Vakantie met de caravan naar spanje met jonge kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Acem, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Over drie weken gaan wij naar spanje met onze caravan en dit doen wij voor het eerst. Wij hebben twee zoontjes, 1 van 11 maanden oud, onderweg wordt hij 1 jaar en 1 van 5 jaar oud.

De voorgaande jaren zijn we met onze camper (inmiddels verkocht) weggeweest, maar dit was toch anders aangezien je in een camper meer vrijheid hebt, dus dan zit je kind ook niet continu in de maxi cosi. Daarnaast hadden wij destijds maar 1 kind, wat het ook makkelijker maakte. Afgelopen weekend zijn we gaan kamperen in engeland en ik vond het met twee kinderen best zwaar. Mijn zoontje kruipt en stopt alles in de mond, dus kun je hem niet zomaar ergens laten kruipen... wat kun je dan doen zo onderweg zodat de baby nog iets van activiteit heeft als we ergens gestopt zijn?

Heeft iemand ervaring met lange ritten met de caravan en jonge kinderen en heb je eventueel tips voor mij voor onderweg. Ik hoor ze graag.

Groet

2. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Wij rijden zelf altijd snachts met de kids
    Voor ons iets meer opgave maar voor de kids een groot plezier!
    Ze slapen bijna de hele weg!
    Toen de jongste nog in de Maxicosi zat stopten we iets vaker, de andere twee kids waren toen 4 en 6.
    Opweg naar Tsjechië hebben onze kids het zelfs gepresteerd om door te slapen tot een uur voor de plek van bestemming met als eerste reactie toen ze wakker werden ? "Hoe lang is het nog rijden?" "Uh nog een dik uur!" .... "Oh zo ver is het helemaal niet!" Haha nee als je de hele weg slaapt niet nee...

We hebben wat daf betreft makkelijke kinderen of misschien makkelijk gemaakt? We reizen veel en ze weten niet anders ..

Wel erg benieuwd hoe het straks zal gaan met vier kids!

Moet wel zeggen dat ik met caravan rijden een stuk pittiger vind, je bent beperkt in je snelheid waardoor lange afstanden snel als saai ervaren kan worden.. Maar das meer een persoonlijk iets... Als je zelf geen moeite hebt met snachts rijden en je kids slapen goed in de auto zal dat wat mij betreft een ideale reistip zijn!

Succes en super leuk dat jullie dit doen!

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Geen caravan hier. Maar we hebben in de nacht gereden en toen ze in de ochtend wakker werd eerst nog uurtje gereden en toen uitgebreid ontbijten en FF benen strekken. Daarna de dvd speler aan en elke 2 uur uitgebreid stoppen om wat te drinken, plassen en wat eten. Maar wij hoefden wel minder ver, maar is ons erg goed bevallen

4. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

wij gaan normaal naar spanje toe nu even een jaartje niet, maar wat ons goed bevalt is om rond 13 uur te vertrekken, en dan eventueel een filmpje op te zetten mocht het nodig zijn, maar eigenlijka ltijd waren ze te druk met de vakantie of slapen en dan reden wij op een korte plasp[auze na naar luxemburg daar tanken wat drinken even benen strekken, dan naar noord frankrijk de eerste parkeerplaats op de tolweg, daar lekker een lange stop van 1,5 uur eten spelen even dollen, dan wassen en pyjama aan en gaan rijden, de jongste slaapt dan vaak snel de oudtse gaat er nog een keer mee uit later op de avond en wij rijden de nacht door, vorig jaar stonden wij om 7 uur voor de poort van de camping en hebben de kinderen daar wakker moeten maken, wij de tent opgezet zwembad in en lekker met de kids mee naar bed in de avond om 20 uur volgende morgen weer kiplekker.

Mijn man kan zijn ritme heel makkelijk omleggen, hij gaat dus de week voorafgaand aan ons vertrek iedere avond al om 1.20 uur mee naar bed met de kids en ik ga zelf nooit laat naar bed ik rijd zolang het licht is daarna rijd mijn man en als het rond 4 uur in de mrogen weer gaat schemeren ga ik weer rijden.
    Wij rijden met en bagewagen achter de auto en dakkoffer dus hard is ook wij moeten rekening houden met de snelheid .

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Heb je nog een tussencamping? Oid

En welke route rij je?

Op de route dumsoleil heb je aire de jugy, een gave plaats voor je oudste om iig zijn benen te strekken. En zo zijn er vast nog meer aires.

6. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Wij gaan volgende week ook naar spanje maar dan alleen met de auto. We gaan er dagen over doen en hebben wat hotels voor onderweg geboekt zodat we ontspannen er heen kunnen rijden.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    In frankrijk zit bij bijna iedere parkeerplaats vaak wel een speeltuintje en bij enkele een grote. Ik zou voor de jongste een dik kleed meenemen (met zo'n achterkant van plastic) en wat speelgoed (bv stapelbekers). Wij rijden zelf rond 4.30 weg. Op tijd naar bed, 6,5-7 uur slapen en dan rijden. De kids zetten we slapend in de auto en zij slapen tot een uur of 8. Dan hebben we de eerste 250 km erop zitten (rijden ook met caravan). Dit jaar gaan we met twee tussenstops van 2 dagen naar Italie. Elke dag zo'n 500 km rijden, we overnachten in duitsland en oostenrijk.

8. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Wij zijn donderdag om 2.15 uur vertrokken met de caravan naar spanje met als doel zo ver mogelijk te komen dan overnachten op een camping en vrijdag het laatste stukje. Alleen liep de reis zeer voorspoeding en waren we begin vd avond al in zuid frankrijk. We konden geen slaapplek meer krijgen op een camping dus zijn we doorgereden en kwamen we rond half 11 aan op de camping in spanje. Eigenlijk beviel dat best goed. En de kids hebben het super gedaan onderweg.

Deel Deze Pagina