inleiden of natuurlijke bevalling??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gusam, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

Hey dames,

Ik zit eff met een dillemma, dus heb even jullie advies en tips nodig.
    Ik ben een alleenstaande moeder van een dochtertje en zwanger van de 2e, mijn sociaal netwerk is niet groot, en ik wil ook niet egoistisch zijn, of zielig doen ook wil ik het allerbeste voor mijn gezin (Riley, de kleine en mijn hond).laten we dat voorop stellen.

Ik zit er nu regelmatig aan te denken om aan de gyn te vragen (als ik op het laatst loop) om mij in te leiden, dit om het volgende:

Ik heb Riley en een hond waar ik opvang voor moet regelen, nu is het zo dat Riley wel ergens terecht kan maar lissa niet, en aangezien ''vrienden'' mij steeds weer opnieuw laten zitten kan ik het niet maken om op het allerlaaste moment erachter moet komen dat iemand weer van zich aflaat weten, en dat lissa dus geen opvang heeft (uitlaten en eten enzo).
    Het risico dat je bevalling in de avond of nacht begint is ook groot, en dan denk ik niet dat iedereen zit te wachten dat ik ze dan bel om op te passen zo wel op de hond als Riley.

Ik kan er ook niet tegen dat als ik ervoor kies het allemaal op zn beloop te laten, en de bevalling spontaan te laten beginnen, dat ik nog tussen de weeen door nog oppas moet gaan regelen.

Maar daarin tegen heb ik ook zoiets van laat het allemaal maar op zn beloop, en wacht ik af wanneer de kleine zich aan gaat dienen, maar dan krijg ik als het begint nog een hoop geregel voor oppas en ook het wegbrengen daarvan.
    Ik zou graag de bevalling zelf laten beginnen, maar neig toch heel erg naar de duidelijkheid en de rust van inleiden.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegt heb, maar wat zouden jullie doen?

Voordelen inleiden:
    -Kan al opvang en riley dan wegbrengen zonder weeen.
    -de hond heeft meer rust en duidelijke opvang.
    -mijn nichtje (peettante) is dan optijd voor bevalling.
    -heb dan rust in mn lijf als ik aan de bevalling begin.

Nadelen:
    -Het kind kan dan zelf niet aangeven wanneer ze klaar is om te komen (want ze word gehaald).
    -lange tijd in zh (vanaf inbrengen gel tot de geboorte) anders kan ik thuis nog de weeen opvangen.

Voordelen spontane bevalling:
    -De kleine heeft er zelf voor gekozen om ter wereld te komen.
    -kan langer thuis de weeen opvangen.
    -kan rustig wennen aan de weeen.

Nadelen:
    -moet dan op het laatst met weeen riley en de hond wegbrengen of iets regelen.
    -onrust ivm of alles goed geregeld is.
    -op het laatst nog in de auto naar zh.

Dit is het zo beetje wat ik me nu kan bedenken.
    Wat zouden jullie doen? of hebben jullie tips?

XXX Gusam

2. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Lastig, maar voor de baby en voor jezelf is wachten tot ze zichzelf aankondigd echt het beste.

Ik heb ervaring met inleiden en kan je zeggen dat dat geen pretje was, dus kijk er ook daardoor anders tegenaan.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Tja als je op het moment een oppas kan regelen kun je dat nu toch ook al....
    Helaas voor jou zit jij met dit probleem maar om nu hiervoor een bevalling in te leiden nee sorry maar dat vindt ik niet kunnen.
    Het beste voor je kind in je buik is natuurlijk bevallen toch?

Je hebt toch nog best een tijd om het te regelen meid.....bedoel het niet verkeerd he....maar vindt dat zomaar inleiden niet echt een optie is...

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hiervoor leiden ze je echt niet in. Dus al denk je dat het een optie is, dat is het niet. Er zal geen gyn aan meewerken.
    Ik ben ingeleid bij de derde ivm 2 weken overtijd, maar vond het echt verschrikkelijk. Zou er nooit voor kiezen, maar helaas moest het. Een tweede bevalling gaat heel vaak een stuk sneller dan bij de eerste. Mijn eerste bevalling duurde 16 uur en de tweede 5 uur. Dus wrs. veel kortere tijd dat je iets moet regelen. Of als je gewoon thuis bevalt kan je zelf echt nog wel ff de hond uitlaten en eten geven. Zelfs de VK wil dat nog wel doen of de kraam hoor.
    Andere ideetjes: Kan je niet iets afspreken met een professional. Bijv. een hondenuitlaatservice of een pension. Leg je je situatie uit en of zij je hond kunnen uitlaten en eten geven. Of een briefje ophangen om iemand van een dierenverzorgingsopleiding te vragen. Er zullen echt wel mensen zijn die dat even willen doen.
    Of is er geen leuk buurmeisje of buurjongen in de straat? Of andere buren? Of een van de moeder van het kdv (als je kindje daar al naar toe gaat). Mijn ervaring is dat ook mensen die je niet zo goed kent, echt wel willen uithelpen bij een dergelijke situatie. Gewoon vragen joh. Er is echt wel een oplossing te bedenken.

5. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Uiteraard niet inleiden, hoe lastig misschien voor jou, maar dit zijn echt geen zwaarwegende (lichamelijke) redenen om in te leiden.

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Nope niet inleiden..
    - geen medici die dit zonder medische indicatie zomaar doet
    - je vergroot de kans op een kunstverlossing etc..
    - ik ben 2 keer ingeleid, en 2 keer was het geen pretje... Bij mij was t zelfs zo dat de 2e bevalling nog ff langer duurde dan de eerste...de eerste vanbaf de eerste wee: 16 uur en de 2e 33 uur..
    - het idee van een hondenpension of uitlaatservice die al beschreven staan zijn zeker goede alternatieven! Idd gewoon ff contact leggen en de situatie uitleggen, misschien is het op te lossen!

Succes!

7. Que

Que Niet meer actief

als je een oppas kan regelen voor je kindje, kan je je hond toch naar hetzelfde adres brengen?

En nee geen medice indicatie dus gaan ze je echt niet inleiden. Ik zou ook ingeleid worden wegens ernstige rugklachten (gebroken rug in 2007), maar ook toen heb ik moeten smeken en puntje bij paaltje kwam de kleine 5 dagen voor de datum dat ik ingeleid zou worden. Dus die zekerheid van inleiden heb je dan nog niet.

8. Seth

Seth Niet meer actief

okee.....
    vraag ik me toch af.....

Wie laat straks je hond uit als je bevallen bent???

rest is al beschreven...en wil idd benadrukken, dat je meer kans hebt op kunstverlossing... EN dat het herstel na zo'n bevalling vaak ook wat langer is....
    dus zit je NA de bevalling met een probleem...

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik denk uberhaupt niet dat je gyn je gaat inleiden om deze redenen....dat gebeurt in principe alleen op medische indicatie of na 41 weken. Ik zou het eerst met hem overleggen, anders krijg je misschien valse hoop.

En sowieso zou ik nooit laten inleiden als er geen medische aanleiding is, als je kindje nog niet komt is ie er gewoon nog niet klaar voor

10. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ik moet eff voor verheldering gaan zorgen.

Punt 1: de hond kan niet naar hetzelfde adres als mijn dochtertje, dit ivm katten.
    Punt 2: ik woon nu nog maar net een week op dit adres en in dit dorp.
    Punt 3: Bij de 1e ben ik wel degelijk ingeleid op geen mediche gronden.
    Punt 4: ik ben nu aan het rond kijken voor evt een pension of dergelijke.

En nogmaals ik heb zelf ook liever geen inleiding, punt 1 het kind heeft daar zelf niet voor gekozen, punt2, ik vind mijn vk veel prettiger als een gyn.punt 3 ik heb (hoe raar het ook klinkt geen vriendinnen of zo) punt 4 ik moet in het zh bevallen.
    al zou ik liever thuis willen bevallen dit omdat mijn dochter en ook mijn hond gewoon thuis kan blijven.
    dus daarom zit ik heel erg met het dillema en zet ik het hier ook neer voor tips of dergelijke zodat ik een natuurlijke bevalling zou kunnen hebben.

Ik zou evt toch met de gyn kunnen overleggen of ik niet gewoon thuis mag bevallen.
    En anders kijken naar een pension.

Bedankt voor jullie reacties en tips.

XXX Gusam

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou meid. Dat wordt dan netwerken de komende 10 weken. ;)
    Nee ff serieus. Goed dat je er goed over nadenkt nu al hoor.
    Als je net een week in de buurt woont dan snap ik dat je niet meteen de hele straat wilt vragen. Maar het scheelt misschien straks wel, dan woon je er al dik 2 maanden en ken je misschien wel al mensen. Ik zou zowiezo als ik jou was, binnenkort gaan kennismaken met de buren en misschien voorzichtig je "probleem" aankaarten. Ik weet in elk geval wel, dat als ik net nieuwe buren had en de moeder had zo'n "probleem" dat ik meteen zou helpen. Daar ben je toch buren voor. Maar goed... helaas werkt het niet altijd zo.
    Vreemd trouwens dat je bij je eerste wel bent ingeleid zonder medische indicatie. Dat doen ze echt bijna nooit, dus dat is wel apart.

12. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ken je de hond niet na pesion brengen dan of iets met die mensen regelen...
    van stel als je bevalt dat ze de hond netjes komen halen bijvoorbeeld voor je want met volle weeen je hond wegbrengen lijk mij idd ook niks...
    of je moet je buren ff lief aankijken en je verhaal uit leggen misschien willen die dan je hond eten geven en uitlaten... (ook al woon je der net)

en die mensen die op je andere kindje letten kennen die dan niet bij jou in huis ff zitten tot dat jij terug ben...
    ten eerste heeft de kleine al haar spulletjes die ze wil hebben en je hondje word verzorg....

13. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Hey gusam,

Ik zou het gewoon vragen. Met Mar ben ik ook ingelijdt, omdat ik het niet meer zag zitten. En de gyn ging hier gewoon mee accoord. Iedere gyn is natuurlijk weer anders, maar niet geschoten altijd mis. Waarom woon je dan ook daar? Dan had je je hondje gewoon hier kunnen brengen ;).

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik wens je heel veel succes met het inleiden om deze reden, meestal doen ze echt wel moeilijker. Bij mij vond de VK en de gyn dat ik ingeleid moest worden omdat ik extreme BI had, maar op de dag van de eigenlijke inleiding had er een andere gyn dienst. Deze deed dat niet om die reden en heb ik een dag langer moeten wachten tot mijn eigen gyn weer dienst had. Ik had er zelf niet om gevraagd maar de vk en gyn hadden er bij mij op aangedrongen om het toch maar te doen. Ik zou er dus zeker niet van uit gaan dat ze zo ie zo wel inleiden.
    En zoals al eerder gezegd zou ik toch proberen om je buren ofzo te vragen, zelf zou je iemand in zo'n situatie toch ook helpen.

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hm, ik vind de reacties een beetje onaardig eerlijk gezegd.
    Weten we nog hoe het was, alleenstaand of met partner, hoe druk je je kan maken over bepaalde dingen tijdens je zwangerschap? Dingen die voor anderen zo klaar zijn als een klontje kunnen (oa onder invloed van hormonen) onoverbrugbaar lijken soms.

Gusam, je zou het eens aan kunnen kaarten bij de verlos, misschien heeft die nog tips voor je? En vaak is het wel zo dat een dikke buik wat makkelijker deuren opent, bijvoorbeeld van je nieuwe buren... Probeer bij het uitlaten van je hondje eens een gesprekje aan te knopen met een buur die ook de hond aan het uitlaten is o.i.d., je weet maar nooit wat mensen zelf aanbieden als je moeite hebt om het zelf te vragen.

Veel sterkte!

16. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Onaardig? Dat zal dan misschien aan internet liggen dat het zo overkomt, maar mijn reacties en ik denk ook van de rest, zijn echt niet onaardig bedoelt hoor.

17. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ik kan somige reacties ook wel begrijpen, ik wil zelf niets liever dan een natuurlijke bevalling, alleen ik heb helemaal geen netwerk om me heen en ben alleenstaande ouder.
    somige die me al kennen ergens hier op het forum kennen mijn situatie, maar somige ook niet en dat neem ik ze ook niet kwalijk.

Ik heb nu contact gehad met de vk (ik loop voor normale controle bij de vk en voor de echo's bij de gyn) want ik heb naaar mijn weten niet echt een mediche indicatie voor een zh bevalling, de gyn wilde mij daar onder controle ivm mijn alleenstaande moederschap en daarbij mijn verleden (psychatrisch) en meer niet. maar ik heb nu mijn vk gevraagt of ze wil overleggen met de anderen of ik niet gewoon thuis mag bevallen, dit omdat het mijzelf meer rust geeft.
    er zijn dan meer voordelen als nadelen.

mijn dochter en hond kan dan gewoon thuis blijven, en ik ben vanuit mijn thuis binnen 10 min in het zh als het nodig mocht zijn, voor mij is er dan ook meer rust als ik in mijn eigen omgeving ben, ook kan de bevalling uit zichzelf beginnen en kan ik gaan en staan waar ik wil.
    en zo zijn er meerdere dingen.

dus nu gingen ze dat overleggen en dat hoor ik dan volgende week allemaal.
    Dus ik ga duimen dat het gewoon kan.

Maar er zijn wel degelijk gyn die wel inleiden (mits je lichaam al iets heeft gedaan) ivm andere redenen, mijn 1e is wel om die rede in geleid.

Maar goed laten we voorop stellen dat ik het allerbeste voor mij, mijn dochter en de hond wil hebben, nu hebben me nieuwe buren al aangeboden voor de hond te zorgen evt mocht het nodig zijn.

Maar alles komt goed, en ik hoop dat ik gewoon thuis kan bevallen dat geeft mij al een hoop rust.

bedankt voor jullie tips.

XXX Gusam

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij had ik dan een makkelijke gyn want ik wilde graag vooraf zeker weten dat ik een ruggeprik zou krijgen en toen zei de gyn "o, dan doen we toch met 38 weken inleiden, weten we zeker dat er een anesthesist is..." niks niet moeilijk... (uiteindelijk is het niet zo gelopen maar ok).

Vreemd dat er niemand even een paar daagjes op jouw hondje wil passen zeg... als je mijn buurvrouw was had die hond van jou gewoon hier mogen zitten. En hoe zit het met je ouders? Zelfs als die ver weg wonen willen ze toch naar jouw woonplaats komen neem ik aan als je gaat bevallen en dan kunnen ze van te voren even naar jouw huis om voor het hondje te zorgen (en hondje kan wel 2 uurtje alleen blijven toch?)

19. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Lastig meid. Ik kan me goed indenken dat dat geen makkelijke situatie is.
    Ik hoop dat je snel een oplossing komt waar je je in kan vinden.

20. Que

Que Niet meer actief

Goed om te lezen dat je buren eventueel voor je hond kunnen zorgen!!

Voor je kleine meid had je volgens mij al een adresje toch? Dat ze voor je wilde oppassen alleen kon je hond daar niet heen ivm de katten. Nou meid dat is toch geweldig!!

Het lijkt mij dat als je iets psychs (geen idee hoe je het schrijft) hebt dat ze je ook inleiden. Dat is toch ook medisch........

Ik wil je veel sterkte toewensen in je laatste loodjes (lees loden :D) en met je bevalling. Je hebt nu in iedergeval opvang voor je dochtertje en voor je hond!

Deel Deze Pagina