eind augustus zijn we gestopt met de pil, 4 september gewoon ongesteld geworden (door de pil nog) en sindsdien niks meer. ik zit nu op dag 58 van deze cyclus. heb 2 tests gedaan (1 na een week over tijd 1 10 dagen later) maar allebei negatief. heb gelezen hier dat menstruatie wel vaker langer uitblijft na stoppen met de pil, maar ik vind het nu wel heel lang worden hoe lang is het gebruikelijk dat de menstruatie nog uitblijft? vanaf wanneer is het handig naar de huisarts te gaan? ik ben vast niet de enige bij wie het zo lang duurt...
Hi, Als je ongeveer een half jaar na het stoppen met de pil nog niet ongesteld bent geweest kan je naar de huisarts gaan. Deze kan er nu toch ook niets aan doen. Hij kan je wel een kuurtje primolut geven en daarvan wordt je dan een soort van ongesteld, maar het lost niets op. Dus nog even afwachten, het is echt niet zo gek dat je menstruatie onregelmatig is en een tijdje uitblijft. Komt hoogstwaarschijnlijk helemaal goed, maar kan even duren. groetjes, Snoopy
hoi, bedankt voor je reactie, geduld is een schone zaak, maar in sommige gevallen moeilijk op te brengen zeker als je iets graag wilt... hopelijk blijft de menstuatie bij jou nu ook uit, maar dan met een positieve test
nou meid er is hoop. na junie met de pil gestopt ben ik na 45 dagen ongi geworden. toen na 40 dagen en vandaag zat ik op dag 74. was maandag begonnen met monnikspeper de pillen homep middeltje. ik weet niet of het daar door komt maar ik ben vandaag ongi geworden. ben er echt blij mee. blijf het gewoon door slikken en hopen dat ie dan weer korter is dan die 45. succes meid.
Hi Rensie, Ja hopelijk blijft mijn menstruatie nu uit... ik weet maandag zeker of ik een eisprong heb gehad, dus dan wordt het of zwanger of ongesteld, wel fijn dat ik in ieder geval die zekerheid heb. Toen ik stopte met de pil wilde mijn vriend nog geen kinderen en ik was er eigenlijk niet zo mee bezig, de huisarts was de eerste die zoiets had van, goh dat is al een tijdje dat je niet ongesteld bent geweest. Toen bleek dat ik pco had en het dus niet zo vanzelfsprekend is om zwanger te worden, was mijn vriend om en zijn we meteen in de medische molen begonnen. Maar.... grote kans dat het bij jou niet zo ver komt, het is heel normaal maar wel heel vervelend, zeker als je al voor het echie bezig bent en dus ook in onzekerheid zit of je zwanger bent. groetjes, Snoopy
ik vind het echt erg dat als je zo graag zwanger wil worden , dan het dan niet lukt ik ben ook al een tijdje bezig en nog steeds niets, mischien nu wel want ben 4 dagen overtijd maar als je er constant mee bezig bent zegt een vriendin van me ( en ze is zwanger) dan lukt dat niet..Dat is juist het zelfde als je in je bed ligt en er gebeurt de volgende dag iets spannends..dat je dan tegen je zelf zegt van NU moet ik slapen , dat gaat dan ook niet hihi daar kan je het een beetje bij vergelijken, maarja ik hoop dat het raak is bij me en natuurlijk ook bij de dames onder ons die ook zwanger probere te worden! ik wil ook een dikke proficiat wensen aan de meisjes die ondertusse al zwanger zijn! echt! dikke knuffel sara
Hoi dank jullie wel passoatje! jullie veel succes en zal aan jullie blijven denken! en duimen natuurlijk! jennie72
Nou ik hoop dat ik niet tot dag 74 doorloop, ook maar monnikspeper gaan slikken dan.... zal ook voor jou duimen kus
Heeej rensie... Balen he..als je al een tijdje overtijd bent.. zit zelf inmiddels ook op een half jaar geen menstr. Vroeger zou ik het echt heerlijk hebben gevonden...niet al dat bloed! Ik moet zelf volgende week vrijdag naar de h.a.
meid mijn eeirste cyclus was 114 dagen. zit nu ook alweer op 64 dagen, moet wel elk moment ong worden hoor. dus het verbeterd.. lees anders eens de topic dag 40
Hallo rensie (en de rest natuurlijk ook) Ik zit vandaag op dag 101 en nog geen enkel teken van mijn menstruatie... Ik slik nu ruim 3 weken monnikspeper en het heeft tot nu toe nog weinig verricht (helaas) We blijven gewoon rustig doorgaan en ik heb het (eindelijk) een beetje van me af weten te zetten. Ik wilde namelijk eerst heel graag de dokter bellen maar ik wacht toch nog even... Ik ben er nog niet uit tot wanneer ik wacht ik ben namelijk al erg ver vooruit aan het denken; - of ik wacht tot 6 maanden dat is dan 25 januari - of ik ga eind november (4 maanden) want ik ga in december op vakantie en dan kan ik misschien menstruatieopwekker krijgen zodat ik voor mijn vakantie nog ongi wordt... wat denken jullie? groetjes x
Hi Denise, Ik zou wachten tot januari. Want je kan wel menstruatie opwekkers krijgen, maar dat heeft geen zin. Je krijgt een onttrekkingsbloeding, een beetje zoals bij de pil. Het is dus kunstmatig en je lichaam gaat het niet dan opeens wel doen. Voor je gevoel gebeurt er dan heel wat als je dat ongesteld wordt, maar dan hou je jezelf voor de gek. groetjes, Snoopy
ik vin het echt zo balen voor meiden die zo lang niet ongi worden net als mij. stop je met de pil om als doel er voor te gaan..... moet je knetter lang wachten tot alles weer een beetje op gang komt. ik hoop echt dat het snel voorbij is en dat ik een mooie cyclus krijg van zo 28 a 30 dagen. dan weet je ook elke maand een beetje waar je aan toe bent ...toch.... nou over een paar maandjes kunnen we ons lichaam wat beter hoop ik. xxxxx
Hey hallo allemaal, Ik ben nou 3 maanden gestopt met de pil. Ik ben na het stoppen gewoon ongesteld geworden, maar daarna niet meer. Heb al meerdere keren een test gedaan, maar helaas iedere keer negatief. Ben ook al bij de dokter geweest, maar die kon mij ook niet verder helpen. Ik was op zoek naar mensen die dit ook hebben en mijn vraag was eigenlijk of dit normaal is. Ik lees hier gelukkig dat meer mensen hier last van hebben. Ik ben dus niet abnormaal (poeh-poeh ). Ik wilde eerst weer een afspraak bij de dokter maken. Maar eigenlijk hebben jullie gelijk denk ik, de dokter zal ook niet veel kunnen doen. Ik wacht dus maar af. Aan het einde van deze maand ga ik op vakantie. Ik heb wel eens gehoord dat sommige vrouwen ongesteld worden door de klimaatverandering. Nou eigenlijk hoop ik dan nou juist niet ongesteld te worden. Heeft iemand dit ook wel eens gehoord ?
heej allemaal, nou ik weet het niet meer hoor... nu al 2 dagen 's ochtends misselijk en gevoelige tepels, maar heb natuurlijk geen datum om van uit te gaan van zoveel dagen na eisprong... zou ik nou een test doen of niet? heb nu het idee het zal toch wel weer niet, maar je gaat zo twijfelen he! is misselijkheid enzo een teken wat je pas na de dag krijgt dat je eigenlijk ong. moet worden, of kan dat meteen al gebeuren?
ik ben een weekje overtijd en njah heb hele gevoelige tepels ik hoop dat het raak is en voor jou ook meid! maarja ik hoop natuurlijk ook dat het niet weer een teleurstelling is... maarja ben blij dat ik steeds terecht kan bij jullie en dan zie ik dat ik toch niet de enige ben vele groetjes sara
hoi rensie ja ook bij mij duurde het een hele tijd in maart gestop en pas twee weken geleden ongi geworden. was ik toch wel erg blij mee. iom ha na een paar maanden gaan tempen om te kijken of ik een eisprong had. Na een half jaar heeft hij me doorgetuurd naar de gyno, hier heb ik over een paar weken een afspraak. Nadat ik bij de ha was geweest en de afspraak had gemaakt steeg mijn temp en zakte na 2 weken weer en werd ik ongi Mijn ha wil toch graag dat ik toch naar de gyno ga voor controle op pco. Het is nu maar afwachten....... Maar ik begrijp heel goed je ongeduld en onzekerheid. je weet steeds maar niets en je hoopt stiekem dan toch dat je zwanger bent... gr Alies