Wel een tip, maar niet uit grootmoeders tijd: Wisten jullie dat je een romper niet per se over het hoofdje uit hoeft te trekken? De hals is vaak zo wijd dat het ook over de schoudertjes naar beneden uitgetrokken kan worden. Dit wil nog wel een handig zijn bij een spuitluier. Dan zit het haar in elk geval niet onder de poep. -Ontkalken: azijn.
Ik heb er ook nog wel wat: -Tegen keelpijn: een ui doorsnijden, bruine suiker erop doen. Dit laten trekken. De gelei die onstaat is goed tegen keelpijn (smaakt wel vies) - onstoken teen/ vinger; in bakje soda of waspoeder. Zout kan evt ook, maar werkt vaak iets minder vind ik. -smeervlekken: roomboter op de vlek en even laten intrekken. Daarna gewoon wassen. - bij verkoudheid/ griep: hete thee, met honing en een scheut sterke drank (wiskey, jenever, rum enz). Dit op de rand van je bed opdrinken en dan lekker gaan slapen. Je zweet dan alles eruit. En voelt je de volgende dag beter. Dit is bekend onder de naam grog en zijn vele variaties op dit recept. Als ik er nog meer bedenk horen jullie het wel. Heb hier ook een boekje liggen met tips uit grootmoeders tijd.
Aambeien: Bij uitwendige aambeien een gebruikt theezakje erop leggen. Bij inwendige een zakje met ijsklontjes.
Hier nog een tip: als je last hebt van mieren, even kijken waardoor ze binnen komen en daar bakpoeder strooien. Werkt echt!
Heeft iemand nog een tip om balpen van de leren bank af te krijgen? ik heb een lichte leren bank met allemaal leuke tekeningetjes erop
Balpenstrepen op je leren bank gaan eraf met alcohol. Wel eerst proberen op een stukje leer dat je niet ziet, bv aan de onderkant. Je kunt ook tandpasta gebruiken.
ik heb al van alles geprobeerd, er is nu een heel schoon stukje leer, met daarin nog steeds een leuk tekeningetje, billendoekjes werkt niet, zal eens tandpasta proberen, bedankt voor de tips