Hallo Dames Als ik in het centrum loop kom ik altijd een stel meisjes tegen van 20 a 22 jaar met kindjes van 2 a 3 jaar oud. Maar wat me opviel is dat ze hun jeugd ofzo niet aan de kant kunnen zetten. Ze gaan doodleuk bij grote groepen bij een winkel hangen met een openstaande auto met kijhard muziek en lees goed ZE NEMEN HUN KINDEREN MEE! Ook kom ik ze weleens tegen met z'n dietjes en lopen ze de ideale moeder te spelen. Maar wel met je kind tot sávonds laat lopen sjouwen echt geen enkele regelmaat. Het is nu net of het normaal is dat je als kind mee gezeult word door je moeder om naar een jeugdsoos te gaan of wat ik al zij met je kind te gaan hangen MET EEN GROTE GROEP Ik vind dit echt niet normaal. Ze hebben dan ook nog steeds de vriendjes waar ze het kind ook mee hebben. Ik snap dan ook niet dat die vader nergens iets van zegt. Maar ja in Stadskanaal kan waanrschijnlijk alles
Uhm tsjah sommige ouders vinden regelmaat niet belangrijk. Én sommige kinderen hebben dat niet nodig. Wat betreft de harde muziek ik zou het ook niet doen.. Maar mijn stiefbroer doet het ook tsjah zijn pakkie aan als zn kind doof word niet die van mij. Kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken. Hier ga ik ook wel eens met een groep meiden incl kindjes winkelen hoor. Ben niet alleen mama maar ook een mens.
Ach, maak je er niet zo druk om. Niet iedereen heeft dezelfde ideeën over regelmaat en opvoeding als jij, dat is nou eenmaal zo
Laat gaan! Iedereen doet t op zijn eigen manier. Je er druk om maken is zonde van jouw energie. Kun je wat leukers mee doen toch......
Ik vind de muziek niet normaal nee. Maar andere vinden wat ik doe misschien weer niet normaal. En zo denkt iedereen er anders over... Gelukkig...
Want wat leert dat kind nou? Het is normaal als je papa of mama wordt je kind mee nemt om ergens op een plek te hangen ik denk dan bij me zelf word volwassen en ga niet bijna iederedag met je kind hangen( ik ga 3 a 4 keer per week na stadskanaal) en ik zie ze altijd
Ik wou dat ik een groepje vriendinnen had om mee rond te hangen. Ik ga zo met mijn puzzelboekje onder de parasol in de tuin zitten.. ik ben 31.
Ik zou het zelf niet doen nee. Mijn dochter heeft een hoop rust en regelmaat nodig. Maar misschien vinden zij mij wel niet normaal, op m'n 21ste de avonden thuis op de bank zitten, omdat de kleine moet slapen
Mja wat ik ervan denk en ik ben ook 21 bijna 22 en dit is puur mijn mening. Wees blij dat ze die kinderen meenemen en niet steeds constant bij opa/oma/ oppas achtergelaten.. Er zijn wel ergere dingen op deze wereld en ik zie ook wel eens 'oudere' volwasenen bijvoorbeeld hun kind meenemen naar een festival concert waar ook harde muziek word gedraaid. En dat van de ideale moeder te spelen tja.. mischien zijn ze zo slecht nog niet en ze zijn nog samen met de vader? is toch ook een mooie vaste basis en waarom zou die er wat van moeten zeggen? Zou mijn man niet hoeven te proberen hoor. Ik snap best dat het je misschien ergert maar om de leeftijd erbij te vernoemen en zoals je het schrijft komt het over ( verbeter mij indien ik het verkeerd zie ! ) alsof het die 'verkeerde' jonge moeders zijn. Nou zolang ze hun kind goed behandelen zie ik geen probleem. Als de kinderen er nu ook er verwaarloost uitzagen ja dan zou ik ook wel wat denken maar indien dit niet het geval is: laat ze lekker!
ik heb ook maar 1 vriendin waar ik wekelijks kom of zij bij mij. Ik zou ook meer vriendinnen willen maar ja de vriendinnen die ik had spraken alleen maar af omdat ik dan wel mee wilde maar ja in eerste instantie niet door en je bent allang blij dat er iemand mee wil. Maar ja beter een goede vriend dan 10 waardeloze vrienden. Maar dames misschien zijn er hier leuke dames om mee te hangen()
Ben 't helemaal met je eens... Kom op zeg ,om je daar druk over te maken... Pff zijn vele ergere dingen...
Wat vind je nu eigenlijk erg..de muziek of de levensstijl die ze erop na houden. Dat laatste kan ik wel begrijpen. Ik vind rondhangen in een winkelcentrum nu ook niet echt iets voor een moeder/vader met kind(eren). Dat doe je als je puber bent inderdaad. Tenminste, dat vind ik. Muziek vind ik niet zo erg. Dat staat hier som ook lekker hard. Dan gaan we dansen en zingen. Maar nooit heel lang.
mmm ik hang ook wel eens bij mijn oude groep van vroeger en dan ben ik 29 jaar maar goed ze hebben geen harde muziek op staan en iedereen let op elkaar kinderen ik kom ook wel eens laat thuis en hebben ze hier dan ook niet regelmaat waarom zou dat niet mogen als je gewoon op je kindjes let en je geeft ze aandacht wat is dan het probleem ik neem mijn kindjes ook gewoon mee naar een feest oppas wil ik niet en vind ik niet nodig manlief of ik gaan dan eerder naar huis zodat ze toch een beetje vroeg kunnen slapen maar ja ik maak me eerlijk gezegt niet zo druk om andere iedereen doet het op zijn of haar manier waarom daar over oordelen
Misschien vinden die kinderen dat wel leuk, lekker onder de mensen zijn. Ik neem mijn kind regelmatig mee op stap om dingen te gaan doen die hij leuk vindt, zoals naar de kinderboerderij of met de trein naar papa en soms combineer ik dat met vriendinnen zien. Dan zijn we ook weleens laat thuis, tegen elven. Toch geniet hij daar zichtbaar van en doet het hem echt goed. Hebben we twee weken binnen gezeten en zijn we alleen de deur uit geweest als we boodschappen moesten hebben, dan is hij een stuk chagrijniger.
goh, ik ben ook 21. Mijn zoontje van 10 maanden gaat ook weleens mee naar het winkelcentrum. Ook mee naar mijn vriend in een andere stad, ook mee naar de verjaardag van een vriendin van mij, ook mee naar scouting,mijn muziek staat ook weleens lekker hard aan, mijn vrienden komen soms ook met vijf of zes man tegelijk langs, hij gaat ook weleens in de buggy in de bus om ergens anders te gaan wandelen... wat ben ik een slechte moeder zeg! Leeftijd heeft er geen moer mee te maken, sorry. Dat noem je oordelen en dat irriteert me mateloos! Wat irriteert je er nou zo aan? Dat ze vrienden hebben die ze graag zien? De muziekstijl? Leefstijl? T feit dat ze nog steeds hetzelfde vriendje hebben is alleen maar goed, toch? Waarom zou die er iets van moeten zeggen? Lekker vooroordeel, stap gewoon op ze af en stel een vraag in plaats van direct je oordeel te trekken. Misschien zijn ze maar een uurtje per dag weg van huis en zitten ze voor de rest van de dag met breinaalden op de bank? Dat weet je toch niet? Ja, de basis is voor die kindjes misschien anders als de basis die jij aan jou kindjes biedt. Gelukkig zijn er verschillen, anders is de wereld ontzettend saai!