heey, we zijn een tijdje geleden een weekendje weg geweest, en op dat park zat ook een camping. toen zagen we allemaal tentjes staan, en toen kwen wij tot de onclusie dat het ons ook wel iets leek, maar ik vind het wel een beetje eng hahahaha ik bben niet handig in die dingen opzetten, en hoe doe jje dat met een kleine? en wat als je weg gaat, doe je ddan je tent opslot ofzo? wie ken mij helpen? xxx
met een kleintje is het wel lastiger je kan de tent niet zo even op slot doen dan zou ik toch voor een hotel of caravan gaan
Ik zou een wat grotere tent pakken, wij hebben die paar keer dat we gingen met de tent, een zes-persoons tent meegenomen (toen we met z'n tweeen waren).Heb je genoeg ruimte voor al je spullen en kun je 's avonds ook je stoelen en tafel in kwijt. Tent opzetten..tja, ben blij dat mijn vriend daar wat handiger in is, want ik loop dan als een kip zonder kop rond. Een tent kun je niet op slot doen, heeft weinig nut in ieder geval. Maar met een kleintje gaat dat best lukken hoor.Vroeger gingen wij ook elke zomervakantie naar de camping.4 kids, 3 weken lang! Ik zou niet met een baby van 2 maanden ofzo gaan, maar dat is persoonlijk, zou dan toch voor het gemak van een bungalow kiezen.
ik zou een wat grotere tent pakken, en dan een koepelmodel, die zijn heel makkelijk op te zetten. sommige van die tenten hebben een voortent en dan 2 slaapgedeelten die zo hoog dat je erin kunt staan. die zijn best geschikt voor met een kleintje, je kunt dan een campingbedje erin zetten. een tent doe je niet op slot. ik kampeer al mijn hele leven en heb nog nooit diefstal uit een tent meegemaakt. kamperen is echt gaaf en verslavend! het is heel anders vakantie dan in een bungalow, huisje of hotel. zo heb je vaak geen tv en veel meer contact met andere vakantiegangers. sávonds voor de tent met een spelletjes en een glas wijn is echt zalig! plus je bent veel mobieler. in de zomer gooi je je tent in de auto, je gaat rijden en waar het bevalt stop je. mocht je onverhoopt slecht weer krijgen breek je op en ga je verder. een camping reserveren is ook in het hoogseizoen niet nodig. je vindt altijd wel een plek!
ik heb bovenstaande reacties niet gelezen ik heb hier nog een bungalowtent liggen, geen hele grote maar wel 4 persoons en heb je ook nog een voorstuk waar je kan zitten {eventueel zelfs te koop als je wil} Wij gaan hier niet meer meer op vakantie, hebben inmiddels een vouwwagen en dat gaat heel goed. Kyana lag hier voor het eerst in toen ze 3 maandjes jong was met hemelvaart en de volgende week gaan we weer weg... ik vind het echt niet onhandiger als een bungalow/hotel oid....WIj zouden graag een caravan kopen maar ook dara moet stallong voor betaald worden en dat geld kunnen wij momenteel niet missen helaas anders wist ik het wel.... maar nu jou vragen... wij hebben een gelert koepeltent, 4 persoons met 2 slaapcabine's... 3 stokken...... Je schuift de stokken in elkaar {zijn opvouwbaar} en schijft die in de daarvoor bestemde gleuven {met een kleurtje aangegeven} daarna steek je ze onderaan vast en trekt binnenin de riemen aan. Je maat voor en achter een touw vat met een haring en hij staat.... ik kan het zelfs alleen.... een tent kan idd niet op slot maar je moet zorgen dat er geen waardevolle spullen inliggen Kyana vind het echt héérlijk om te kamperen, lekker buiten zijn enzo.... tja wat wil je nog meer weten?
Wij hebben vorige maand een vouwwagen gekocht. Afgelopen weekend getest op een camping op de veluwe. Ik moet nog wel wennen aan het k(r)ampeerleven,maar dat komt wel goed Kids hebben het geweldig gehad! Ik heb ze niet gehoord en dan heb je als ouders ook vakantie Mischien dat een vouwwagen ook wat voor jullie is? Zie hier een link met foto's van vorig weekend http://www.mijnalbum.nl/Album=BFZHFHIF
Nee In aanschaf vind ik het ook meevallen. Wij hebben de onze voor 300 euro van marktplaats gehaald. Helemaal compleet met pannen,bestek,borden,bekers,kachel,bermkeuken,4 stoelen,tafel,lamp,nou noem maar op....... We konden zo weg,alleen Justin wil nietin het campingbedje [-X Maar ja er zitten 2 vaste slaapcabine's in van ongeveer 150 bij 200 cm,met gewone matrassen,dus hij sliep tussen papa en mama in. Onder 1 van die slaapcabine's zit ook nog een ondertent voor 2 pers. Dus in die van ons kun je met gemak met 6 personen slapen. En we hebben ook een bijzet tentje erbij zodat de 2 oudste ook nog een vriendinnetje mee kunnen nemen.
ahhh lachen, nou dan gaan we toch maar eens ff na denken leuke fotos trouwens, en de vouwwagen ziet er nog goeduit. xxx
Je zou ook eerst een tent kunnen huren. Is volgens mij van Eurocamp. Die staan dan helemaal voor je klaar als je aankomt. Zo kan je er achter komen of camperen iets voor jullie is, zonder dat je gelijk heel veel onkosten maakt.
Als kind gingen wij met het gezin altijd kamperen. We hadden een aardig grote tent, waar we met z'n vijven in sliepen en vaak stonden we een paar dagen op een camping en trokken dan weer verder. Dat is wel een voordeel, bevalt het niet of wil je wat meer zien, dan vertrek je weer gewoon. Zo'n tent in elkaar zetten is een handigheid, dat gaat steeds sneller. Wat ik een nadeel aan kamperen vond (ben een paar jaar geleden nog met mijn man wezen kamperen), is dat het of bloedheet of ijskoud kan zijn en je dan geen oog dichtdoet. Bovendien heb ik een spinnenfobie en er wil er nog wel eens eentje je tent inkruipen. Brrr. Nu we een kind hebben, gaan we gewoon naar een huisje of appartement, wel zo makkelijk en comfortabel. Al denk ik dat die kinderen zelf alles prima vinden. Overigens, in al die jaren is er nog nooit iets uit de tent gestolen.
wbt AANHANGWAGENrijbewijs voor vouwwagen... hier wordt geopperd dat dat niet nodig is maar das niet per defenitie waar! elke aanhangen {dus ook vouwwagen} die gekeurd is en die dus een eigen kenteken heeft moet je een aanhangerrijbewijs hebben. Dit zijn als ik het goed heb aanhangers boven de 750 kg! wel belangrijk om op te letten.
De meeste vouwwagens komen niet boven de 750 kg uit, dus de kans is klein dat je een aanhangerrijbewijs nodig hebt.
Wij gaan eigenlijk altijd kamperen. Vorig jaar zijn we geweest toen Eva 8 maanden was, nu gaan we als Eva 18 maanden is. Is goed bevallen dus! Wat ik wel doe, omdat de tent niet op slot kan, is naast Eva slapen, want ik vind het toch eng om een paar meter bij haar vandaan te liggen terwijl iedereen zo de tent in kan... Wij hebben een 6-persoons tent (2 slaapgedeelten), dus redelijk ruim, maar niet supergroot. Vorig jaar sliep Eva in een Deryan bedje, nu in een gewoon campingbedje. We hebben het een paar weken terug getest en het past gewoon, haar campingbed en mijn matras ernaast. Nadelen: als het regent, is de tent best klein, je kind kan er niet lekker in rondlopen zoals in een bungalow. Nu hadden wij vorig jaar best slecht weer, maar Eva was al tevreden als ze kon zitten met een bak met speelgoed . Als het dit jaar ook slecht weer is, gaan we kijken of we een huisje kunnen huren en anders maar lekker de regen in (of als het echt te erg is, terug naar mijn schoonouders). Hou er inderdaad rekening mee dat het erg koud óf erg warm kan zijn. Voor Eva hadden we dus een zomer en winterslaapzak mee. En voor onszelf en goede slaapzak en extra warme kleding voor 's nachts erbij eventueel. Maar dat is meer voor in het buitenland geloof ik, in Nederland koelt het 's nachts in de zomer meestal niet zo extreem af. Voordelen: je kan gaan waar je wil, het is heel knus in een tent en het is een stuk goedkoper dan een huisje! En een tent opzetten lijkt lastig, maar wij hebben deze tent nu 2 keer opgezet en binnen een half uur staat ie helemaal klaar!