Zwanger met niersteen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Shirleymommy, Dec 4, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

Dec 28, 2012
    1,307
    28
    48
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al ik ben zwanger en ik heb stenen in mijn nieren. Eentje van bijna 2 cm groot. Ik zoek vrouwen die dit ook mee hebben gemaakt. Ik wil weten hoe de zwangerschap verliep en of je dan tijdens de zwangerschap geopereerd bent. Hoe ging het met de baby etc. Deel aub jullie verhalen hier. Ik maak me zo zorgen dat ik straks maanden lang met een plaszakje moet lopen. En ook om de gezondheid van de babg straks met de operatie.

2. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,753
    113
    Female
    Helaas zelf geen positief verhaal. De dag van mijn positieve test kwam ik op de SEH met een niersteen. 5 uur zonder medicatie in het ZH gelegen. Uiteindelikk toch wat pijnstilling gekregen en de volgende ochtend de steen uitgeplast. Zwangerschap is een mk geworden.

Hoop dat alles goed gaat bij je en dat je niet zoveel pijn hebt.

3. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

Jun 28, 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Ik heb geen ervaring met een niersteen maar ik heb bij mijn tweede zwangerschap wel een flinke cyste gehad die ze operatief hebben moeten verwijderen. Ik was toen 17+5 weken zwanger.

Ik vond het echt dood eng. Ze waren in het ziekenhuis ontzettend lief voor me, de procedure werd meerdere malen uitgelegd. De gynaecoloog kwam voor de operatie nog even bij me, er werd nog even naar het hartje geluisterd. Ook op de OK zelf werd het hartje gecontroleerd en zodra ik wakker was kwamen ze weer met de Doppler.
    Ik moest een nachtje blijven en ook op de afdeling kwamen ze met de Doppler en mocht ik die avond nog even naar beneden voor een echo.

De dagen na de operatie was ik heel onzeker en mocht ik nog een keer bij de vk langs voor een echo. Langs verhaal kort het was ontzettend spannend maar ik werd heel goed ondersteunt en verzorgd. Kleine meid heeft er niets aan over gehouden.

Sterkte en succes! Laat je goed informeren door zowel je vk als het ziekenhuis!

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female

Share This Page