaan zoals ze gaan.

Deel Deze Pagina