tips tussebdoortje bij koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door makey, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik zoek tips voor een tussendoortje hij mag geen koemelk ,eieiwitten tarwe, soja en gluten.

erg lastig dus hij krijgt op dit moment alleen die rijstewafeltjes (smiddags)

als je wat weet graag er even bij zetten waar je het vandaan hebt :D

alvast bedankt

2. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    het eerste wat in me op komt zijn rozijntjes.

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik denk dat een ander forum je heel goed kan helpen bij deze vraag, dus sorry moderators maar even een linkje van dat forum.

http://www.coeliakieforum.nl/

Hier zitten mensen die een intolerantie voor gluten hebben en vaak ook voor lactose, eiwitten enz.
    Er zijn hele lijsten opgesteld wat je veilig kan kopen in de supermarkt. Hoop dat je er wat aan hebt.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Van die nijntjekoekjes zijn ook koemelkvrij. Voor de rest stukjes zacht fruit.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Stukjes appel
    stukjes wortel
    stukjes komkommer
    stukjes tomaat
    dieetcrackers
    fruit

Maar ik zou me voorlopig niet te druk maken, met 7 maanden hebben ze voorlopig geen tussendoortjes nodig hoor.

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hij krijgt nu dan alleen die rijste wafeltjes
    kan , idd wel een "stukje"fruit geven. lekkere kledderboel :D wordt dat.

nijntjes koekjes is met tarwe volgens mij

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    In crackers zitten toch gluten?
    Of je moet de speciale glutenvrije kopen!
    Zie dus de lijst met producten die je kan opzoeken op het forum linkje dat ik eerder heb gegeven.
    Let goed op want tegenwoordig staat het al wat beter op verpakkingen vermeld.

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Je hebt in de meeste beter supermarkten eenhele reeks glutenvrije producten van Schar volgensmij hebben ze ook soepstengels (maar weet het niet zeker) dat is ook fijn als tussendoortje, lekke rop kauwen :)

Heeft je kindje glutenallergie dan? Zo ja dan kom je in aanmerking voor vergoeding voor dieetvoeding.

9. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb de dietiste gesproken en ze zei dat ik wel gluten mag geven maar geen tarwe (sterk allergeen)

dus dat scheelt al weer,

er zit in de nijntjes koekjes eieiwit en tarwe dus dat mag helaas niet

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Maar heeft je kindje coeliakie dan?

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ga ook naar de dietiste met ons meisje, maar als ik naar dat mens moet luisteren, nou dan mag ze helemaal niets. Ze houden een kind dan compleet van de allergene stoffen af tot het 2 jaar is. Ik geef haar gewoon geen koemelk, en voor de rest probeer ik gewoon uit. Zo zou ze geen ei mogen, geen tarwe, geen aarbeien, soja, enz, omdat het 'wel eens een reactie zou kunnen geven'. Nou al die stoffen veroorzaken bij haar dus geen enkele reactie.

Ik weet natuurlijk niet of dit bij jouw kindje hetzelfde verhaal is, maar zo is het bij ons.

12. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    De appie heeft op hun eigen merk producten hele goede allergie info. Staan picto's op glutenvrij-koemelkvrij enz...

Je kan ook op de livaadlijst kijken, daar staat ook een heleboel info op

http://www.livaad.nl/

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja zelfde verhaal hier, vind t allemaal een beetje te krampachtig, ik zou dan ook niet met de meiden in de zomer naar buiten moeten dan ze zijn nog geen enkele keer gestoken door een bij, maar stel je voor dat ze er allergisch voro zouden zijn :eek: dus voor de zekerheid maar allemaal binnen wegrotten 8)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo'n advies van een dietiste komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Better safe than sorry. Wel proberen is natuurlijk je eigen risico. Fijn als het goed gaat, maar vergeet niet dat het soms een paar weken duurt of langer voor een allergie is opgebouwd. En daarbij geldt wel dat hoe jonger je toch iets geeft, des te groter de kans dat er op gereageerd wordt.

15. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ons zoontje mag dus wel gluten.

maar nuheeft mn vriend peronglijk de verkeerde liga aan hem gegeven de tweede stap met tarwe.
    hij heeft vandaag wel een rode wang maar zn tandjes komen door dus denk dat het daarvan is.

Maar ik ga de 30 naar dietist en dan ging ze ook even kijen hoe of wat en idd dirksmama dat van de opbouwen dat is het m dus juist nu geen reactie hoeft niet tezeggen dat hij er niet gevoelig voor is , zo werkt het vaak wel met de koemelk allergie de ractie is vaak late omdat ze opbouwen.

Ben wel voorzichtig zeker mde sterk allergene stoffrn

Hoe zit dat met tomaat dirksmama?

Deel Deze Pagina