Traag kloppend hartje bij zwangerschap van ongeveer 6 weken en 5 dagen

Discussion in 'Zwangerschap' started by KimWeber, Dec 3, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimWeber

KimWeber Lid

Nov 1, 2020
    75
    53
    18
    Female
    Hallo allemaal,

2 oktober laatste menstruatie gehad en 28 oktober een positieve test in handen.

Op 27 november 1e echo gepland omdat ik dan 8 weken zou zijn. Op deze echo teruggezet naar 6+1 en een beginnend kloppend hartje. Dit was even schrikken omdat dit in mijn ogen niet kon. Ik moest een week later terugkomen om te kijken of het goed gegroeid was. Heel de week in de stress.

Vandaag 3 december terug en het vruchtje was gegroeid van 0.38 mm naar 0.77 mm dus nu 6+5 geschat, maar wederom een traag kloppend hartje :oops:

Vruchtje was wel goed gegroeid in haar ogen (ik vond het nog steeds weinig) en daar maakte ze zich ook geen zorgen om maar wel om de hartslag. Ze gaf aan dat dit niet goed zou gaan en de kans bijna 0 is.

Daar zakte de grond onder mn voeten vandaan. Met andere woorden, het vruchtje gaat dood, alleen is de vraag wanneer..

Volgende week vrijdag 11 december weer terug om te kijken.

Iemand hier met soortgelijke ervaringen? Zowel positief als negatief.

Liefs, een emotionele mama

2. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,351
    8,851
    113
    Female
    Ik had met 7+1 weken de eerste echo. Vruchtje was toen 4,9mm en een traag kloppend hartje. Qua meting werd ik toen op 6 weken gezet. Week later weer een echo en toen was het hartje gestopt met kloppen en was het vruchtje zelfs al kleiner. Toen weer een week gewacht maar het kwam niet zelf op gang. Dus ik heb het opgewekt met medicatie.

Ik heb heel veel gegoogled. En heb ook verhalen gelezen van vrouwen waarbij het wel goed is gekomen. Ben je zeker van je eisprong?
    Sterkte, ik weet hoe slopend dit is ❤

KimWeber likes this.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female
    Wat een rollercoaster zeg! Hier helaas hetzelfde meegemaakt bij de 1e zwangerschap van een tweeling. Moest 7 weken zijn maar 1 vruchtje was 5,5 week en de ander 6 weken. Beide wel met kloppend hartje maar ook traag. Via ICSI zwanger geworden dus de datum van conceptie was bekend. Week later terug en het vruchtje van 5,5 week leefde niet meer maar de ander wel. Met 8 weken nogmaals een echo en goed gegroeid maar liep nog steeds ruim een week achter. Met 10 weken wederom een echo en daar bleek het kindje niet meer te leven en was gestopt op 9+2 weken. Hier helaas dus een negatieve ervaring met zover achterlopen.

Ik hoop dat het bij jou goed mag gaan, want er zijn ook echt wel positieve verhalen. Sterkte!!

KimWeber likes this.
  4. KimWeber

KimWeber Lid

Nov 1, 2020
    75
    53
    18
    Female
    Ik weet mijn eisprong niet precies. Maar wel op cyclusdag 26 al positief getest dus onmogelijk heel veel later.

De achterstand qua groei stoorde de gynaecoloog nog niet zo. Maar wel het trage hartje.
    Ik ben nu 9+2 en nog geen bevestiging of het inderdaad mis is.
    Aankomende vrijdag als ik 10 weken zou zijn wederom een echo. Pff

5. KimWeber

KimWeber Lid

Nov 1, 2020
    75
    53
    18
    Female
    Dankje voor je reactie. Aankomende vrijdag als ik 10 weken zou zijn wederom een echo.
    Tenzij ik eerder bloedingen ga krijgen. Voel nu nog niks anders aan mn lijf ten opzichte van alle andere weken..
    Zo onmenselijk dit..

6. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,351
    8,851
    113
    Female
    De hartslag maakte ze zich bij mij idd ook het meest zorgen om.
    Maar er zit dus 2 weken tussen je laatste echo en je volgende echo? Dat is wel heel lang. Ik moest eigenlijk 11 dagen wachten tot de volgende echo. Heb een paar dagen erna gebeld en mocht toen na een week al terugkomen. 2 weken is wel heel lang.

7. KimWeber

KimWeber Lid

Nov 1, 2020
    75
    53
    18
    Female
    Sorry voor mijn late reactie.

Maar ik heb 27 november 1e echo gehad.
    2e echo op 3 december. En nu de 3e aanstaande vrijdag de 10e. Dus gelukkig niet zo heel lang tussen. Hier nog steeds geen teken van een miskraam of dat het hartje gestopt zou zijn...

8. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,351
    8,851
    113
    Female
    Oh zo oke dan valt het mee idd. Ik duim voor je dat de volgende echo goed is!

9. KimWeber

KimWeber Lid

Nov 1, 2020
    75
    53
    18
    Female
    Ik ben ervaringen aan het zoeken maar kan dit nergens vinden...

Op 27 november klopte het hartje traag alsof het net begonnen was en gemeten op 6+1.
    Vorige week kindje goed gegroeid van 0.38 mm naar 0.77 mm en nog steeds traag kloppend hartje.
    Vraag me af of dit bij meer mensen zo is gegaan dat het weken traag klopt en dan toch ineens stopt met kloppen..
    De meeste ervaringen die je leest is dat de 1e echo bij mensen niet geweldig is, 1 week later terug komen en dan het hartje al gestopt is..

10. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,351
    8,851
    113
    Female
    Bij mij was het idd de 2e echo ook al gestopt met kloppen. Tijdens mijn zoektocht naar verhalen ben ik zoals het bij jou is ook niet tegengekomen.

Share This Page