Inbakeren voor baby ouder dan 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tord, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hoi,

ons meisje heeft altijd al wat moeite gehad met in slapen vallen. Ze heeft echt een poosje huilen nodig voor ze in slaap valt. Nu heb ik wel gemerkt dat het helpt als ik strak de dekens over haar lijfje heen vasthoud, zodat ze niet kan omdraaien.
    Toevallig las ik vandaag iets over inbakeren, en meteen dacht ik dat dit best eens zou kunnen helpen.
    Ze is nu echter al bijna 9 maanden, kan ik hier nu nog mee beginnen? Zo ja, welke dekens kan ik gebruiken? Ik heb van Pacco eentje gezien vanaf 7 kg, is dat dan voor "kleine dikke" kindjes, of ook voor wat langere babys van al meer dan 6 of 7 maanden?

Ik hoop dat iemand me hier wat duidelijkheid kan geven :).
    Bedankt in ieder geval !

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij mag je na 6 maanden niet meer inbakeren ivm omrollen etc. Helpt een slaapzakje niet?

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ze slaapt al in een slaapzak sinds kort, en dat helpt inderdaad wel iets. Maar pas als ik haar helemaal vast"klem" met de deken wordt ze rustiger.... en die deken die schopt ze zo weer weg helaas.
    Jammer zeg, als het maar tot 6 maanden kan!

4. Tese

Tese Niet meer actief

Na drie maandenmag je niet meer inbakeren

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa sliep als baby ook zo onrustig en die zijn we toen gaan inbakeren in de pacco (wat een uitvinding) maar dat mag idd niet meer als ze gaan rollen.
    Lisa kon echter nog niet "los" slapen en bij haar zijn we toen over gestapt op een SafeTsleep, dan ligt je kindje dus vast.
    Voor de meeste hier zal dat een heel raar idee zijn maar zij vond het echt heel fijn, kon anders echt niet slapen.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    #6 Tord, 7 aug 2010
    Laatst bewerkt: 7 aug 2010
    bedankt voor de reacties. Wel appart dat het maar tot 3 maanden toegestaan zou zijn, als het voor kindjes vanaf 7 kilo is? Wel megababies dan!!
    Over de SafeTsleep, ik heb even fotoos bekeken maar ik zie juist dat het NIET de vrijheid belemmert?

Update: ik zie al hoe de SafeTsleep werkt. Zou ik niet dit én het inbakeren tegelijk mogen gebruiken? Dan kan ze namelijk niet omdraaien. Ik las net ergens dat iemand dit heeft gedaan tot 11 maanden... Ruim over die 3 maanden heen dus.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

nee het is tot 6 maanden

8. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Inbakeren mag tot 6 maanden ivm omrollen en belemmering van de ontwikkeling ( die gaat door als ze slapen)
    De safe t sleep belemmert wel degelijk alleen niet genoeg voor jou kindje.
    Heb je al eens geprobeerd om haar het zelf te laten doen, het in slaap komen dan. Ze zou nu op deze leeftijd echt wel zelf in slaap moeten kunnen komen zonder enkele belemmering. Hoe lang huilt ze dan werkelijk?? heb je het wel eens getimed??

Ik hoop dat ze snel lekker in slaap kan vallen. succes.
    Groetjes Kim

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

waarom niet de slaapzak omslaan onder het matras bij de voeten...lijkt me dat ze dan niet zo wild tekeer kan gaan meer...inbakeren mag idd niet
    moet er ook niet aan denken als ze op de buik ligt en dan vast ...brrr

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Misschien vind ze het fijner om op de buik te slapen?

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hey

ik zou idd niet gaan inbakeren(het mag ook niet)maahet lijkt me ook niet fijn voor je kindje...
    wat idd mischien kan helpen is op de buik leggen!!is eventjes eng maar hier wonderen gedaan...en wat hier ook helpt is twee van die knuffeldoekjes langs de oortjes leggen lekker knus....

Heel veel succes met het slapen van je kindje!

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    kan je het bedje niet als een matrozenbedje opmaken? Weet niet hoe lang ze is, of dat het nog kan met 6 maanden. Maar doet soms wonderen.

13. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Wij doen de dekens heel strak over hem heen en dan doen we nog een handdoek tussen het ledikent en het matras aan de zijkant, zodat zoonlief de dekens niet weg kan trappen... Wij komen ook van inbakeren uit, maar ik vind dat niet geschikt hoor voor kinderen boven de 6 maanden.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Inbakeren na 6 maanden mag niet meer.

Het kost nl. enkele weken om te beklijven en enkele weken om af te bouwen. Het kind is simpelweg te oud om nog met de armpjes strak naast het lijft te leren slapen; hij heeft deze nodig voor zijn eigen veiligheid.

Puckababy heeft wel een strakke 4 seizoenen-slaapzak (met teddyberen voering en wantjes voor in de winter:)).
    Puckababy - The Bag,4 seizoenen baby slaapzak tot ruim 2,5 jaar

Deel Deze Pagina