Tips vakantie Italië

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kolibrie, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    Partingoli. Geweldige plek voor de kinderen. Geen water in de buurt (alleen een zwembad).
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wij zijn afgelopen zomer naar camping sant angelo geweest. Daar waren ook huizen en charletjes te huur. (niks voor ons, vast klapper duur , maar die mogelijkheid was er)

    Mooie schone camping met leuke zwembaden, speeltuinen, animatie. En zandstrand waar je waterfietsje kan huren.
    MAAR! in Siesta is rust en stil. Kinderen mogen niet steppen fietsen, zwembad sluit voor grootste deel, je mag niet met je auto terrein op en af. (heerlijk rustig voor middagslaapje voor onze kleine) maar vreselijk saai voor wat oudere kinderen. Zoiets heb ik ook wel eens in zuid Frankrijk op camping gehad trouwens.

    Wij zijn nog dagje met boot naar Venetië en omliggende eilanden geweest. Aquapark, aquarium, dorpje in de buurt met zandsculpturen. Qua natuur en omgeving mwa....
     
  3. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij zijn de afgelopen twee jaar naar Camping Isolino geweest aan Lago Maggiore. Dit ligt bij Verbania, dus aan de westkust zeg maar. Het is weliswaar een grote camping, maar er wordt heel veel georganiseerd, ook voor de kleintjes. We hadden daar een stacaravan met 2 slaapkamers, maar ze verhuren ook met 3 slaapkamers. Overigens hebben ze ook huurtenten en appartementen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

    www.isolino.it/nl

    Er zit een prachtig zwembad bij, direct aan het meer, dus mijn kinderen wisselden regelmatig af tussen het meer en het zwembad.

    Aan het Lago Maggiore is het niet zo massaal als aan het Gardameer, is mijn ervaring. Het is een prachtige omgeving, we zijn er ook veel op uit geweest. O.a. kan je rodelen op de Mottarone, echt een aanrader met een fenomenaal uitzicht, met helder weer kan je tot de Povlakte kijken! Ook de kleinere meren in de buurt zijn heel mooi! Je kunt er prachtig wandelen of mountainbiken. Op de camping zelf wordt ook veel qua sport e.d. georganiseerd, iedere dag spinning lessen, 2x per week mountainbike en racefiets-tochten, hiking. Ook boottochten vanaf de pier van de camping. Uit eten in Cannobio, ook een aanrader, de markt in Luino (met de boot vanaf de camping er heen, prachtige tocht), dagje Milaan, de Centovalli trein.....

    Wij gaan eigenlijk nooit 2x naar dezelfde camping (en al helemaal niet twee jaren op rij), maar we hebben het deze keer wel gedaan omdat we het zo naar de zin hadden.
     
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wat zuidelijker maar weinig Nederlanders, veel Italianen, prachtig mooi gebied en hele mooie stranden; Rivièra del Conero ❤️
     
  5. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Deze heb ik inderdaad op het oog nu. We zitten alleen nog met een baby, past er wel een babybad in de caravans?

    Thanks dames voor alle tips! Leuk om alvast lekker te neuzen voor de vakantie :thumup:
     
  6. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Bad of bed?

    Ik denk dat je een bed bedoelt. In de stacaravan die wij hadden, zaten twee slaapkamers. In de kinderkamer waren 3 bedden, 2 lage en en d 1 hogere overdwars. Van de twee lage bedden kon je bij eentje de poten inklappen. Aan de zijkant van de poten zaten wieltjes en dan kon je hem zo onder het andere bed rollen. Dan zou je meer dan genoeg ruimte hebben voor een babybedje.

    Ik denk dat dat voor alle stacaravans geldt daar, maar anders gewoon even mailen met ze (in het Engels). Ze zijn altijd heel vriendelijk en reageren heel snel op hun mail.

    Hou er rekening mee dat dit een zeer populaire camping is, de eerste boekingen krijgen ze al in de lopende zomervakantie. Wij hadden ook ons verblijf voor 2018 daar al geboekt in de zomer van 2017, toen we daar zelfs nog waren. Die reserveringen worden als eerste verwerkt (was medio oktober al gedaan, zag ik via hun website) en ik meen me te herinneren dat ze voor de zomer van 2019 al 2800 aanvragen hadden gehad. Dus ze zijn vrij snel volgeboekt! Hou daar rekening mee en wacht niet te lang met boeken.

    Boeken via hen rechtstreeks is goedkoper dan via bijv. Vacansoleil. Je kunt bij je boeking ook een voorkeurnummer aangeven. Het betekent niet dat je ook definitief dan die plek krijgt, maar als je de eerste zou zijn, wel. Wij hadden afgelopen zomer exact de stacaravan die we wilden hebben. Er zijn daar ook een aantal stacaravans die ik absoluut niet wil hebben! Direct tegen de arena aan waar tot 23:00 uur muziek e.d. is..... (caravan 06 en 07 en 48 en 49).

    Er zijn ook straatjes waar ik liever niet wil staan. Sowieso niet die hele straat rondom de Arena. Wij wilden zo ver mogelijk achterin het straatje zitten, dan heb je de minste aanloop van andere mensen en auto's.

    Hou er ook rekening mee dat ze vaste aankomstdagen hebben, maandag, vrijdag en zondag meen ik. Als je de plattegrond download, zie je op de stacaravans LINKS van de ingang de caravans staan met aankomsten op maandag (wij wilden daar niet staan, dus hadden expres vrijdag-vrijdag geboekt). Wij hadden caravan 169 en waren daar echt heel blij mee.

    Ook nog een tip: de zon komt op aan de rechterkant zeg maar als je op de plattegrond kijkt. Je kunt dus voor je zelf ook nog inschatten of je juist in de ochtend of juist in de middag zon op je veranda wil. Ons huisje stond beide keren met de veranda naar rechts, dus in de ochtend zon (het eerste jaar hadden wij volgens mij huisje 153). Daar was ik wel heel blij mee, want het was zeker dit jaar zo bloedheet dat je eigenlijk niet kon zitten op de veranda als je de zon in de middag erop had staan.

    Mocht je nog meer willen weten, laat het me maar weten. De foto's op hun site kloppen trouwens echt, dat zwembad is echt geweldig en mijn kinderen hebben zich daar uren weten te vermaken. Hou rekening met de verplichte badmutsen, daar zijn ze ook echt heel streng op!
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier hebben wij ook al een paar keer naar gekeken, maar die altijd zo snel vol en ik wil nooit in oktober/november al boeken.
     
  8. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Klopt, is altijd heel snel vol. Ik ben het wel gewend, ik boek normaal altijd al in september/oktober onze zomervakantie. Omdat ik toch wel wat dingen wil en we dan vaak op populaire campings uitkomen die rap volgeboekt zijn. 1x meegemaakt dat ik ook wachtte en dat vervolgens de camping waar we heen wilden, volledig volgeboekt was in de periode dat wij konden gaan. Ik heb toen echt zitten janken van frustratie!
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  9. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry bedoelde inderdaad bed ;) We hebben een maxi caravan geboekt na contact met de camping. Ben heel benieuwd!
     
  10. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Oh leuk! heb je een voorkeursnummer opgegeven? je zult het er vast geweldig vinden!
     
  11. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Had alleen gezegd niet bij de arena. Caravans met aankomst op zaterdag waren al volgeboekt. Dus maandag tot maandag gaan we. Geloof dat ze zei rijtje 100 - 116, maar welke hoor je pas ter plaatse.
     
  12. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Volgens mij hebben ze sowieso geen aankomsten op zaterdag, alleen maandag, vrijdag of zondag. Jullie komen links van de receptie dan terecht. Je staat daar dichter bij het water, dat is wel mooi. En het linkerdeel van de camping is kleiner, dus rustiger qua aanloop. Op het rechterdeel zijn gewoon tien keer zoveel plekken.

    Wat ons minder leek aan die plekken, is dat het precies aan de toegangsweg ligt. We weten niet hoeveel last je daar kan hebben van al het verkeer dat daar langs rijdt. En op dat stukje staat de caravans niet naast elkaar, dus zijkant - zijkant zeg maar, maar je zit voorkant - achterkant. Dus je uitzicht van de veranda is de achterkant van de caravan van je buren.

    Aanraders zijn absoluut eens gaan rodelen op de Mottarone. Geweldige rit met de auto naar boven (of neem de kabelbaan vanaf Stresa).
     
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wij zijn afgelopen zomer in lido Di spina geweest prachtige park in een luxe sta caraven maar ik ga nooit meer zo lang in de auto rijden :roflmao: vond persoonlijk Italiaans tirol veel mooier toen we er door reden.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina