Creatief idee voor digitaal anekdote en fotoboek?

Discussie in 'De lounge' gestart door 14januari, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 14januari

14januari Actief lid

9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Ondertussen heb ik 300 GB aan foto's en filmpjes verzameld. In het begin natuurlijk fanatiek foto's laten afdrukken en ingeplakt maar gaandeweg...

Ik zoek nu eigenlijk een leuke oplossing waarbij ik direct foto's van de telefoon kan gebruiken, anekdotes kan typen en zo mooi een digitaal herinneringenboek bij kan houden, dat ik eventueel 1x per jaar kan laten afdrukken.

Hoe doen jullie dat?

2. 14januari

14januari Actief lid

9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Niemand?
    Hoe houden jullie foto's van de kroost dan precies bij?

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb een mapje gemaakt op mijn Google drive voor de foto's die ik in het fotoboek van mijn zoon wil hebben. Het is de bedoeling dat ik maandelijks wat foto's daarheen kopieer, ik vergeet het alleen steeds. Idee is leuk, uitvoering wat minder maar dat ligt aan mezelf. Misschien kun jij er wel wat mee.

Uiteindelijk wil ik dit dan in een fotoboek plaatsen. Maar zo heb ik dus de foto's al en hoef ik niet al die foto's door te kijken.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Ik maak bij de Hema of Albelli of wat dan ook digitale fotoboeken per kind per leeftijdsjaar die ik af laat drukken. De foto’s verzamel ik gewoon per maand op mijn computer en als ik aan het boek bezig ben kies ik de leukste uit.

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Dit, maar dan bij Kruidvat :) wachten met afdrukken tot de vakantieboeken acties weer komen haha!

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik lees mee, ik loop inmiddels 10 jaar achter met fotoboeken van de kinderen en met vakantie fotoboeken.

Vitamientjuh en 14januari vinden dit leuk.
  7. Rankingstar

20 aug 2018
    15
    57
    13
    Ik schrijf regelmatig een verhaaltje over de kinderen op de computer, daar plak ik foto’s bij en dan laat ik het afdrukken bij een drukker na 2,5/3 jaar.

Foto’s sorteer en bewerk ik elke twee maanden met lightroom (ook die van telefoon) en worden hier opgeslagen op een grote harde schijf.

14januari vindt dit leuk.
  8. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik gebruik CEWE. 1x per week of 1x per 2 weken voeg ik daar nieuwe foto's toe die ik in het album wil. Tekst etc kan er ook makkelijk bij. Op het eind van elk jaar druk ik het hele album af.

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Foto's zoek ik elke maand per kind uit, in google foto's een mapje
    "S juni 2018" etc.
    Verder doe ik er niets mee :D

10. 14januari

14januari Actief lid

9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Ken ik niet, maar zoiets zoek ik idd. Ik ga eens kijken

11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik heb een fotoboek app op mn telefoon (van albelli denk ik) en ik hou het fotoboek daar dan steeds bij. Tijdens t wachten bij de tandarts of ‘s avonds op de bank 10 minuutjes.
    Ideaal.
    De layout heeft minder keuze dan op computer - maar beter simpele boeken die af komen dan geavanceerde boeken die ik nooit maak :D

DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ik maak er elk kalenderjaar een album van bij Albert heijn, voor allebei de meiden een eigen album.
    Gaandeweg in het jaar probeer ik m zoveel mogelijk bij te houden, maar dat lukt me niet altijd. Ik verplicht mezelf wel de boeken uiterlijk 10 januari te versturen, al moet ik er nachten voor wakker blijven.

DastyQueen en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. 14januari

14januari Actief lid

9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Waarin schrijf je je verhaaltjes? Of gewoon in Word en dan een paar foto's als bijlage bijvoegen?

14. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik maak jaarboeken. Dat deed ik al voor mijn dochtertje er was. Van de zwangerschap, geboorte en kraamtijd een apart boek gemaakt en daarna gaat ze mee in de jaarboeken. Laat daar dan een extra exemplaar van afdrukken. Ik doe het via albelli. Gedurende het jaar orden ik alle foto’s op de computer en aan het eind van het jaar maak ik een boek.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik begin iedere herfst met het uitzoeken van de fotos van dat jaar... steeds terugkerende dingen, verjaardagen, vakanties, leuke middagen met vriendjes. Ik maak dan een album met Albelli. Ik ben er ook wel soms november/december tot savonds laat mee bezig. Mijn deadline is de verjaardag van mijn schoonmoeder, dan moet het af zijn want ze krijgt ook een kopie ;)

Ik vind het altijd heel leuk om alles van het afgelopen jaar her te beleven. De verhalen komen dan van zelf weer los eigenlijk.

16. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Iemand ervaring met fotofabriek.nl? Zijn daar ook leuke aanbiedingen mee?

17. Rankingstar

20 aug 2018
    15
    57
    13
    In Pages (op de Mac), als ik Windows pc had, zou ik het inderdaad in Word doen. In pages kan je foto’s heel mooi uitlijnen en bijsnijden, ideaal.

18. 14januari

14januari Actief lid

9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Ik vind het ook niet echt een fijn
    Ja dat idee spreekt me inderdaad meer aan. Anders heb ik straks 2x 18 fotoboeken afgedrukt voor 2 kids, haha :)

Een programma met een soort Facebook idee qua tijdlijn, anekdotes, foto's etc zou ideaal zijn. Word werkt niet helemaal optimaal met foto's toevoegen...
    Dan heb je toch een privé digitaal naslagwerk

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Je kunt natuurlijk gewoon een extra Facebook account aanmaken? Google photo’s of ICloud is misschien ook geschikt. Of gewoon de computer, een externe harde schijf of USB-stick. Of misschien: https://myalbum.com/nl

Ik vind ‘fysieke’ fotoboeken juist leuk, ik wil ze dus juist graag afgedrukt hebben. :D

20. 14januari

14januari Actief lid

9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Fysieke fotoboeken zijn ook wel leuk, zeker.
    Ik kom er niet helemaal uit zelf. Fysiek geeft ook wel rust en een leuke hobby, anders is het gevaar dat je weer hele dagen achter de computer zit en ik wil juist eens een beetje van al die schermen af waar je hele dagen onbewust mee bezig bent.
    Maar een structuur vinden in foto's uitzoeken, afdrukken, anekdotes onthouden/direct in het boek schrijven, etc... pff

Deel Deze Pagina