Eindelijk na 2 jaar uitstellen gaat in de mei vakantie onze reis naar New York door!! Heeft iemand nog leuke tips voor ons om te doen met zoon van 13?
https://www.ticketnetwork.com/events/performer-at-venue?p=735&v=9158&ref=cj&utm_source=cj&utm_medium=aff&utm_campaign=5312219&cjevent=628f4fa9925611ec809496c80a18050e New York Yankees wedstrijd bijwonen!
De kermis op Coney Island. Met de boot naar Ellis Island. Je komt vlak langs het vrijheidsbeeld. En het museum op Ellis Island vond ik persoonlijk leuker dan die toeristenval
- Fietstour door central park, wij hadden een nederlandse gids. Je komt zo makkelijk op alle leuke plekjes van het park. - Chinatown, super leuk om te zien hoe anders dit stuk van new york is. - natuurlijk het vrijheidsbeeld en museum op ellis island. - twin towers monument - een middagje rond kijken op times square - toen wij moe waren na een dag veel lopen zijn we naar een bioscoop gegaan op times square. Mooie grote bioscoop met stoelen waarin je kon liggen. - en wij hebben ook heerlijk geshopt in de macy's, maar weet niet of je zoon dat zo leuk vind.
Broadway musical? Ik ben naar the phantom of the opera en the lion King geweest. Onder aan de trappen op times square kon je 1-2 dagen van te voren kaartjes met korting krijgen. Dat was in 2010 weet niet hoe het nu is
Wij zijn toen we in New York waren ook in het Vrijheidsbeeld geweest (tot in de kroon), dat vond ik toch wel een heel aparte ervaring. Dat moest je wel tijdig boeken, maar ik weet niet of dat momenteel kan. Ook zijn we naar een basketbalwedstrijd geweest. Nu houd ik daar helemaal niet van, maar vond dit toch wel heel leuk om mee te maken met alles wat daaromheen gebeurt. Zoals al genoemd het Twin Towers museum, dat was zo ontzettend indrukwekkend. Wij hadden helemaal niet door dat we daar een paar uur hebben rondgelopen.
Kijk of je tickets voor een sportwedstrijd kunt krijgen. Wij gingen naar een basketbalwedstrijd. Heb ik helemaal niets mee, maar wat heb ik genoten die avond! Echt een waanzinnige ervaring.
Lekker slenteren door Chinatown en Little Italy, langs Wall Street, Ground Zero... Met de ferry naar Staten Island en terug (gratis, mooi tochtje) Rondhangen op en rond Times Square ... en daarna ontprikkelen in Central Park
Central Park tour Times Square Hop on Hop of tour, Over de Brooklyn Bridge, vond ik erg leuk.. Times Square Ground Zero, echt heel indrukwekkend. Empire State Building , mooi uitzicht over de stad Het Vrijheidsbeeld, ik was wel naar het eiland zelf, echt heel indrukwekkend want het beeld is echt machtig groot haha.
Oh ik lees graag even mee. Voor ons staat er volgend jaar een rondreis Amerika op de planning en ook New York staat op de planning om 2 dagen te verblijven
Wij zijn in 2010 in New York geweest en zijn bij het Natural History Museum geweest. Dat was heel gaaf! Je kunt je er echt wel een dag vermaken!
Ook in 2010 naar het MOMA geweest en een avondje gaan eten in zo'n "ronddraaiend" restaurant. Kan me wel de naam niet meer herinneren...
Daar ben ik ook geweest! Inderdaad ook een aanrader. Hou normaal niet echt van musea, maar deze was wel heel interessant. Hadden de city pass en dat vond ik ook wel fijn. Misschien ook een aanrader
Wij zijn in 2007 geweest. Dus alweer tijd terug. Wij gingen iets voordat t ging schemeren bij de Empire State building omhoog. Zo konden we boven van de zonsondergang genieten. Kaarten hadden we van te voren al in NL geregeld. Voor de boot naar Liberty Island stond een rij die enorm was. Misschien wel meer dan kilometer. We hadden in ieder geval geen zin om kostbare tijd te verdoen in die rij. Dus gingen we naar de Ferry naar Staten Island, die is gratis, en konden direct mee. Zo zagen we toch de NY skyline en het Vrijheidsbeeld. Verder hebben we heel veel gelopen. Zo zie je toch het meest van de stad. Verder must sees: Central Park Times square WTC monument Brooklyn bridge Rockefeller China Town is wel aardig