Volgende week zaterdag ga ik een tuinfeestje geven. De weersverwachting ziet er gelukkig nog goed uit. Iemand nog tips voor lekkere en simpele hapjes?(liefst zonder varkensvlees) En eigelijk wil ik ook wel wat coctails maken! Het moet allemaal niet te ingewikkeld aangezien ik een drukke werkweek heb en eigenlijk alleen de zaterdag heb om alles voor te bereiden.
Een wrap besmeren met iets van roomkaas, of smeerbare geitenkaas. Daar over heen gerookte zalm, rucola sla, pijnboompitjes. oprollen. En in plakken snijden. ( eventueel eerst met wat plastic folie er om heen in de koelkast wat stijf laten worden) Blokjes kaas/worst/ gevuld eitje. Chips, nootjes.
Wat ik zelf al meestal maak: *Wraps met roomkaas, zalm en ruccola *Quacemole *Eiersalade *Tonijnsalade *Tomaat met mozzarella en basilicum
Of lekker zelf een tapenade maken. Zo'n grote bowl met sangria vind ik ook altijd wel vrolijk en zomers staan.
Vlaggetjes en kerstlampjes doen het ook altijd goed. Bartafels waar je aan kan staan Fleecedekentjes/warme truien Vuurkorf Zoete hapjes dus spekjes, chocolade etc. doen het verassend goed bij mij op verjaardagen Naast coctails en bier/wijn kun je ook denken aan warme chocolademelk, heel gezellig!
Wraps gevuld met pesto en kipfilet is ook lekker. Tonijn kan je ook in wraps doen. De wraps zijn hier altijd groot succes. Olijfjes, gevulde pepers etc doen het meestel ook goed en stokbrood met zelfgemaakte knoflooksaus, geitenkaas zijn ook zeer geliefd.
Ik had vorige week een feestje en daar kwam op tafel, een grote schaal met tortillachips in het midden een kwak salsa saus, in stukjes gesneden komkomer, tomaat en bosuitjes door elkaar gemengd dat ging er overheen en een klodder qoucamole ( of hoe je dat schrijft) en dat was me toch lekker!
komen er ook kindjes? dan kun je misschien iets leuks klaarzetten: -Een grote schaal met allemaal lekkere dingen zoals aardbeien, banaan, spekkies, stukjes cake en stukjes koek -Prikkertjes -Erbij zet je dan een schaaltje warme chocolade (Niet heet) Als er geen kindjes zijn, lusten de volwassenen het anders ook wel.
Behalve mij eigen kindjes begin van de avond niet nee Maar wel genoeg volwassen kinderen. Iemand nog tips voor makkelijke coctails?
Iets wat mijn moeder vaak maakte en ik ook super lekker vind: Bladerdeeg met zalm ertussen (dus bladerdeeg-zalm-bladerdeeg) en dan bakken tussen het wafelijzer => tadaaaaa... zalmwafeltjes
Klinkt ook goed Siske! Nou op mijn lijstje staat nu: Te drinken: -Bowl -Tequila Sunrise - Mojito - Bier - wijn -prosecco -Fris/sap Hapjes enz: -Tortilla chips met quacemole - zelfgemaakte eiersalade en tonijnsalade - mozzarella,met tomaat en basilicum - wraps gevult met roomkaas,ruccola en zalm - spekjes ( voor bij de vuurkorf) -Olijven - tappenade -Stokbrood/toastjes
Tips voor een lekkere cocktail: - Mojito: als het lekker weer is, echt een must! - Lambada: Blue Curacao, Malibu en jus d'orange! - Canei Peach: echt heel lekker fruitig
Ik heb de laatste 2 verjaardagen een "gezonde snack" schaal gemaakt naast de gewone hapjes. Het staat erg vrolijk zo'n gezonde schaal met allemaal vrolijke kleurtjes en het was zo op! Ook de mannen, die normaal meer van de hartige trek zijn pakten volop! Op een heel groot bord, in het midden een bakje neerzetten met lekkere knoflooksaus (vers, dus niet uit een flesje van de calve ofzo). Daaromheen leuk neerleggen: mini worteltjes, radijsjes, komkommer, paprika geel en rood, snoeptomaatjes, selderij etc. Zo klaar! Veel plezier, tuinfeestjes zijn altijd gezellig
Ik mis nog gevulde eieren in je lijstje met hapjes. Die gaan zowel op feestjes thuis als op mijn werk (horeca) altijd erg hard
Hier binnenkort ook een feestje als de jongste 2 word. Niet helemaal vergelijkbaar dus maar hier wil ik onder andere als hapjes het volgende op tafel zetten. Gehaktballetjes ( zelf gekruid en gebakken ) Sticky kip stukjes ( kip in een zoet soort sausje, echt mega lekker) Gevulde eieren verse fruitsalade met zomerfruit. In een grote schaal met kleine bakjes ernaast zodat iedereen zelf op kan scheppen. Grote schaal met groentetjes Natuurlijk chipjes en pepsels Wil er nog 1 hapje bij eigenlijk en vind zelf sangria maken ook wel een goed idee, eens googelen. Wat hier trouwens ook altijd in de smaak valt als het om cocktails gaat is bevroren frambozen in de blender. Een fles fruitwiskey of andere fruit alcohol erdoor. Misschien nog een beetje suiker als het te zuur is maar is zo lekker.