Leuke/praktische kraamcadeaus gezocht voor tweede kind

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kaatje85, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo :)

Mijn schoonmoeder vroeg gister of ik nog wensen heb voor kraamcadeaus. Omdat we nog heel veel van Levi hebben doet ze het liever in overleg zodat ze iets geeft wat we ook echt nodig hebben/gaan gebruiken.
    Bij Levi kregen we van haar zo'n 10 dagen mand met allemaal kleine spulletjes er in, heel leuk maar veel dingen die we uiteindelijk niet gebruiken omdat het een beetje opvulling van de mand was.

Ze heeft sowieso al 3 cadeautjes ( een armbandje en twee andere weet ik niet )

Nu kan ik dus niet echt iets verzinnen wat leuk en vooral praktisch is.
    ( grote dingen als kinderstoel etc vallen af ivm budget )
    Kom niet verder dan

- extra hoes voor maxi cosi
    - badpakje maatje groter

Iemand nog een idee ? Alvast bedankt. :)

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    een mooie omslagdoek.
    bij de eerste had ik zoveel nodig, dat ik wel genoeg wist te vragen, maar een hele mooie omslagdoek had ik nog niet. En aangezien we een winterbaby kregen kon ik hem goed gebruiken.
    voor de rest hebben we kleertjes gevraagd.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Omslagdoek hebben we dus al. En aan ééntje ook wel genoeg aangezien het een zomer kindje wordt.
    Kleertjes heb ik sowieso al heel veel, en krijg ik ook al van mijn zusje dus vandaar dat smoeder naar iets anders wil kijken.

4. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    leuk zilveren spaarpotje? Of een hangmatje voor in de box?

5. yvonne41jaar

yvonne41jaar Actief lid

5 mrt 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    een leuke badhanddoek met haar naam erop?

6. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naamslinger (ook leuk om op verjaardag te gebruiken, bijv. www.hetleveniseenfeestje.nl), bestekje, muziekdoosje, babyslofjes, geboortesticker voor op raam, geboortestoeltje evt. naar aanleiding van het kaartje, kraamdagboek, leuk voorleesboek, fotolijstjes voor op babykamer, bon voor fotoshoot voor pasgeboren baby, nieuwe aankleedkussenhoes... ik noem dus even wat dingen die ook op mijn lijstje staan ;)

Wij hebben ook bijna alles nog van de eerste. Ik heb nu ook een digitaal lijstje gemaakt, www.lijstje.nl omdat veel spullen via webwinkels te koop zijn en mensen dan precies zien wat je bedoelt. Inderdaad zonde om kadootjes te krijgen die je niet of amper gebruikt. Ik kom zelf nu ook meer dingen tegen die kwalitatief beter zijn of waarvan ik het bestaan niet eens wist. bijv. slab van silly billyz, lijkt me erg handig. Of zo'n meeneemetui waarin je alleen luiers en doekjes doet.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor alle reacties !

spaarpotje kreeg ik bij Levi van mijn oma dus daar ga ik deze keer ook vanuit ( ze gaat vaak naar de juwelier bij geboortes )

Hangmatje in de box. Leuk ! Zat ik gister zelf ook al naar te kijken maar toen ik het voorstelde aan mijn man keek hij me aan of ik wel spoorde haha
    Viel bij hem niet zo in de smaak dus

Badhandoeken,capes etc heb ik al een hele kast mee gevuld

Naamslinger heb ik zelf af gekocht :)

Stoeltje is idd nog wel een leuk idee, dat kreeg Levi ook toen hij één werd van haar. Maar volgens mij wil ze echt cadeautjes die ze in/bij de kraammand kan stoppen.
    Zo'n stoel kan natuurlijk pas na de geboorte gemaakt worden.

Vind het toch lastig hoor. Gelukkig vraagt allees schoonmoeders wat ik wil hebben. Maak voor de rest geen lijstje. Ben blij met alles wat ik krijg maar toch fijn als je met bepaalde dingen inspraak hebt ( smoeder en ik liggen qua smaak ook niet altijd op één lijn ;) )

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb toch het baby hangmatje er bij gezet.
    Hebben op zolder een box staan die we vaak buiten gebruiken maar die heeft geen verstelbare bodem, zo kan de kleine er toch in zonder op de grond te liggen

- extra hoes maxi cosi
    - badpakje maatje groter
    - hangmatje voor in de box

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hadden precies hetzelfde "probleem" toen hebben we maar besloten om op het geboortje kaartje gevraagd om kadobonnen..maar dan wel verwerkt in een gedichtje:D
    konden we zelf de spullen kopen die we achteraf nodig hebben gehad en op dat moment niet konden verzinnen.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Muziekdoosje voor aan het bed
    Knuffeldoekje (2 dezelfde, heb je in elk geval gelijk één in reserve)
    Badcape of romper met de naam erop

Ik heb niemand een verlanglijstje gegeven en uiteindelijk veel te veel gekregen (heb een erg grote familie die allemaal iets mee wilden nemen). Onvoorstelbare hoeveelheden kleertjes en speelgoedjes. Nou ja, een deel heb ik doorgegeven aan andere 'jonge' moeders.

11. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een echt mooi/speciaal rompertje of truitje? Alvast een besteksetje? Een fijn knuffeltje? Een muziekdoosje? Een mooie tuimelaar? Een leuk waskussenhoes? Een grappige leuke speen/speenkoord? Een persoonlijk gemaakt boekje (en dus pas te bestellen na de geboorte)?

12. MMindy

MMindy Niet meer actief

Onze 2e is net geboren en weer een meid, dus was het voor mijn familie ook moeilijk om iets te kopen wat we nog niet hadden
    Blij was ik met:
    Snoozebaby labeldoekje
    Snoozebaby easy-changing (verschoonmatje waar je ook een paar luiers en billendoekjes in kan steken zodat je niet een hele tas mee hoeft)
    Baby's 1e jaar boek
    Hangmatje
    Baby zeep (zwitsal enzo, komt altijd wel op)
    Ingelijst geboortekaartje
    En verder veel kleertjes, maar die heb je al...

(ps: ik had ook veel dingen gevraagd die we al wel hadden zoals lakentjes, waskussenhoezen,etc, omdat ik het wel leuk vind dat nr2 niet alles van nr1 krijgt. Ik heb zelf ook altijd veel van mijn oudere zus gehad, en ik vind dat persoonlijk niet zo leuk)

San1990 vindt dit leuk.
  13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor alle reacties.
    Op twee dingen na ( tuimelaar en besteksetje ) hebben we alles nog/al volop.

Vind het zelf niet zo'n probleem dat de kleine dingen als lakentjes etc van Levi krijgt. Levi heeft er twee weken onder gelegen en is toen over gegaan op slaapzak, dus lakens zijn nog zo goed als nieuw.

Zat ook al aan een cadeaubon te denken maar vind dat dan weer niet zo leuk om aan smoeder in een kraammand te vragen

Pinoa vindt dit leuk.
  14. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    misschien is het ook iets om er iets in te doen voor je 1e kindje? dan gaat niet alle aandacht naar de baby

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Misschien echte meidendingen vragen? Roze kleding, een knuffelpop(je), ... Wat wij kregen bij J.'s geboorte en wat ik een erg leuk en origineel cadeau vond, was een reiskoffertje. Zo'n klein kinderkoffertje met aan de onderkant twee wieltjes en aan de bovenkant een 'trekstang'. Heb je ook nog heel lang wat aan.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo'n reiskoffertje is idd erg leuk

leeuw86, ik denk niet dat ik bang hoef te zijn dat ze Levi vergeet aangezien dat haar oogappeltje is ;)

17. fafje

fafje Niet meer actief

een heel mooi boxkleed, bijv van Koeka ofzo

alvast een winterslaapzak..maar dan een wat duurdere oid

ik las dat kinderstoel bijv boven budget is..mss dat jullei zelf de soel halen, maar smoeder de bijbehorende dingen, zoals babyset oid, stoelverkleiner

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Boxkleden en slaapzakken heb ik er al meerdere van ( vind meer dus overbodig ;)
    Bijbehorende dingen voor de tripp trapp gebruiken we van Levi ( die ze nu niet meer gebruikt )

Dat zeg ik, we hebben zowat alles al :D En vind het gewoon zonde om van alles vier dingen in huis te hebben en er dan maar 2 te gebruiken.

19. fafje

fafje Niet meer actief

nee idd, is ook lastig!

namentrein..moet je de naam wel verklappen :p
    of sowieso iets als decoratie voor in het kamertje!?

of mooie gipsbuik en dna laten versieren...

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha naam veraden wordt het sowieso niet. smoeder probeert hem al maanden uit ons te krijgen.
    Kamertje is eigenlijk helemaal af, ben wel bezig zo'n haarspeldjesbord te maken,maar die kan ik natuurlijk ook kant en klaar vragen !

Deel Deze Pagina