Over een paar weken gaan wij vliegen (Arkefly) met onze zoon van 3 en baby van 8 maanden. Het is de eerste keer, dus ik vind het best spannend. En ik heb dus daarom ook wat vragen: - We vliegen tijdens etenstijd. Kunnen ze in het vliegtuig gewoon potjes opwarmen? - Kan ik na de douane bij bijvoorbeeld Starbucks mijn thermoskan laten vullen met heet water voor een flesje? En kan ik dan ook een flesje mineraalwater (gekocht na de douane) het vliegtuig innemen om te mengen? - Mag ik diksap meenemen aan boord? Zo ja, hoe moet ik dat aanpakken? Gewoon in een doorzichtig zakje doen? Of mag dat gewoon afgegoten in een fles mee worden genomen? Of andere tips? - Mag je eigenlijk gewoon normaal eten meenemen aan boord? Krentenbollen, koekjes etc? Ene een flesje cola (dan gekocht na de douane) o.i.d. Andere tips voor vliegen met een baby zijn ook welkom. We hoeven gelukkig maar ruim 2,5 uur, dus het is niet zo heel lang. Maar daarna heb je ook nog de transfer etc. Ik bereid me maar voor op een wat minder leuke dag...
Wij zijn net terug van vakantie. Onze dochter is dan wel iets ouder (11 maanden tijdens vakantie) maar ik vond het ook spannend hoor, zo de eerste keer vliegen met zo'n kleintje. Mijn ervaring is dat je jezelf drukker maakt dan de kleine zelf Ze heeft nergens last van gehad, niet tijdens opstijgen/landen en tijdens de vlucht heeft ze lekker op schoot liggen slapen. - We vliegen tijdens etenstijd. Kunnen ze in het vliegtuig gewoon potjes opwarmen? Dat durf ik niet te zeggen, misschien kun je via arkefly.nl meer te weten komen? - Kan ik na de douane bij bijvoorbeeld Starbucks mijn thermoskan laten vullen met heet water voor een flesje? En kan ik dan ook een flesje mineraalwater (gekocht na de douane) het vliegtuig innemen om te mengen? Ik had al voor de douane mijn thermosfles met heet water gevuld, werd niks van gezegd. - Mag ik diksap meenemen aan boord? Zo ja, hoe moet ik dat aanpakken? Gewoon in een doorzichtig zakje doen? Of mag dat gewoon afgegoten in een fles mee worden genomen? Of andere tips? Wij hadden gewoon haar tuitbeker met sap gevuld, en ook dit was geen enkel probleem - Mag je eigenlijk gewoon normaal eten meenemen aan boord? Krentenbollen, koekjes etc? Ene een flesje cola (dan gekocht na de douane) o.i.d. Wij hadden alleen verpakte nijntje koekjes bij, maar eenmaal in het vliegtuig zag ik dat sommige mensen complete picknickmanden meenamen aan boord. Blikjes drinken, boterhammen, snoep, chips, ik heb alles voorbij zien komen
Zie hierboven. Wij moesten met de leeftijd 9 uur vliegen en dat ging echt prima. Het is me 100 procent meegevallen.
Ik kreeg van een vriendin die bij de Security werkt inderdaad de tip om zo water voor de voeding mee tenemen. Bij de etos of xenos zijn kleine navulverpakkingen of reisverpakingen te koop waar je de diksap in mee kan nemen. Er moet wel duidelijk op staan dat het 100 ml of minder bevat. ( tip van dezelfde vriendin) Wij nemen altijd krentebollen en sultana's mee in het vliegtuig. Altijd lekker want de voedselkar laat altijd op zich wachten als je trek hebt. Bij transavia hebben ze pakjes met Cheez dippers van La vache qui rit te koop voor 1,50. Ons meisje was daar zo een uurtje zoet mee.