Tips tuinfeestje

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Sangria zelf maken is erg makkelijk. Ik doe het altijd op de Portugeze manier. :)

fles wijn, rood of wit, net wat je lekker vind, verse munt, kaneelstokje, royaal glas jenever ( of iets soortgelijks) vers fruit net waar je zin aan hebt of wat je in huis hebt ( in rood meestal sinaasappel, citroen appel of rode vruchten in wit peer,appel, citroen, meloen en perzik) Dit het liefst een avond van te voren klaar maken. Dan op moment van serveren ijsblokjes toevoegen en seven up of spuitwater ( in ieder geval iets met koolzuur) Smaakt voortreffelijk!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Qua cocktails: Wij zetten een tafel neer met allerlei flessen, mag iedereen zelf mixen. De meesten drinken toch bier. :)
    Maar hele lekker shotjes maak je van 50% Sambuca en 50% Blue curaçao.

Qua hapjes, als je toch tussendoor wat warms wil serveren: Heel simpel knakworstjes (die kleintjes dan). Of dit recept, wat bij ons vrijdag weer mateloos populair was:
    Nachos met kaas en koriander Is in 10 minuten klaar en dan 10 minuten in de oven.
    Of je maakt van tevoren gevulde champignons en doet die op de avond zelf in de oven.

Nog een paar dingetjes die ik ooit gemaakt heb en heb opgeslagen:
    Citroenkip met geroosterde paprikadip (Wel veel werk. Qua voorbereiding en je moet 's avonds alsnog gaan bakken, of je legt het op de BBQ!)
    Port Salut hapjes - (Ook veel werk en gepriegel, maar kun je dus van tevoren doen en 's avonds in de oven doen).
    Parmaham met ricotta (Makkelijk, maar met varkensvlees!)
    Kip-avocadorolletjes

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Bowl kan je ook maken met prosecco toch?

Ladyxochi: Jum die nachos met koriander en kaas lijken me heerlijk! Is inderdaad ook wel een idee om toch nog iets warms te serveren.

Ik ga trouwens een klein zwembadje opzetten om daar de flessen drinken in te leggen met koud water en ijsklontjes en wat badeendjes :D

4. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

May 2, 2009
    1,062
    0
    0
    Deze hapjes zijn altijd een groot succes! Reepjes paprika, wortel, selderij en komkommer in kleine (cocktail)glaasjes met een bodempje dipsaus en dan op een mooi dienblad serveren.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Tothemoon dat ziet er erg leuk uit!

Share This Page