tips vakantie met 1-jarige

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nacho, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    In augustus gaan we op vakantie naar Italië. Ons zoontje is dan ruim een jaar. De eerste week zitten we met mijn ouders in een agriturismo in Toscane. Daarna willen we graag nog een week wat anders doen, waarschijnlijk in Noord-Italië (merengebied ofzo). Hebben jullie tips voor wat leuk is met een 1-jarig kind? Het hoeft niet specifiek voor Italië te zijn.

Ik twijfel of een hotel überhaupt een goed plan is, of een appartement in een dorpje, of een mega vakantiepark (mijn horrorscenario). Het liefste wil ik zo luxe mogelijk, maar dan wel ergens waar mijn zoontje het ook leuk heeft. Qua budget niet meer dan € 1400 huur exclusief ontbijt voor een week (twee volwassenen en één kind).

2. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Hotel is misschien nog wel fijn als het kind zo jong is. Andere kant een sta caravan op een camping is ook handig zodat je er voor kan zitten als de kleine slaapt.

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik vind het zelf altijd het handigst als het accommodatie is waar we zelf kunnen koken etc, ben je een stuk flexibeler met een kindje. En inderdaad ergens waar je of een aparte slaapkamer hebt of waar je buiten op het terras/balkon kan zitten, zodra je zoontje gaat slapen (overdag en ' savonds).

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind zelf een appartement of huisje met kinderen wel handig. Een hotel is niet zo fijn, want als je kind dan slaapt zit je daar maar in die kamer of op je minibalkonnetje. In een appartement of huisje heb je wat meer bewegingsruimte. Bovendien kun je dan zelf af en toe nog wat te eten maken, want soms is uit eten met een dreumes ook niet handig. Als ze moe zijn of jengelig heb je geen zin om in een restaurant te gaan zitten en dan is het makkelijk als het niet per se hoeft.

5. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik heb afgelopen zomer heerlijk gekampeerd.
    zl was toen 15 maanden
    Als hij sliep zaten wij voor de tent, kunt zelf koken en zl kon naar hartelust op de camping veilig spelen/kruipen/zwemmen/zandbak etc
    koken en eten wat en wanneer je wilt. ideaal!
    Toen hij 10 maanden was zijn we op vakantie geweest naar La Palma in een 4 sterren appartement. Ik vond dit helemaal niets. Mijn zoon slaapt alleen in zn eigen bedje en dus zaten we de hele avond in ons appartement. Ik vond de camping veel relaxter.

Als je voor luxe gaat zou ik kiezen voor een huisje/stacaravan op een mooie camping?
    Wil je wel zelf koken of elke dag uiteten?
    Je wil zelf zo luxe mogelijk? Wat is jouw ideaal dan 5 sterren luxe hotel?
    Wat vind je zelf leuk om in je laatste vakantie week te doen? Wil je de hele dag bij het zwembad zitten of ook een stad bekijken/wandeling-/fietstocht maken?
    Veel plezier met de voorpret!

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Bedankt voor alle tips en ideeën!

Mijn idee van luxe is een combinatie van vrijheid (eigen vervoer en leuke stadjes in de buurt), privacy (zicht en geluid), gemak (zelf kunnen koken, meerdere slaapkamers, zwembad, restaurant).

Deel Deze Pagina