Lieve dames ! Even een berichtje in de hoop dat iemand me gerust kan stellen , ik heb de gehele dag ( op enkele uren na ) zeurende buikpijn richting liezen , met name rechts .. Eerst dacht ik gelijk ohhh de baby groeit want de schopjes worden ook echt met de dag steviger , maar nu maak ik me toch beetje druk .. voel me de hele dag al gewoon niet zo lekker , last van darmkrampen , licht in me hoofd en dan die buikpijn .. Ik ben aankomende zondag 20 weken zwanger , hoort dit erbij of ???
Zou kunnen. Dat je je niet lekker voelt, of dat de baby een groeispurt heeft, of meer beweegt en daardoor je baarmoeder (en je banden) wat reageert. Dat alles kan resulteren in buikkrampen. Meestal is je bloeddruk rond 20 wk het laagst. Dus dat kan het lichte gevoel in je hoofd verklaren. Rustig aan opstaan en even rustiger bewegen. Als je twijfelt gewoon even je VK bellen. Das niet zo gek hoor. Zij kan je misschien geruststellen. Of even naar je kijken als je dat fijn vindt.
Wat jij nu hebt, had ik afgelopen twee weken. En ik ben een paar dagen eerder uitgerekend. Voel me nu een stuk beter! (Alleen veel last van bekken) Lekker de rust pakken als het gaat..
Oké dat stelt wel gerust , ik werd vanmorgen wakker en dacht .. oh gelukkig de pijn is weg . Heb net even de bedden verschoont en alles gaat tot nu toe prima ! Lees op internet dat je rond de 20 weken behoorlijke groeispurt krijgt , zo voelt het eerlijk gezegd ook wel een beetje maar vond het wel even eng omdat behoorlijk hevige steken waren , hier ook veel bekkenpijn met name snachts , loop gelukkig al bij een bekken fysio .. doe het weekend maar even lekker rustig aan
De baby was inderdaad wel enorm beweeglijk , van de buitenkant zag je constant echt behoorlijke schopjes haha . In het begin was dit vaak ook een combi : rommelende darmen en zeurende / stekende pijn , maar omdat ik dat gevoel al een hele tijd niet had gehad vond ik het toch wel even eng . Ben al wel bekend met een lage bloeddruk , laagst gemeten was 80/50 maar naarmate de weken vorderde steeg hij weer netjes na 100/60 , misschien dan nu inderdaad weer dat het allemaal even zakt , ik sta onder de gyn en dan vind ik de stap om te bellen wel een beetje lastig omdat liever niet voor niks wil bellen
Kan ook blaasontsteking zijn.. Hou dat even in de gaten en anders even urine na laten kijken voor de zekerheid.
Vandaag toch maar even gebeld want het bleef op en af komen de buikpijn , was alleen maar goed dat ik had gebeld zei ze want onrust is nooit fijn .. hartje klonk mooi , ze heeft nog even een echo gemaakt en kindje lag lekker tevreden te bewegen en te zwaaien Ze vermoed toch dat ik wat grieperig ben , ook met Vlagen misselijk en gewoon een niet zo lekker gevoel , erg moe en lusteloos .. ze zij je hoeft je echt geen zorgen te maken maar hou het even in de gaten en bij verandering altijd weer bellen , ik ben weer opgelucht ! Heel fijn zo Lieve verloskundige die je even gerust steld
Ik ben vandaag precies 18 weken, en heb het idee dat de kleine nu al een groeispeurt aan het maken is. Precies de zelfde klachten, en voel hem nu ook echt veel heftiger.. alsof hij aan t schoppen is tegen mn linker en rechter onderbuik. Kan de pijn niet echt verwoorden. Heb nu ook ineens vlagen van misselijkheid terwijl ik daar al een paar weken geen last meer van heb. Hoop dat het allemaal wel goed komt. Terwijl ik dit typ, voel ik hem weer hoor. Het is een drukke, dat weet ik nu wel zeker!
Jaa angstig gevoel he ! Bij mij toch echt een groeispurtje zoals ze zij .. en toch wel wat grieperig , als je niet vertrouwd gewoon bellen he !