Wij gaan over 1,5 week een week met onze jongste van 10 naar Valkenburg. Heerlijk in een welness huisje. We willen sowieso iets van een grot gaan bezoeken, heeft hij nog nooit gezien. Hebben jullie nog tips of ideeën wat leuk is om te doen. Aanraders qua restaurants misschien? Er zijn verschillende grotten volgens mij, is de één nog leuker dan de ander? Graag hoor ik leuke ideeën!
- Het drielandenpunt - de grotten (zijn er meerdere inderdaad) - met het ‘skiliftje’ de berg op, en daar met de rodelbaan
Thanks! Ja drielandenpunt goeie! Daar hebben ze dat labyrinth dat is sowieso leuk om te doen Bedankt voor de tips
Klein stukje lopen vanaf het centrum zit tegen het bos aan deze plek: http://www.koetshoes.nl/ heel leuk met kids. Mooie speeltuin. Al heb ik kleine kinderen. Wij hebben samen ergens anders gegeten wat heel goed was alleen daar zou ik mijn ukkies niet mee naar toenemen maar 10 wellicht weer wel.. En je kunt dan ook daar wandelen/langs kasteel al heb ik dat samen met mijn man gedaan en niet met kinderen. verder grotten, Drielandenpunt, kabelbaan omhoog en naar beneden rodelen.
En dan gaan eten bij het Hijgend hert in Vijlen! In Valkenburg is La casa ook een aanrader. In Maastricht heb je het museum of illusions. Zelf nog niet geweest, staat nog op het programma. In Kerkrade ligt het contium, dat is erg leuk voor kinderen.
Ik zou de gemeentegrotten doen. Vond ik het leukste. Ga je met een treintje rond en zie je de schuilkelders en alle voorzieningen die ze hebben gemaakt na de oorlog. En inderdaad met de kabelbaan de berg op om te rodelen, ook erg leuk.
Veel is al gezegd maar indd het drielandenpunt en met de kabelbaan naar boven! Wij zijn nog een dagje naar Aken geweest in Duitsland, maar dat is weer wat verder weg.. De omgeving zelf is al genieten vinden wij, zo mooi!
Even karten in Vaals misschien vinden onze zoons geweldig. Maar in Valkenburg is ook genoeg te doen. Alle grotten zijn leuk. Al vind ik in België de leukste dan ga met bootje terug naar startpunt.
Ja wij gaan hier standaard heen als we in die buurt zijn. Lekker hapje eten en de kindjes kunnen lekker spelen.
Als je ook een dagje iets verder weg wilt. Ik vond de Blegny mijn ook leuk. Ga je echt in een liftschacht naar beneden en eromheen is een heel park met speeltuin en mijnmuseum.
Bij de Sint Pietersberg in Maastricht heb je verschillende mooie grotten. Die zijn mooier als de grotten van Valkenburg. Maastricht vind ik zelf altijd een heel leuke stad. Ook leuk om over de stadsomwalling en door het stadspark te wandelen. Valkenburg zelf, ik heb er gewerkt, heb je zo gezien. Als je drielandenpunt doet en dat combineert met hijgend hert, is het ook leuk om bijv door Epen, Slenaken, Mechelen te rijden of wandelen. De Smidse in Epen is ook een mooie plek om een terrasje te pakken. Je zou nog naar Gaia zoo of Mondo Verde kunnen.
Blegny is inderdaad wel echt een aanrader. Dit staat ook nog op mijn lijstje om met onze dochter te doen. Zelf ook als kind geweest.
Wauw dames wat een ontzettend leuke tips staan hierbij!! Hier kunnen we zeker wat mee. Ik ga vanavond eens op verschillende sites kijken hoe of wat, super bedankt!!♡
Dit klinkt ook fantastisch! Ik zag dat het in België is? Ik ga het nog even goed bekijken en lezen online vanavond, maar geven ze daar ook tours in het Nederlands, de site was volgens mij in het frans.
Ja wij hadden een tour in t Nederlands van iemand die daar vroeger echt in de mijn heeft gewerkt (was geen vriendelijk man trouwens haha) maar wel heel indrukwekkend omdat hij natuurlijk vanuit zijn eigen beleving vertelde. Edit: je kunt de site gewoon op Nederlands zetten en daar staat dat de rondleiding (ook) in het Nederlands is. https://www.blegnymine.be/nl/horaires-et-tarifs/familles
Hier zijn we 2 jaar terug naar Mergelrijk geweest vonden wij ook een erg leuke grot met speurtocht. Verder de kabelbaan en daar zijn boven ook nog wat active dingen.
E Wij hadden echt iemand met humor. Die ook ondergronds gewerkt had vroeger. Sprak dus gewoon Nederlands. Hier kan geen Mijnmuseum of wat dan ook tegenop!
Ik heb hier even een filmje op youtube opgezocht. Dit vinden mijn man en zoon fantastisch!! Maar ik moet heel eerlijk zeggen.... die lift en dat je weet dat je 60 meter onder de grond zit.. echt dood en dood eng Ik zal me daar echt even overheen moeten zetten denk ik. Ik hoorde zo'n man zeggen dat die mijnschacht rond de 750 meter diep is waar je in afdaalt Ik denk altijd veel te veel na over dat soort dingen.. Verschikkelijk, doodeng Maarja je moet wat over hebben voor je kinderen bedankt voor de tip
Haha. Ik denk altijd dat ze het niet zouden organiseren als het niet 100% veilig was. In die kooi naar beneden de schacht in was wel best spannend, pikkedonker ook. Maar het is echt de moeite waard vond ik. Ook het terrein eromheen en het museum. Interessant, leerzaam en indrukwekkend! Dus verstand op 0 en gewoon doen !