Autostoeltjes buitenland (dilemma)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angel1980, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik zit met dilemma... Omdat we komende zomer meerdere landen gaan bezoeken, moet mijn zoon (op basis van zijn lengte) in een autostoel zitten. Nu is hij 146 cm en 37 kilo en de grap is, autostoeltjes gaan tot 36 kilo... o_O Dus is te klein om zonder vervoerd te worden en blijkbaar te zwaar voor een autostoeltje :|

Nu heeft hij helemaal geen overgewicht, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Mogelijk groeit hij nog wat (maar zal nooit veel zijn). Misschien geef ik 'm wel plateauzolen aan voor de reis :p Maar voordat ik dit soort rigoureuze beslissing neem, heeft iemand ervaring of tips voor mij?

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Je bedoeld een zitverhoger?
    Moet hij echt met 146 cm nog in een autostoel of op een zitverhoger? In welke landen geldt dat dan?
    Wij hebben eens een opblaasbare zitverhoger meegenomen in het vliegtuig. Kon gewoon mee als handbagage.

3. Angel1980

Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook. Maar ook daar is hij te zwaar voor. En in Duitsland en Oostenrijk is het verplicht tot 150 cm.

En ik heb gekeken naar een opblaasbare, maar je raad het al, hij is te zwaar... :rolleyes:

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Maar die ene kilo maakt voor een zitverhoger toch niet uit? Ze zullen hem van te voren niet gaan wegen.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Angel1980 vindt dit leuk.
  6. Angel1980

Heeft ook weer met veiligheid te maken en voor hem zit het natuurlijk niet meer zo fijn.

7. Angel1980

Dankjewel!

8. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Met 10 jaar nog op een zitverhoger? Wauw dat wist ik niet.

Ik zou hem gewoon op een zitverhoger zetten, die ene kilo maakt toch niets uit?

9. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nou, die ene kilo maakt qua veiligheid niets uit natuurlijk. Er zit altijd wel een (ruime) marge in dat soort dingen. Net als fietsstoeltjes die tot 15 kg kunnen, daar kun je je kind van 18 kg ook echt nog wel veilig inzetten.

10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Angel1980 ze zullen bij controle eerder kijken of hij groot genoeg is dan controleren of hij niet te zwaar weegt voor de verhoger. (Eerste is in principe van buiten de auto te zien, hoogte hoofd tenopzIchte van raam, 2e juist niet)
    Hier in Duitsland echt geen problemen mee gehad overigens, in de praktijk maakt het vaak ook uit hoe je kind in de gordel zit, kan die lager worden gesteld, heb je een bescherming voor het in de nek snijden etc.

11. Angel1980

Dat is zeker waar. Ik denk dat ik voor een opblaasbare ga, aangezien we in Polen, Slovenië en Kroatië geen zitverhoger nodig hebben. Dat scheelt weer ruimte ;)

Maev vindt dit leuk.
  12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hmmm, ik heb vandaag geboekt voor een vakantie in duitsland en dacht hier net ook aan. Ik weet zeker dat onze middelste (net 1,35m) er weer op moet, maar de oudste (1,47 en 37 kilo) wordt een twijfel.....en een drama! Dan heb ik weer 3 stoelen op de achterbank.

Deel Deze Pagina