Vakantie vriendjes, een beetje té

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kraanvogel, 16 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Wij, of voornamelijk ik want mijn man werkt gewoon door zijn aan het kamperen met 4 kindjes tussen de 2 en 5 jaar. Mede door de jonge leeftijd ben ik altijd in de buurt bij een speeltuintje of spelen ze om mij en de caravan heen.

Nu trekken wij altijd al veel andere kinderen aan maar deze vakantie is het mij echt teveel van het goede. Ik heb kinderen die hier de hele dag rondhangen. Met eetmomenten stuur ik ze weg maar tussendoor hoeft het van mij ook niet zo intensief.

Merk ook aan mijn humeur dat 5,6,7 kinderen corrigeren me behoorlijk chagrijnig maakt want het bezoek wil ook wel eens in de caravan kijken, met bepaald speelgoed spelen of ze hebben eens onenigheid. Logisch, het zijn kinderen maar ik heb gewoon geen trek in de hele dag kinderen van een ander.

Vandaag ben ik extra gaan fietsen en een boswandeling gaan maken om eraan te ontsnappen.

Tegelijk vind ik het sneu om de kinderen weg te sturen. Wij zijn niet op een animatie gebeuren dus de kinderen waar de ouders weinig mee ondernemen vervelen zich een bult, gevolg ze zitten hier. En na wat dagen voelen ze zich ook wat teveel thuis.

Jullie vriendelijke maar duidelijke tips? Ouders aanspreken?

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Je hebt niets aan mijn antwoord maar dat is dus 1 van de redenen waarom wij niet kamperen:oops::oops:

Ik zou het zo aanpakken zoals je thuis ook spelende vriendjes benadert. Bij niet luisteren, grote mond of zeer vervelend ander gedrag, bel ik de ouders dat ze kinderen mogen komen halen. Slechts 1x hoeven doen gelukkig.

Dat is op een camping lastiger omdat je de ouders niet kent. Maar gewoon eerlijk blijven en aangeven dat je nu zelf iets anders gaat ondernemen met jouw kinderen. Grenzen stellen

YaelStone vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Och ik begrijp je helemaal! Soms wil je gewoon ook even van en met je eigen gezin genieten en niet de hele tijd kinderen van een ander om je heen te hebben.

Ik zou misschien vriendelijk tegen de kindjes zeggen dat het die dag even niet uit komt om te spelen, dat jullie misschien nog van plan zijn om wat te ondernemen die dag en dan aangeven wat de momenten zijn waarop je het wel oké vindt.

Kraanvogel vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Dat viel ons tijdens onze vakantie ook op dat sommige kinderen gewoon heel de dag rond lopen en bij anderen zitten (mama en papa vinden de vakantie uiteraard heerlijk rustig zo ).
    Ik zou dat ook niet fijn vinden maar buiten eens zeggen dat ze nu mss maar eventjes elders moeten spelen zou ik ook niet weten wat je kan doen.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik leg het gewoon uit aan de kinderen: je mag op de hele camping spelen met wie je wil, maar geen kinderen mee naar de tent slepen.

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    En mogen ze dan wel bij anderen aan de tent gaan zitten of is het gewoon algemeen niet aan tenten spelen?

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Dat is met die leeftijd inderdaad wat lastig... die van 5 kan wel al zelfstandiger spelen met haar/zijn vriendjes toch? En tegen de rest zeggen dat ze ‘daar’ kunnen spelen en niet in de tent/caravan. Beetje je grenzen afbakenen is echt niet raar. Gewoon eerlijk zijn tegen de kindjes en misschien ook hun ouders.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nee uiteraard niet. Ik snap dat andere ouders daar ook niet op zitten te wachten. Wij zoeken altijd campings op met speeltuintjes e.d. dus genoeg plek om met vriendjes te spelen

einad vindt dit leuk.
  9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Bij mij mag ze ook nooit met alle vriendjes en vriendinnetjes de voortent en caravan in. Zeker niet als het buitespeelweer is. Met slecht weer wel. Ze mag van mij ook niet bij anderen de voortent in. Ik wil eerst weten waar en bij wie dat is.
    Nu is mijn dochter 8 en dat is veel makkelijker natuurlijk.

10. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik heb er idd 1 van 5 maar ook 2 van 4. Die spelen heerlijk samen maar de twee 4 jarigen en ook die van 2,5 mogen niet alleen van mij de camping over. Dus ook niet alleen naar de speeltuin.

Eigenlijk passen extra kinderen gewoon helemaal niet in ons spel, we hebben genoeg aan elkaar.

Wat andere ouders als lekker rustig ervaren misschien, ik vind het juist heerlijk om tijd aan mijn kinderen te besteden met een leuk spelletje, wat tekenen of eventjes een wandelingetje speeltuin. Vier kids met weinig leeftijds verschil is altijd al een uitdaging met aandacht verdelen, daar tank je tijdens een vakantie zo lekker mee bij.

Vanaf morgen ga ik het afhouden en aangeven dat er ook wel eens met elkaar willen zijn.

Butchke en Nellie4 vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat zou ik dan gewoon eerlijk zeggen en met de 5 jarige afspreken dat ze in de speeltuin met vriendjes kan afspreken.

12. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Heb ik net met bedtijd ook met hem besproken, hij zei al, ik blijf liever bij m’n broer en zusjes. Toen ook besproken dat ik zo graag tijd voor hem en de anderen heb en niet telkens op andere kindjes wil passen en hij zei zelf ook dat hij het te druk vindt.

Opgelost met kind dus!

Blossom01, YaelStone, Jo79 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Precies, kinderen hoeven toch niet steeds bij elkaar te hangen? Ik zou het aangegeven aan de kinderen. Je neemt uit school normaliter toch ook niet iedere dag een speel vriendje mee? Het moet juist gezellig blijven en niet beladen of verplicht zijn. Dit snappen de kinderen wel als je dit uitlegt:thumup:

Neuzeke, Kraanvogel en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  14. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Eerlijk, de kinderen zijn echt wel lief dat is het niet. En ja als ze hier al drie dagen rondhangen durven ze ook een graai in de snoeppot te doen als ik die aanbied of zie ik ook wat geplaag/ buiten sluit van mijn 4 jarige zoontje die de regels van spelen minder begrijpt dat mijn zoon van 5 en tweeling zus van 4.

Het is vooral een privacy ding, ik ben thuis ook erg op mezelf. Wel heel gastvrij, altijd is alles bij mij omdat we denk ik erg relaxt zijn en er een fijne sfeer hangt maar andersom ben ik niet zo uithuizig.

Dus de andere kinderen zijn heus lief maar teveel in mijn/onze zone.

NiVa0230 en Butchke vinden dit leuk.
  15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik wil ook nooit kinderen binnen in de camper hebben. Soms komen er vriendjes die even willen kijken, omdat ze nog nooit in een camper geweest zijn. Prima, even kijken mag, maar spelen doen jullie maar mooi buiten.

Maar op de leeftijd die jij noemt van 5, 4 en 2,5 hadden ze bij bij helemaal geen vriendjes op campings. Dan speelden ze echt alleen met elkaar.

16. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Snap ik, een camper is geweldige aantrekkingskracht!
    Het zijn hier ook echt aanlopertjes want mijn clupje is inderdaad prima onder elkaar en ook de 5 jarige trekt er nog niet op uit omdat het met die anderen ook heerlijk speelt.

17. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik snap het helemaal van je privacy, wij zijn daar ook heel erg op gesteld. Juist als we met ons gezin op vakantie zijn. Iedereen is ALTIJD welkom bij ons, het hele jaar door. Maar vakantie is quality time voor ons gezin en wil ik bij voorkeur zo weinig mogelijk contact met anderen. Praatje hier en daar, helemaal gezellig. Vriendjes/vriendinnetjes in de speeltuin of zwembad, super leuk. Maar daar blijft het bij....
    Bij thuiskomst hangen de buurtkinderen weer bij ons in de tuin en komen vrienden/familie weer borrelen/eten. (mits Corona dit toestaat)

Al moet ik eerlijk bekennen dat de lege agenda’s vanwege Corona ons uitstekend bevallen is. :oops::D

18. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    @Butchke , herkenbaar hoor. Gelukkig zitten we niet dik in de buurtkinderen. Woon meer tussen gezinnen met kinderen op het voortgezet. Maar er wordt altijd intens en vaak bij ons gespeeld, al nemen alle drie m’n kleuters een vriendje mee na schooltijd, alles kan. Maar nu-even-niet ;).

NiVa0230 en Butchke vinden dit leuk.
  19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Hopelijk lukt het om je grenzen goed aan te geven. Een keer wat kinderen bij je plek is gezellig maar je zegt zelf al jij bent niet van de animatie team.

Voel je niet schuldig om ze terug te sturen. De ouders voelen zich ook niet schuldig als ze lange tijd bij jou zitten.

Zou het zelf ook niet prettig vinden als ze allemaal blijven plakken, wij vinden het ook leuk om met zoontje (6) dingen samen te doen. (Spelletjes, knutselen, tekenen, Lego bouwen etc) vandaar dat wij ook altijd een huisje hebben haha
    Moet ook zeggen dat ik geen typ ben die uren stil kan zitten voor een tent of huisje, laat mij maar dingen doen en zien.

Een vriendin van mij die staan ook altijd op een camping en die kinderen hangen ook overal rond. Ze mogen ook bij hun zitten op zijn tijd. Ook inderdaad buiten en niet binnen (groot gelijk)

Iedereen doet het op hun eigen manier maar dan mag je ook eigen grenzen stellen, doe wat je gevoel zegt. Niet te druk om maken en heerlijk genieten van de vakantie

20. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Stuur zeg gewoon weg. Of zeg: gister hebben jullie bij ons gespeeld, vandaag gaan we bij jou spelen. Ik heb het idee dat sommige ouders het wel makkelijk vinden maar jij bent geen kinderopvang. Bij ons hing soms ook de hele buurt in de tuin of huis, inclusief al het speelgoed overhoop halen of de zandbak leeg scheppen. Ik zeg nu gewoon dat ze weg moeten gaan als het mij te veel word. Of ik stel als regel dat ze buiten moeten spelen. Dan maar de strenge moeder zijn, maar ik wil ook een leuke dag hebben ;)

Deel Deze Pagina